Korzár logo Korzár
Nedeľa, 26. február, 2017 |Meniny má Viktor

České dráhy objednali súpravy Railjet

Štátna spoločnosť České dráhy (teda železnice) zmodernizuje v najbližších rokoch svoj vozový park aj modernými súpravami, známymi pod obchodnou značkou Railjet.

České súpravy Railjet budú vozené rušňami triedy 380, vyrábanými firmou Škoda.(Zdroj: archív)



Stane sa tak v rámci zmluvy medzi Českými dráhami (ČD), firmou Siemens a rakúskymi spolkovými železnicami ÖBB. Ide o dodávku 16 moderných súprav, na ktoré si neuplatnili svoje opčné právo rakúske železnice. Tie v roku 2006 uzavreli so spoločnosťou Siemens zmluvu na dodanie 67 vlakových súprav, napokon však neprejavili záujem o dodanie posledných 16 súprav a preto ich Siemens ponúkol za zvýhodnených podmienok ČD. Celková hodnota kontraktu je vyše 200 miliónov eur. Súpravy budú dodané v rokoch 2013 až 2014 a podľa tlačovej správy ČD budú slúžiť najmä na medzinárodnú dopravu medzi Českom, Rakúskom a Nemeckom (napríklad do Hamburgu, Viedne a Grazu). Podľa tlačovej správy Siemens by však súpravy mali jazdiť aj do Maďarska a na Slovensko. Súpravy sa budú ale používať aj vo vnútroštátnej preprave, a to najmä na trati Brno – Praha – Ústí nad Labem. „Objednanie moderných súprav pre vysokú rýchlosť znamená posilnenie pozície ČD v medzištátnej diaľkovej doprave v strednej Európe“, uviedol pri podpise kontraktu Petr Žaluda, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ČD, ktorý zdôraznil aj hlavné výhody kontraktu: „Kupujeme vyskúšaný a v strednej Európe schválený vlak. Náhradu terajších medzinárodných súprav novými jednotkami tak začneme už v priebehu roku 2013. Podstatná je veľmi zaujímavá cena, ktorá je rádovo o desiatky percent nižšia ako u obdobných vysokorýchlostných súprav.“ Názov Railjet je marketingovým označením rakúskych vysokorýchlostných súprav, ktoré výrobca (Siemens) označuje ako typ Viaggio Comfort.

Sedemmiestna súprava má bez lokomotívy dĺžku 185 metrov, jej hmotnosť je 330 ton a má 408 sedadiel v troch triedach. Súpravy môžu jazdiť rýchlosťou až 230 km/h, rakúske železnice ich prevádzkujú do rýchlosti 200 km/h. V každej súprave je vozeň s bistrom, bezbariérová toaleta, miesto pre kočíky, priestor na sedenie cestujúcich s obmedzenou pohyblivosťou a dokonca aj malé kino pre deti. Na každej strane súpravy je jedna plošina na zdvíhanie vozíkov s telesne postihnutými občanmi. Celá súprava je klimatizovaná a vystrojená informačnými displejmi, na ktorých môžu cestujúci sledovať priebeh cesty a ktoré informujú o blížiacej sa stanici a prípojných spojoch z nej i o prípadnom meškaní. Na displejoch sa zobrazuje aj údaj o rýchlosti vlaku. Rakúske súpravy Railjet sú ťahané rušňami Taurus, české budú ťahané rušňami triedy 380 (firemné označenie 109 E), ktoré vyrába česká firma Škoda. Tieto rušne majú dĺžku 18 metrov, ich hmotnosť je 87,6 tony a ich hnacie motory majú trvalý výkon 6,4 MW. Mierne upravené rušne (s maximálnou rýchlosťou zníženou na 160 km/h) triedy 380 si objednali aj slovenské železnice (u nás budú mať označenie 381).

Neprehliadnite tiež

KOŠICKÝ VEČER

Anketa: Sú lepšie kontajnery na zámok alebo pod zemou?

Pýtali sme sa známych Košičanov. Otvorené sú všetky možnosti.

KOŠICKÝ VEČER

Košičanka Iráncov tajne učila tango. Nahá koža Európaniek ju prekvapuje

Vybrala si život v Dubaji. Cestovanie svetom učí pokore, hovorí.

Jelšava zvažuje kroky na zamedzenie zosuvov pôdy

V meste stoja pred otázkou, či vyhlásia mimoriadnu situáciu.

KOŠICKÝ VEČER

Mladí Košičania našli v Prahe druhý domov

Robia to, čo ich baví a žnú úspechy.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 749
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 550
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 042
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 474
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 649
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 497
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 294
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 887
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop