Korzár logo Korzár
Pondelok, 24. apríl, 2017 |Meniny má Juraj

Majstrovský Styllex bilancuje úspešnú sezónu

Tím Styllex Motorsport s posádkou Jozef Béreš jr. – Róbert Müller vyhral už štvrtý titul absolútneho majstra Slovenska za sebou a my sme sa o práve skončenej sezóne v exkluzívnom rozhovore pre Korzár porozprávali s manažérom tímu Ing. Michalom Kočim.



KOŠICE. Všeobecne je známe, že centrom rely športu na Slovensku je východ a väčšina tímov a posádok pochádza práve odtiaľ. Košický Styllex tvorí v našom prostredí absolútnu špičku a môže byť meradlom pre prácu ostatným. Pôsobí na rely scéne už viac ako štvrťstoročie a vo svojej vitríne trofejí sa okrem množstva pohárov za prvenstvá v domácich i zahraničných súťažiach môže pochváliť ôsmimi titulmi absolútneho majstra Slovenska. Rozhodne najväčšiu zásluhu na úspešnom fungovaní tímu majú bratia Michal a Peter Kočiovci, ktorí pred časom tiež úspešne štartovali v rely súťažiach. Pohľad na tím z pozície vedenia býva oveľa zodpovednejší a práve o tento uhol pohľadu na uplynulú úspešnú sezónu sme požiadali Ing. Michala Kočiho.

V akej zostave a s akými ambíciami vstupoval do práve skončenej sezóny tím Styllex?

– V sezóne sme mali tri posádky. Prvou bola posádka Jozef Béreš ml. - Róbert Müller, ktorá štartovala so Škodou Fabia S2000 v rámci majstrovstiev Slovenska (MSR) s cieľom obhájiť absolútne prvenstvo. Druhou posádkou bola dvojica Jozef Béreš st. – Tomáš Klíma, štartujúca na Audi Quattro, ktorá mala ambíciu vyhrať Skupinu F, ako aj triedu F4, no a treťou posádkou bola mladá dvojica Martin Koči a Imrich Ferencz, súťažiaca v rámci Citroën Racing Trophy v Českej republike a na niektorých vybraných podujatiach v Poľsku, Maďarsku a Rakúsku. Ich cieľom bolo získať čo najviac skúseností a čo najviac sa naučiť.

Naplnili sa očakávania?

– Naša prvá posádka vyhrala štvrtýkrát v rade absolútny titul, čo svedčí o kvalitnej práci celého tímu. Úspech je o to cennejší, lebo konkurencia je stále vyrovnanejšia. Dovolím si dokonca povedať, že práve skončená sezóna bola vôbec jedna z najťažších. Zvíťazili sme aj vďaka výbornej spolupráci so Škodou Auto Slovensko, keď sme mohli na rýchle podujatia v maďarskom Egeri a poľskom Rzeszowe zvoliť WRC verziu, pretože Fabia S2000 je na takýchto rýchlych tratiach v nevýhode oproti vozidlám WRC (pozn.: nižšia maximálna rýchlosť). Toto rozhodnutie sa ukázalo ako správne, lebo v Egeri sme zvíťazili a z Rzeszowa sme doviezli tiež cenné body, ktoré nám pomohli k obhajobe prvenstva.

Pod vašimi farbami jazdí aj legenda slovenskej rely, Jožo Béreš st.

– Spolupráca s „dedom“ je založená na starom dobrom vzťahu. Tím sa tejto spolupráci teší, lebo pozná Jožove kvality a aj preto má voľnú ruku. To znamená, že od neho záleží, s akým autom a v ktorej triede bude štartovať. Po prečíslovaní skupín to v tejto sezóne bola skupina F, kde si Jožo pripravil obľúbené Audi Quattro a nesklamal ani divákov, ani tím, keď vyhral triedu F4, aj celú skupinu F.

Bude táto spolupráca pokračovať?

– O ďalšej spolupráci budeme spolu hovoriť v blízkom čase, keď sa bude tvoriť a diskutovať v tíme o plánoch pre budúcu sezónu. Pokiaľ viem, tak Jožo by rád postavil na štart Ford Escort WRC, ale je to veľmi drahá technika a bude záležať od možností. Ak sa to nepodarí, tak určite bude pokračovať so svojím nádherným Audi Quattro.

A čo najmladšia posádka? Martin (pozn: syn Ing. Michala Kočiho) má osemnásť a kariéru pred sebou.

– Na Maťa som nikdy netlačil. Keď mal deväť rokov, sám prišiel, že by si to chcel skúsiť na minikárach. Jazdil to tri roky, a keď som videl, že by mohol mať v budúcnosti výsledky a má aj chuť do pretekania, tak sme skúsili autokros, ktorý sa jazdí na šotoline a je výborný na trénovanie techniky jazdy na tomto povrchu. Po tejto fáze nasledovala skúsenosť s okruhmi, kde si Maťo zasa zvykal na asfalt, jazdnú stopu a rýchlosť, ktorá bola pri šotoline obmedzená. Keď mal 16 - 17, tak sme jazdili rely cup v Čechách pre mladé posádky s obsahom do 1 400 ccm a v tejto sezóne, ako 18-ročný si mohol vyskúšať českú Citroën Trophy na Citroëne C2. Je to všetko zatiaľ o učení a získavaní čo najväčších skúseností. No a to sme, myslím, v tejto sezóne splnili. Dosiahli sme navyše aj zopár dobrých výsledkov, napr. tretie miesto v triede 6 na Barum Rally 2011 a celkovo sme v rámci Citroën Trophy CZ 2011 skončili tretí.

FIA minulý rok postavila novú WRC Académiu, kde na rovnakej technike (Fiesta R2 1600 cc) majú mladí možnosť pripraviť sa na postup do silnejšej WRC. Jazdí sa to ako súčasť vybraných súťaží MS a je to priam šité na jazdcov ako Martin. Neuvažovali ste o prípadnom štarte?

– Uvažovali. Vlani sme nemali možnosť sa do úzkeho kvalifikačného výberového turnusu dostať (pozn.: vekový limit) a tento rok táto príležitosť, ktorú financovala spoločnosť Pirelli, nie je. Určite je to pre vývoj mladého pilota zaujímavé. Štart si však žiada určité finančné zázemie. Ak sa vytvoria optimálne podmienky, tak určite budeme o tom uvažovať. Táto otázka však zatiaľ ostáva otvorená, až kým sa neuzatvoria všetky rokovania s partnermi na nasledujúcu sezónu.

Vráťme sa ešte k majstrovskej posádke Béreš jr. – Müller. Prezradíte nám, s akou technikou sa pustia do boja o ďalšiu obhajobu titulu?

– Predpokladáme, že naša doteraz úspešná spolupráca so Škoda Auto Slovensko bude pokračovať aj naďalej a s najväčšou pravdepodobnosťou by to mala byť znova Škoda Fabia S2000, no v novej evolúcii, evo3. Na výber techniky má však vplyv aj to, s akou technikou vstúpia do sezóny naši konkurenti. Pri predĺžení spolupráce so Škodou však budeme uvažovať, ako som už spomínal, s Fabiou S 2000. Vieme, že niektorí zo súperov skúšali Mini Cooper, a pretože slovenské rely trate majú stále tendenciu sa zrýchľovať, tak aj my možno v budúcnosti budeme musieť uvažovať o vozidle WRC.

Aké sú teda plány do nasledujúcej sezóny?

– Plánujeme účasť v rámci MSR, kde sa pokúsime znova nadviazať na doterajšie úspechy. Ak okolnosti dovolia, tak budeme zvažovať aj nejaký individuálny štart v rámci IRC, no je ešte predčasné o tom hovoriť. Všetko záleží od rozpočtu, ktorý sa nám podarí postaviť a od dohody a podmienok s partnermi.

Toľko o práve skončenej sezóne i plánoch na tú budúcu. Držme tímu palce a na záver len dodajme, že tím Styllex už roky veľmi úspešne reprezentuje nielen východ, ale aj celé Slovensko, čoho je príkladom výborné 9. miesto Jožka Béreša ml. na ostro sledovanej slávnej Rally Monte Carlo z roku 2004, či boj o majstrovský titul v juniorských majstrovstvách sveta JWRC 2006. Verme teda, že aj napriek náročnosti obdobia svetovej krízy sa vždy nájde dosť správnych partnerov, ktorí dokážu podporiť tento krásny, no náročný šport, ktorým sa aj Slováci vedia tak úspešne prezentovať vo svete.

Miniprofil

Meno: Jozef „Ďodi“ Béreš ml.
Nar.: 4. 10. 1984
Vozidlo: Škoda Fabia S2000
Spolujazdec: Róbert Müller
Prvý rely štart: MSR Bratislava 2002
Prvé rely víťazstvo: MSR Hurbanovo 2003
Absolútny majster SR: 2005, 2008 - 2011
Prvý štart v MS: Švédska rely 2003
Počet štartov v MS: 20 (2003 - 2007)
Najlepší výsledok v MS: Rally Monte Carlo 2004, 9. miesto

Neprehliadnite tiež

Poslanca Polačeka v Kosite nechce majoritný vlastník

Tvrdia, že motívom poslancovej angažovanosti je jeho osobná pomsta.

Sobotňajší ruch na obnove tratí neprehlušil ani vtáky

Podľa mesta stavbári maximálne finišujú. Sobota to nepotvrdila.

Korene stromov osekali pre parkovacie miesta

Autá budú parkovať medzi stromami na miestach, kde bol doteraz trávnik.

Natočil si sex, potom štrnásťročné dievča vydieral

Mladý muž rozposlal video aj kamarátom.

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Prečo prežívame v napätí francúzske voľby

O čo pôjde v druhom kole prezidentských volieb?

KOMENTÁRE

Hľadá sa dodatočný argument pre operáciu Gaulieder II

V demokraciách odvolávajú opoziční politici (trebárs) ministra vnútra.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 463
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 099
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 621
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 448
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 094
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 001
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 901
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 799
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 612
  10. Inteligencia vo všetkom 1 539

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop