Korzár logo Korzár
Nedeľa, 23. júl, 2017 | Meniny má Oľga

Majstrovský Styllex bilancuje úspešnú sezónu

Tím Styllex Motorsport s posádkou Jozef Béreš jr. – Róbert Müller vyhral už štvrtý titul absolútneho majstra Slovenska za sebou a my sme sa o práve skončenej sezóne v exkluzívnom rozhovore pre Korzár porozprávali s manažérom tímu Ing. Michalom Kočim.



KOŠICE. Všeobecne je známe, že centrom rely športu na Slovensku je východ a väčšina tímov a posádok pochádza práve odtiaľ. Košický Styllex tvorí v našom prostredí absolútnu špičku a môže byť meradlom pre prácu ostatným. Pôsobí na rely scéne už viac ako štvrťstoročie a vo svojej vitríne trofejí sa okrem množstva pohárov za prvenstvá v domácich i zahraničných súťažiach môže pochváliť ôsmimi titulmi absolútneho majstra Slovenska. Rozhodne najväčšiu zásluhu na úspešnom fungovaní tímu majú bratia Michal a Peter Kočiovci, ktorí pred časom tiež úspešne štartovali v rely súťažiach. Pohľad na tím z pozície vedenia býva oveľa zodpovednejší a práve o tento uhol pohľadu na uplynulú úspešnú sezónu sme požiadali Ing. Michala Kočiho.

V akej zostave a s akými ambíciami vstupoval do práve skončenej sezóny tím Styllex?

– V sezóne sme mali tri posádky. Prvou bola posádka Jozef Béreš ml. - Róbert Müller, ktorá štartovala so Škodou Fabia S2000 v rámci majstrovstiev Slovenska (MSR) s cieľom obhájiť absolútne prvenstvo. Druhou posádkou bola dvojica Jozef Béreš st. – Tomáš Klíma, štartujúca na Audi Quattro, ktorá mala ambíciu vyhrať Skupinu F, ako aj triedu F4, no a treťou posádkou bola mladá dvojica Martin Koči a Imrich Ferencz, súťažiaca v rámci Citroën Racing Trophy v Českej republike a na niektorých vybraných podujatiach v Poľsku, Maďarsku a Rakúsku. Ich cieľom bolo získať čo najviac skúseností a čo najviac sa naučiť.

Naplnili sa očakávania?

– Naša prvá posádka vyhrala štvrtýkrát v rade absolútny titul, čo svedčí o kvalitnej práci celého tímu. Úspech je o to cennejší, lebo konkurencia je stále vyrovnanejšia. Dovolím si dokonca povedať, že práve skončená sezóna bola vôbec jedna z najťažších. Zvíťazili sme aj vďaka výbornej spolupráci so Škodou Auto Slovensko, keď sme mohli na rýchle podujatia v maďarskom Egeri a poľskom Rzeszowe zvoliť WRC verziu, pretože Fabia S2000 je na takýchto rýchlych tratiach v nevýhode oproti vozidlám WRC (pozn.: nižšia maximálna rýchlosť). Toto rozhodnutie sa ukázalo ako správne, lebo v Egeri sme zvíťazili a z Rzeszowa sme doviezli tiež cenné body, ktoré nám pomohli k obhajobe prvenstva.

Pod vašimi farbami jazdí aj legenda slovenskej rely, Jožo Béreš st.

– Spolupráca s „dedom“ je založená na starom dobrom vzťahu. Tím sa tejto spolupráci teší, lebo pozná Jožove kvality a aj preto má voľnú ruku. To znamená, že od neho záleží, s akým autom a v ktorej triede bude štartovať. Po prečíslovaní skupín to v tejto sezóne bola skupina F, kde si Jožo pripravil obľúbené Audi Quattro a nesklamal ani divákov, ani tím, keď vyhral triedu F4, aj celú skupinu F.

Bude táto spolupráca pokračovať?

– O ďalšej spolupráci budeme spolu hovoriť v blízkom čase, keď sa bude tvoriť a diskutovať v tíme o plánoch pre budúcu sezónu. Pokiaľ viem, tak Jožo by rád postavil na štart Ford Escort WRC, ale je to veľmi drahá technika a bude záležať od možností. Ak sa to nepodarí, tak určite bude pokračovať so svojím nádherným Audi Quattro.

A čo najmladšia posádka? Martin (pozn: syn Ing. Michala Kočiho) má osemnásť a kariéru pred sebou.

– Na Maťa som nikdy netlačil. Keď mal deväť rokov, sám prišiel, že by si to chcel skúsiť na minikárach. Jazdil to tri roky, a keď som videl, že by mohol mať v budúcnosti výsledky a má aj chuť do pretekania, tak sme skúsili autokros, ktorý sa jazdí na šotoline a je výborný na trénovanie techniky jazdy na tomto povrchu. Po tejto fáze nasledovala skúsenosť s okruhmi, kde si Maťo zasa zvykal na asfalt, jazdnú stopu a rýchlosť, ktorá bola pri šotoline obmedzená. Keď mal 16 - 17, tak sme jazdili rely cup v Čechách pre mladé posádky s obsahom do 1 400 ccm a v tejto sezóne, ako 18-ročný si mohol vyskúšať českú Citroën Trophy na Citroëne C2. Je to všetko zatiaľ o učení a získavaní čo najväčších skúseností. No a to sme, myslím, v tejto sezóne splnili. Dosiahli sme navyše aj zopár dobrých výsledkov, napr. tretie miesto v triede 6 na Barum Rally 2011 a celkovo sme v rámci Citroën Trophy CZ 2011 skončili tretí.

FIA minulý rok postavila novú WRC Académiu, kde na rovnakej technike (Fiesta R2 1600 cc) majú mladí možnosť pripraviť sa na postup do silnejšej WRC. Jazdí sa to ako súčasť vybraných súťaží MS a je to priam šité na jazdcov ako Martin. Neuvažovali ste o prípadnom štarte?

– Uvažovali. Vlani sme nemali možnosť sa do úzkeho kvalifikačného výberového turnusu dostať (pozn.: vekový limit) a tento rok táto príležitosť, ktorú financovala spoločnosť Pirelli, nie je. Určite je to pre vývoj mladého pilota zaujímavé. Štart si však žiada určité finančné zázemie. Ak sa vytvoria optimálne podmienky, tak určite budeme o tom uvažovať. Táto otázka však zatiaľ ostáva otvorená, až kým sa neuzatvoria všetky rokovania s partnermi na nasledujúcu sezónu.

Vráťme sa ešte k majstrovskej posádke Béreš jr. – Müller. Prezradíte nám, s akou technikou sa pustia do boja o ďalšiu obhajobu titulu?

– Predpokladáme, že naša doteraz úspešná spolupráca so Škoda Auto Slovensko bude pokračovať aj naďalej a s najväčšou pravdepodobnosťou by to mala byť znova Škoda Fabia S2000, no v novej evolúcii, evo3. Na výber techniky má však vplyv aj to, s akou technikou vstúpia do sezóny naši konkurenti. Pri predĺžení spolupráce so Škodou však budeme uvažovať, ako som už spomínal, s Fabiou S 2000. Vieme, že niektorí zo súperov skúšali Mini Cooper, a pretože slovenské rely trate majú stále tendenciu sa zrýchľovať, tak aj my možno v budúcnosti budeme musieť uvažovať o vozidle WRC.

Aké sú teda plány do nasledujúcej sezóny?

– Plánujeme účasť v rámci MSR, kde sa pokúsime znova nadviazať na doterajšie úspechy. Ak okolnosti dovolia, tak budeme zvažovať aj nejaký individuálny štart v rámci IRC, no je ešte predčasné o tom hovoriť. Všetko záleží od rozpočtu, ktorý sa nám podarí postaviť a od dohody a podmienok s partnermi.

Toľko o práve skončenej sezóne i plánoch na tú budúcu. Držme tímu palce a na záver len dodajme, že tím Styllex už roky veľmi úspešne reprezentuje nielen východ, ale aj celé Slovensko, čoho je príkladom výborné 9. miesto Jožka Béreša ml. na ostro sledovanej slávnej Rally Monte Carlo z roku 2004, či boj o majstrovský titul v juniorských majstrovstvách sveta JWRC 2006. Verme teda, že aj napriek náročnosti obdobia svetovej krízy sa vždy nájde dosť správnych partnerov, ktorí dokážu podporiť tento krásny, no náročný šport, ktorým sa aj Slováci vedia tak úspešne prezentovať vo svete.

Miniprofil

Meno: Jozef „Ďodi“ Béreš ml.
Nar.: 4. 10. 1984
Vozidlo: Škoda Fabia S2000
Spolujazdec: Róbert Müller
Prvý rely štart: MSR Bratislava 2002
Prvé rely víťazstvo: MSR Hurbanovo 2003
Absolútny majster SR: 2005, 2008 - 2011
Prvý štart v MS: Švédska rely 2003
Počet štartov v MS: 20 (2003 - 2007)
Najlepší výsledok v MS: Rally Monte Carlo 2004, 9. miesto

Neprehliadnite tiež

Košičanka začala od nuly na Bali, dnes tam stavia dom

Marcela Mattová: Chcela by som ovládať všetky jazyky.

Východniarka bez rúk maľuje obrazy a vyšíva

Pavlína Csápaiová: Kým človek neprinesie hlavu v podpazuší, úrady mu nepomôžu.

Za týranie družky dostal sedem rokov, potom mu štyri ubrali

Odvolať sa voči rozsudku súdu v Rožňave sa mužovi z obce Dobšiná vyplatilo.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

KOMENTÁRE

Buďte vďační za Fica. My Česi máme iných komunistov

Komunistická strana Čiech a Moravy je ojedinelým reliktom.

TECH

Zjavil sa náhodou, pozrite si ako Phobos obieha Mars

Mesiac pomenovali po bohu strachu.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 491
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 584
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 226
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 853
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 571
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 068
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 763
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 566
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 109
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop