Takúto pochybnosť možno rozšíriť aj na Dánsko – spomenuli by ste si na nejakého dánskeho výrobcu automobilov? Nemusíte sa príliš namáhať, prezradíme vám ho. Je ním firma Zenvo, ktorú v roku 2004 založil Jesper Jensen. V skutočnosti ale nejde o „pravú“ automobilku, ale skôr o akúsi automobilovú manufaktúru, ktorá vyrobí len 15 exemplárov superšportového vozidla Zenvo ST-1. Vývoj tohto dvojdverového kupé trval päť rokov a jeho výroba začala v roku 2009. Základom vozidla je tuhý oceľový monokok, ku ktorému sú vpredu a vzadu upevnené pomocné rámy z oceľových rúrok. Panely karosérie sú zhotovené z uhlíkových kompozitov. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 3 055 mm, jeho dĺžka je 4 665 mm, šírka je 2 041 mm a výška 1 198 mm. Svetlá výška podvozku nad vozovkou je len 109 mm. Spodok vozidla mal byť zakrytý panelmi z uhlíkových kompozitov, ale ukázalo sa, že tie pri vysokých rýchlostiach drnčia a preto boli nahradené hliníkovými voštinovými panelmi. V prednej časti vozidla je miniatúrny batožinový priestor, do ktorého sa podľa zistenia jedného motoristického novinára 36 fliaš šampanského. Na pohon dánskeho superšportiaka slúži sedemlitrový vidlicový osemvalec s dvojitým prepĺňaním – turbodúchadlom i mechanickým kompresorom. Výkon motora sa dá naprogramovať na tri stupne, pričom v najvyššom stupni vyvíja motor 932 kW. Najvyšší krútiaci moment motora je 1 430 Nm. Superšportové Zenvo ST-1 zrýchli z 0 na 100 km/h za tri sekundy, zrýchlenie na 200 km/h mu trvá 8,9 sekundy, maximálna rýchlosť je (hlavne kvôli pneumatikám) obmedzená na 375 km/h. Na americkom trhu, na ktorý sa dostanú len tri vozidlá, bude cena superšportového auta Zenvo ST-1 okolo 1,8 milióna dolárov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.