Platí to aj o mníchovskej automobilke BMW, ktorá sa v svojej expozícii na jesennom frankfurtskom autosalóne sústredila najmä na predstavenie prvých modelov svojej subznačky BMW i.
Firemný autosalón
Na svetovú premiéru svojho nového radu 3 zorganizovala automobilka BMW taký malý firemný „autosalón": nová „trojka" vyšla z montážnej haly mníchovského závodu BMW medzi špalier, tvorený pracovníkmi firmy. Nový model predstavuje už šiestu generáciu trojkového radu, ktorého prvá generácia bola na trh uvedená v roku 1975. Odvtedy sa predalo 12 miliónov vozidiel radu 3, ktoré sú považované za najšportovejšie automobily v svojej kategórii.
Obličky nechýbajú
Pokiaľ ide o dizajn vozidla, jeho prednej časti opäť dominujú nezameniteľné „obličky". Novinkou je, že svetlomety sú teraz spojené s vonkajšou časťou rámiku týchto obličiek. Trojka opäť narástla: rozchod predných kolies sa zväčšil o 37 mm, zadných o 47 mm, rázvor sa predĺžil o 50 mm a celková dĺžka narástla o 93 mm. Predĺženie rázvoru sa prejavilo najmä zväčšením priestoru pre vzadu sediacich cestujúcich. Vozidlo má dĺžku 4 624 mm, šírku 1 811 mm, výšku 1 416 mm a rázvor jeho podvozku je 2 810 mm.
Nižšia hmotnosť vozidla
Objem batožinového priestoru narástol o 20, na 480 litrov. Na želanie môžu byť zadné operadlá delené v pomere 40:20:40. Vďaka použitiu materiálov s vysokou pevnosťou sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla o 40 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou radu 3. Motory sú samozrejme uložené pozdĺžne a poháňajú zadnú nápravu. Pri uvedení na trh budú pre vozidlo k dispozícii štyri výkonné a pritom úsporné motory.
Prepĺňané motory
Všetky motory sú prepĺňané turbodúchadlom. Na pohon modelu 328i slúži dvojlitrový benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 180 kW. Svoj najvyšší krútiaci moment 350 Nm dosahuje tento motor už pri 1 250 ot/min. Model 335i je určený priaznivcom radových šesťvalcov. Tento model je poháňaný trojlitrovým motorom, ktorého maximálny výkon je 225 kW a najvyšší krútiaci moment je 400 Nm.
Obmedzenie na 250 km/h
Obidva benzínové modely majú maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Dvojlitrový turbodieselový motor sa montuje v dvoch verziách. Na pohon modelu 320d slúži verzia tohto motoru s výkonom 135 kW. Verzia s výkonom zníženým na 120 kW poháňa model 320d EfficientDynamics, ktorý sa vyznačuje mnohými prvkami na zníženie spotreby – tá je v kombinovanom cykle len 4,1 l/100 km.
Osemstupňová automatika
Všetky motory sú kombinované s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, na želanie sa montuje osemstupňová automatická prevodovka. Vozidlá BMW radu 3 šiestej generácie sa budú vyrábať v závodoch v Mníchove, Regensburgu a v juhoafrickom Rosslyne a na celom svete prídu na trh 11. februára 2012.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.