V roku 2000 sa táto firma stala dcérskou spoločnosťou amerického koncernu General Motors, ale ani to jej veľmi nepomohlo. Koncern GM, ktorý mal dosť problémov so svojimi domácimi značkami, sa napokon značky Saab v roku 2010 zbavil, a to predajom holandskej firme Spyker Cars N.V., ktorá si následne zmenila meno na Swedish Automobile N.V.
Finančná situácia firmy Saab sa však naďalej zhoršovala a v marci tohto roku musela firma kvôli nedostatku prostriedkov na platby subdodávateľom i platy zamestnancom zastaviť výrobu. Pred úplným bankrotom zachránil firmu švédsky súd, ktorý jej zabezpečil ochranu pred veriteľmi. Teraz sa zdá, že montážne pásy automobilky Saab sa budú môcť čoskoro opäť rozbehnúť. Vo svetovej tlači sa totiž koncom minulého týždňa objavili správy, že švédskeho výrobcu, ktorý má 3 500 zamestnancov, chcú kúpiť čínske firmy Youngman a Pang Da, a to za 100 miliónov eur. Pripomeňme ešte, že automobilka Saab bola pôvodne divíziou leteckej firmy SAAB, ktorá po druhej svetovej vojne, keď už nebolo treba vyrábať toľko vojenských lietadiel, začala vyvíjať a vyrábať aj automobily.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.