Korzár logo Korzár

Je tu nová bavorácka trojka

Niektoré automobilky uvádzajú na trh nové modely tak rýchlo za sebou, že na ich predstavenie im nestačia významné medzinárodné autosalóny, ale predstavujú ich v období medzi nimi.

Nové BMW radu 3. Typické „obličky" sú teraz opticky prepojené s reflektormi.Nové BMW radu 3. Typické „obličky" sú teraz opticky prepojené s reflektormi. (Zdroj: archív)

Platí to aj o mníchovskej automobilke BMW, ktorá sa v svojej expozícii na jesennom frankfurtskom autosalóne sústredila najmä na predstavenie prvých modelov svojej subznačky BMW i.

Firemný autosalón

Na svetovú premiéru svojho nového radu 3 zorganizovala automobilka BMW taký malý firemný „autosalón": nová „trojka" vyšla z montážnej haly mníchovského závodu BMW medzi špalier, tvorený pracovníkmi firmy. Nový model predstavuje už šiestu generáciu trojkového radu, ktorého prvá generácia bola na trh uvedená v roku 1975. Odvtedy sa predalo 12 miliónov vozidiel radu 3, ktoré sú považované za najšportovejšie automobily v svojej kategórii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obličky nechýbajú

Pokiaľ ide o dizajn vozidla, jeho prednej časti opäť dominujú nezameniteľné „obličky". Novinkou je, že svetlomety sú teraz spojené s vonkajšou časťou rámiku týchto obličiek. Trojka opäť narástla: rozchod predných kolies sa zväčšil o 37 mm, zadných o 47 mm, rázvor sa predĺžil o 50 mm a celková dĺžka narástla o 93 mm. Predĺženie rázvoru sa prejavilo najmä zväčšením priestoru pre vzadu sediacich cestujúcich. Vozidlo má dĺžku 4 624 mm, šírku 1 811 mm, výšku 1 416 mm a rázvor jeho podvozku je 2 810 mm.

Nižšia hmotnosť vozidla

Objem batožinového priestoru narástol o 20, na 480 litrov. Na želanie môžu byť zadné operadlá delené v pomere 40:20:40. Vďaka použitiu materiálov s vysokou pevnosťou sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla o 40 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou radu 3. Motory sú samozrejme uložené pozdĺžne a poháňajú zadnú nápravu. Pri uvedení na trh budú pre vozidlo k dispozícii štyri výkonné a pritom úsporné motory.

SkryťVypnúť reklamu

Prepĺňané motory

Všetky motory sú prepĺňané turbodúchadlom. Na pohon modelu 328i slúži dvojlitrový benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 180 kW. Svoj najvyšší krútiaci moment 350 Nm dosahuje tento motor už pri 1 250 ot/min. Model 335i je určený priaznivcom radových šesťvalcov. Tento model je poháňaný trojlitrovým motorom, ktorého maximálny výkon je 225 kW a najvyšší krútiaci moment je 400 Nm.

Obmedzenie na 250 km/h

Obidva benzínové modely majú maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Dvojlitrový turbodieselový motor sa montuje v dvoch verziách. Na pohon modelu 320d slúži verzia tohto motoru s výkonom 135 kW. Verzia s výkonom zníženým na 120 kW poháňa model 320d EfficientDynamics, ktorý sa vyznačuje mnohými prvkami na zníženie spotreby – tá je v kombinovanom cykle len 4,1 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Osemstupňová automatika

Všetky motory sú kombinované s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, na želanie sa montuje osemstupňová automatická prevodovka. Vozidlá BMW radu 3 šiestej generácie sa budú vyrábať v závodoch v Mníchove, Regensburgu a v juhoafrickom Rosslyne a na celom svete prídu na trh 11. februára 2012.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 445
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 160
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 251
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 378
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 3 459
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 097
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 263
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 108
  1. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  5. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  7. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  8. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 385
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 777
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 879
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 174
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 468
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 832
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 657
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  5. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  7. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  8. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 385
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 777
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 879
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 174
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 468
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 832
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 657
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu