Korzár logo Korzár

To sú (možno) najškaredšie autá sveta

Vo svete existuje množstvo ankiet, v ktorých odborníci i samotní motoristi hodnotia automobily podľa najrôznejších kritérií. Medzi týmito anketami sú aj ankety o najškaredší automobil.

Pontiac Aztek. No, toto vozidlo skutočne nevyzerá z určitých uhlov pohľadu až tak škaredoPontiac Aztek. No, toto vozidlo skutočne nevyzerá z určitých uhlov pohľadu až tak škaredo (Zdroj: archív)

Tie sú, pochopiteľne, veľmi subjektívne a na webe sme našli aj také rebríčky najškaredších áut, v ktorých figuroval napríklad Ferrari Enzo či „naša“ Tatra 603. My sme pripravili náš subjektívny výber, pripúšťame ale, že niektoré z týchto áut sa môžu niekomu aj páčiť...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pontiac Aztek

No, toto vozidlo skutočne nevyzerá z určitých uhlov pohľadu až tak škaredo – napríklad keď je za rohom alebo vo vzdialenosti aspoň 400 metrov. Návrh karosérie zrejme robili dva dizajnérske tímy – jeden navrhol prednú časť, druhý zadnú. Bohužiaľ, tímy spolu vôbec nehovorili. Aztek je príkladom, že Američania vedia škaredé autá urobiť lepšie ako ktokoľvek iný...

SkryťVypnúť reklamu

AMC Gremlin

Tento produkt dnes už neexistujúcej americkej spoločnosti American Motors Corporation ukazuje, ako to dopadne keď firma, zvyknutá produkovať veľké autá, chce urobiť čosi malé. Predok auta aj s dverami pochádza zrejme bez zmeny z veľkej limuzíny, zadok vznikol jej poriadnym zlisovaním. Zadné okno bolo z polovice zakryté, aby sa cestujúci na zadných sedadlách cítili ako akísi škriatkovia, ukrytí pred zrakmi verejnosti. Napokon, slovo gremlin skutočne znamená škriatok. Gremlin bol možno myslený ako žart – veď bol na trh uvedený 1. apríla 1970...

amcgremlin_res.jpg

Aston Martin Lagonda

Dizajnéri britskej firmy Aston Martin sa zrejme dopočuli o súťaži na vozidlo s najdlhšou prednou kapotou – výsledkom bola Lagonda. Kapota mala byť zrejme vpredu ukončená ostrou hranou, ale po zhliadnutí prototypov polícia pohrozila výrobcovi, že auto zaradí medzi zbrane a nebudú ho môcť používať civilisti. Kolujú aj povesti, že šéfdizajnér položil na stôl škicu auta, ktorú nakreslil jeho štvorročný syn a rezolútne povedal – držte sa toho!

SkryťVypnúť reklamu

aston-martin-lagonda_res.jpg

SangYong Rodius

Toto auto je čosi ako estetická katastrofa. Dizajnéri mali evidentne za úlohu navrhnúť hatchback so splývajúcou zadnou časťou, ale na poslednú chvíľu im šéfovia zmenili zadanie a prikázali navrhnúť minivan. Čitatelia portálu CarData zvoli Rodius za vôbec najškaredšie auto, aké bolo kedy vyrobené. Toto auto je zrejme pomstou Britov Juhokórejcom, aj keď nevedno za čo. Hlavným dizajnérom Rodiusa bol totiž Angličan Ken Greenley.

ssangyong_rodius_res.jpg

Fiat Multipla

Každý môže mať zlé dni – zrejme ich mali aj talianski dizajnéri, inak produkujúci najkrajšie autá na svete, pri návrhu modelu Multipla. Multipla, inak vysoko hodnotená z hľadiska praktickosti, vyzerá tak, ako by boli na seba poskladané časti dvoch rôznych vozidiel – dolná časť je zo sedanu a na ňu je zhora pricapený „skleník“ s obrovskými sklami, pochádzajúci z vanu. Aby to vyzeralo čo najhrôzostrašnejšie, ponechali dizajnéri dvojice reflektorov na oboch častiach. Nevedno, či to bolo myslené ironicky, ale Multipla bola vystavená aj v newyorskom Múzeu moderného umenia.

SkryťVypnúť reklamu

fiat_multipla_res.jpg

Citroën Ami

Model Ami (priateľ) sa pravidelne objavuje na zoznamoch najškaredších áut, aj keď sa vyrábal 18 rokov a predalo sa ho okolo 1,8 milióna kusov. Zadná kapota s previsom strechy nad ňou vyzerá ako miniatúrna veranda (nevedno pre koho), zatiaľ čo na prednú kapotu prototypu zrejme spadol obrovský balvan a dizajnérom sa to zapáčilo. Mimochodom, hlavným dizajnérom „priateľa“ bol Talian Flaminio Bertoni.

citroen_ami_res.jpg

Renault Vel Satis

Model Vel Satis mal byť takou vlajkovou loďou firmy Renault, ktorá by sa svojím dizajnom výrazne odlišovala od konkurenčných vozidiel vyššej triedy. O pozliepanom dizajne tohto modelu kritici tvrdia, že jeho najväčšou chybou je, že nie je dosť škaredý. A je to vraj jediné auto na svete, v porovnaní s ktorým vyzerá Nicolas Sarkozy atraktívne.

renault_vel_satis_res.jpg

Cadillac Seville

Takto to dopadne, keď sa preberajú prvky ženskej módy do dizajnu áut. Koncom 19. storočia sa v ženskej móde používali akési podpery pod zadnou časťou sukne, vytvárajúce výrazný odskok. Takýto čudne vyzerajúci odskok je aj na veku batožinového priestoru modelu Seville.

cadillac_seville_res.jpg

Dacia Oltcit

Oltcit, ktorého názov vznikol kombináciou prvých častí slov Oltenia (oblasť v Rumunsku) a Citroën, vznikol z iniciatívy rumunského diktátora Ceausescua. Toto vozidlo s čudne polozakrytými zadnými kolesami vlastne nebolo ani škaredé, ale nedalo sa na ňom nájsť nič pekné. Na Oltcit však nedajú dopustiť tí „východní Nemci“, ktorí na ňom ušli v roku 1989 z Maďarska do Rakúska a potom do Nemeckej spolkovej republiky.

oltcit_club_res.jpg

Honda Fuya-Jo

V roku 1999 predstavila japonská firma Honda štúdiu Fuya-Jo, určenú špeciálne na prepravu mladých ľudí z jednej párty na druhú. Dizajnéri tejto štúdie sa asi inšpirovali kabínkovými lanovkami alebo robotickými vozíkmi, prevážajúcimi výrobky v továrni. Spredu vyzerá štúdia, ktorej názov znamená „mesto bez spánku“, ako predok rýchlovlaku, volant pripomína kotúč gramofónu.

honda_fuya-jo.jpg

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 289
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 855
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 721
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 361
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 617
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 912
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 603
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 553
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 726
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 311
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 817
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 662
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 676
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 546
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 493
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


75
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


28
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


162
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


93
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 726
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 311
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 817
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 662
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 676
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 546
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 493
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu