Korzár logo Korzár
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

To sú (možno) najškaredšie autá sveta

Vo svete existuje množstvo ankiet, v ktorých odborníci i samotní motoristi hodnotia automobily podľa najrôznejších kritérií. Medzi týmito anketami sú aj ankety o najškaredší automobil.

Pontiac Aztek. No, toto vozidlo skutočne nevyzerá z určitých uhlov pohľadu až tak škaredoPontiac Aztek. No, toto vozidlo skutočne nevyzerá z určitých uhlov pohľadu až tak škaredo (Zdroj: archív)

Tie sú, pochopiteľne, veľmi subjektívne a na webe sme našli aj také rebríčky najškaredších áut, v ktorých figuroval napríklad Ferrari Enzo či „naša“ Tatra 603. My sme pripravili náš subjektívny výber, pripúšťame ale, že niektoré z týchto áut sa môžu niekomu aj páčiť...

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pontiac Aztek

No, toto vozidlo skutočne nevyzerá z určitých uhlov pohľadu až tak škaredo – napríklad keď je za rohom alebo vo vzdialenosti aspoň 400 metrov. Návrh karosérie zrejme robili dva dizajnérske tímy – jeden navrhol prednú časť, druhý zadnú. Bohužiaľ, tímy spolu vôbec nehovorili. Aztek je príkladom, že Američania vedia škaredé autá urobiť lepšie ako ktokoľvek iný...

Skryť Vypnúť reklamu

AMC Gremlin

Tento produkt dnes už neexistujúcej americkej spoločnosti American Motors Corporation ukazuje, ako to dopadne keď firma, zvyknutá produkovať veľké autá, chce urobiť čosi malé. Predok auta aj s dverami pochádza zrejme bez zmeny z veľkej limuzíny, zadok vznikol jej poriadnym zlisovaním. Zadné okno bolo z polovice zakryté, aby sa cestujúci na zadných sedadlách cítili ako akísi škriatkovia, ukrytí pred zrakmi verejnosti. Napokon, slovo gremlin skutočne znamená škriatok. Gremlin bol možno myslený ako žart – veď bol na trh uvedený 1. apríla 1970...

amcgremlin_res.jpg

Aston Martin Lagonda

Dizajnéri britskej firmy Aston Martin sa zrejme dopočuli o súťaži na vozidlo s najdlhšou prednou kapotou – výsledkom bola Lagonda. Kapota mala byť zrejme vpredu ukončená ostrou hranou, ale po zhliadnutí prototypov polícia pohrozila výrobcovi, že auto zaradí medzi zbrane a nebudú ho môcť používať civilisti. Kolujú aj povesti, že šéfdizajnér položil na stôl škicu auta, ktorú nakreslil jeho štvorročný syn a rezolútne povedal – držte sa toho!

Skryť Vypnúť reklamu

aston-martin-lagonda_res.jpg

SangYong Rodius

Toto auto je čosi ako estetická katastrofa. Dizajnéri mali evidentne za úlohu navrhnúť hatchback so splývajúcou zadnou časťou, ale na poslednú chvíľu im šéfovia zmenili zadanie a prikázali navrhnúť minivan. Čitatelia portálu CarData zvoli Rodius za vôbec najškaredšie auto, aké bolo kedy vyrobené. Toto auto je zrejme pomstou Britov Juhokórejcom, aj keď nevedno za čo. Hlavným dizajnérom Rodiusa bol totiž Angličan Ken Greenley.

ssangyong_rodius_res.jpg

Fiat Multipla

Každý môže mať zlé dni – zrejme ich mali aj talianski dizajnéri, inak produkujúci najkrajšie autá na svete, pri návrhu modelu Multipla. Multipla, inak vysoko hodnotená z hľadiska praktickosti, vyzerá tak, ako by boli na seba poskladané časti dvoch rôznych vozidiel – dolná časť je zo sedanu a na ňu je zhora pricapený „skleník“ s obrovskými sklami, pochádzajúci z vanu. Aby to vyzeralo čo najhrôzostrašnejšie, ponechali dizajnéri dvojice reflektorov na oboch častiach. Nevedno, či to bolo myslené ironicky, ale Multipla bola vystavená aj v newyorskom Múzeu moderného umenia.

Skryť Vypnúť reklamu

fiat_multipla_res.jpg

Citroën Ami

Model Ami (priateľ) sa pravidelne objavuje na zoznamoch najškaredších áut, aj keď sa vyrábal 18 rokov a predalo sa ho okolo 1,8 milióna kusov. Zadná kapota s previsom strechy nad ňou vyzerá ako miniatúrna veranda (nevedno pre koho), zatiaľ čo na prednú kapotu prototypu zrejme spadol obrovský balvan a dizajnérom sa to zapáčilo. Mimochodom, hlavným dizajnérom „priateľa“ bol Talian Flaminio Bertoni.

citroen_ami_res.jpg

Renault Vel Satis

Model Vel Satis mal byť takou vlajkovou loďou firmy Renault, ktorá by sa svojím dizajnom výrazne odlišovala od konkurenčných vozidiel vyššej triedy. O pozliepanom dizajne tohto modelu kritici tvrdia, že jeho najväčšou chybou je, že nie je dosť škaredý. A je to vraj jediné auto na svete, v porovnaní s ktorým vyzerá Nicolas Sarkozy atraktívne.

renault_vel_satis_res.jpg

Cadillac Seville

Takto to dopadne, keď sa preberajú prvky ženskej módy do dizajnu áut. Koncom 19. storočia sa v ženskej móde používali akési podpery pod zadnou časťou sukne, vytvárajúce výrazný odskok. Takýto čudne vyzerajúci odskok je aj na veku batožinového priestoru modelu Seville.

cadillac_seville_res.jpg

Dacia Oltcit

Oltcit, ktorého názov vznikol kombináciou prvých častí slov Oltenia (oblasť v Rumunsku) a Citroën, vznikol z iniciatívy rumunského diktátora Ceausescua. Toto vozidlo s čudne polozakrytými zadnými kolesami vlastne nebolo ani škaredé, ale nedalo sa na ňom nájsť nič pekné. Na Oltcit však nedajú dopustiť tí „východní Nemci“, ktorí na ňom ušli v roku 1989 z Maďarska do Rakúska a potom do Nemeckej spolkovej republiky.

oltcit_club_res.jpg

Honda Fuya-Jo

V roku 1999 predstavila japonská firma Honda štúdiu Fuya-Jo, určenú špeciálne na prepravu mladých ľudí z jednej párty na druhú. Dizajnéri tejto štúdie sa asi inšpirovali kabínkovými lanovkami alebo robotickými vozíkmi, prevážajúcimi výrobky v továrni. Spredu vyzerá štúdia, ktorej názov znamená „mesto bez spánku“, ako predok rýchlovlaku, volant pripomína kotúč gramofónu.

honda_fuya-jo.jpg

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  2. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  3. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  4. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  8. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  9. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  10. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  1. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 440
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 13 704
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 743
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 029
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 247
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 205
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 889
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 697
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 037
  10. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 1 864

Blogy SME

  1. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  2. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  3. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  4. INESS: Cena zamestnanca
  5. Ivan R. V. Rumánek: Brnenskí "obri" - Kelti? (Keltika 5)
  6. Marta Medzihradská: Šport vs kultúra v Banskej Bystrici
  7. Marcel Horacek: Život je fajn
  8. Štefan Vidlár: Krivé verše od ziskuchťivého penzistu
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 528
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 408
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 687
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 235
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 915
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 699
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 137
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 934
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Združenia podnikateľov Slovenska Ján Solík

Šéf združenia podnikateľov hodnotí daňovo-odvodovú reformu.


18 h
Pracovníčky Regionálneho úradu verejného zdravotníctva s políciou počas kontroly.

Polícia o odporcoch vo vlastných radoch nevie.


24 h
Zuzana Kepplová.

Nebude to ako počas druhej vlny, dušujú sa koaličníci. Vírus odpovedá.


3 h
Milan Lučanský na archívnej snímke.

Stíhanie vedú pre päť trestných činov.


24 h

Blogy SME

  1. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  2. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  3. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  4. INESS: Cena zamestnanca
  5. Ivan R. V. Rumánek: Brnenskí "obri" - Kelti? (Keltika 5)
  6. Marta Medzihradská: Šport vs kultúra v Banskej Bystrici
  7. Marcel Horacek: Život je fajn
  8. Štefan Vidlár: Krivé verše od ziskuchťivého penzistu
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 528
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 408
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 687
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 235
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 915
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 699
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 137
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 934
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop
Skryť Zatvoriť reklamu