Minule sme na tejto strane predstavili novú generáciu najpredávanejšieho modelového radu automobilky BMW, radu 3. Len niekoľko dní po predstavení tejto mníchovskej novinky sa „ozval" sused z tiež bavorského Ingolstadu, automobilka Audi. Tá predstavila novú verziu priameho konkurenta bavoráckej „trojky", modelu A4 resp. S4. Model A4 je už 39 rokov najpredávanejším modelom automobilky Audi a predalo sa ho vyše desať miliónov kusov.
Štylistické úpravy karosérie
Pri zbežnom pohľade sa zdá, že nová, už ôsma generácia modelu A4 sa len máličko líši od doterajšej a-štvorky. Podrobnejší pohľad však ukáže, že došlo k štylistickým úpravám prakticky všetkých povrchových častí vozidla. Predná časť má zvýraznené horizontálne línie. Kapota motora je zaoblenejšia, horné rohy mriežky chladiča sú skosené a priečne rebrá i krúžky firemného znaku sú štylizované trojrozmerne.
Zmenené nárazníky
Pozmenený dizajn má aj predný nárazník, v ktorom sú ploché hmlové svetlá a zmenené mriežky. Predné reflektory majú mierne zvlnenú spodnú hranu, čím sa štylisticky priblížili k tvaru reflektorov ostatných modelov Audi. Upravené boli aj zadné svetlá a zadný nárazník, v ktorom sú dve koncovky výfuku.
Nepatrná zmena rozmerov
Napriek modifikáciám karosérie sa vonkajšie rozmery radu A4 zmenili len o niekoľko milimetrov. Všetky modely sú postavené na podvozku s rázvorom 281 cm. Celková dĺžka modelu A4 (s karosériou sedan i Avant) je 470 cm, modely A4 allroad quattro a S4 sú o dva centimetre dlhšie. Šírka v závislosti na verzii kolíše od 183 do 184 cm, výška od 141 do 150 cm.
Zjednodušené ovládanie
Zmeny sa dotkli aj interiéru, v ktorom nájdeme informačno-zábavný systém so zjednodušeným ovládaním. Batožinový priestor sedanu A4 má objem 480 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší na 962 litrov. Pre novú generáciu modelov A4/S4 sú k dispozícii moderné motory, ktorých spotreba klesla v porovnaní s motormi doterajšej generácie A4 v priemere o 11 percent.
Desať motorov
Sortiment pohonných jednotiek tvorí šesť turbodieselových motorov a štyri prepĺňané benzínové motory s priamym vstrekovaním. Motoristi si môžu vybrať z celkovo 23 kombinácií motora a prevodovky. Všetky motory sú vystrojené systémom štart-stop a systémom rekuperácie brzdovej energie.
Úsporný dvojlitrový motor
Najúspornejším motorom z celého sortimentu je dvojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 100 kW, ktorého priemerná spotreba (v sedane) je len 4,2 l/100 km. Najslabším benzínovým motorom je 1,8-litrový motor TFSI, ktorého maximálny výkon je 88 kW. Na pohon špičkového modelu S4 slúži trojlitrový vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 245 kW a s priemernou spotrebou 8 l/100 km.
Nepatrný nárast cien
Model Audi S4 akceleruje z 0 na 100 km/h za päť sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Potešiteľná správa je, že ceny jednotlivých verzií radu A4/S4 vzrástli len nepatrne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.