la Končeka to bol príjemný záver. Napriek tomu, že neabsolvoval všetky podujatia, v konečnom hodnotení získal tretie, resp. druhé miesto v kategórii D4 -2000.
ROŽŇAVA. Tohtoročný seriál pretekov automobilov na okruhoch priniesol novinku v tom, že slovenské majstrovstvá boli aj medzinárodné. Štartovať tak mohli aj jazdci z iných asociácií nielen zo slovenskej.
Celý seriál sa skladal zo šiestich podujatí a vždy sa išli dvojpreteky. Šampionát štartoval na prelome apríla a mája na maďarskom Hungaroringu, pokračoval na konci mája v poľskej Poznani. Koncom júna boli preteky na Slovakiaringu. O dva mesiace na to sa znova na Slovakiaringu išla Cena Slovenska a o týždeň neskôr sa pretekalo na maďarskom Panoniaringu. Celý seriál uzavrelo posledný septembrový víkend podujatie na Brnianskom okruhu.
Úvodné preteky v Maďarsku sa započítavali nielen do MMSR, ale aj do Zóny strednej Európy, maďarských i poľských majstrovstiev. Odzrkadlilo sa to na početnom i kvalitnom štartovom poli. V sobotňajších pretekoch tak J. Konček súperil s tridsiatkou jazdcov. So svojím Vaxhallom Vectra bojoval až do posledného kola a skončil na šiestom mieste. V hodnotení MMSR však bol na druhom mieste. V nedeľňajších pretekoch však nedokázal po cieľovej rovine na mokrej trati ubrzdiť a skončil mimo trate. Obišlo sa to bez zranení i výraznejšej škody na vozidle. Nasledujúce podujatie v Poznani sa tím JUKO&Company Racing Scuderia rozhodol vynechať, dosť zavážila aj cesta dlhá sedemsto kilometrov.
Problémy s obutím
Seriál tak pre J. Končeka pokračoval na konci júna pretekmi na Slovakiaringu v Orechovej Potôni. Vectra bola v dobrej forme, no objavil sa úplne nečakaný problém. Neboli nové pneumatiky. „Výrobca vzhľadom na to, že už preteká len málo vozidiel využívajúci tento rozmer, ich prestal vyrábať,“ uviedol J. Konček. Používať tak museli staré pneumatiky, čo ovplyvnilo čas v tréningoch i pretekoch. S českým súperom zvádzal boj až do konca. „Bolo to veľmi dobré pretekanie. Išli sme dvere na dvere a čo jazdím na okruhoch, som tak nepretekal. Hoci moja vectra má na viac, v zákrutách som na jeho Clio nemal,“ spomínal J. Konček. Mohli za to pneumatiky. „Do polovice pretekov to fungovalo dobre, potom sa však už zahrievali a nedržali. Nakoniec som prehral asi o päť metrov. Pred cieľom totiž bola zákruta a nasledujúca rovinka už nebola dosť dlhá na to, aby som sa dostal pred neho,“ dodal J. Konček. Napriek hendikepu s obutím dosiahol rožňavský pretekár čas len o tri desatiny horší ako pred rokom. Nedeľňajšie preteky však vynechal. Keďže nebolo isté, čo bude s pneumatikami, tak sa tie, čo mali, rozhodli šetriť na augustovú Cenu Slovenska.
Po dvojmesačnej pauze
Po dvoch mesiacoch prestávky pokračoval okruhový seriál znova v Orechovej Potôni. Problém s pneumatikami sa podarilo vyriešiť, keď použili tie, na ktorých sa jazdí Ferrari Challenge. Majú tiež 19 palcov, no sú o niečo širšie. Cena Slovenska tak priniesla J. Končekovi premiérové prvenstvo v hodnotení majstrovstiev Slovenska. „Stalo sa to prvýkrát, čo jazdím na okruhoch. Bol som veľmi spokojný,“ poznamenal J. Konček. Nerodilo sa však ľahko, pretože v jednej chvíli sa J. Konček dostal mimo trate, no v stíhacej jazde sa dostal späť na svoje pôvodné miesto.
Na druhý deň po problémoch na štarte síce vyrazil na trať ako posledný, no dobrou jazdou sa dostal na celkové šieste miesto a v rámci Slovenska skončil tretí. „Bol som síce trochu znechutený zo štartu, no teší ma, že som sa zlepšil na kolo o 1,5 sekundy. Ukazuje sa, že nestagnujeme, ale ideme stále dopredu,“ zhodnotil J. Konček.
Predposledné podujatie na Panoniaringu tím znova vynechal, necelý týždeň prestávky bol príliš krátky. V Maďarsku však absolvoval v rámci ich majstrovstiev ešte podujatie na Hungaroringu a sezónu potom J. Konček zakončil na brnianskom automotodróme. Prvý deň tam získal tretie a druhý deň druhé miesto. V konečnom hodnotení MMSR si na svoje konto pripísal 98 bodov, čo ho zaradilo na tretie miesto za M. Homolu a M. Barčáka. Dobre sa držal aj ďalší pretekár tímu M. Rajnoha, ktorý skončil na piatom mieste.
Keďže počas sezóny si J. Konček pripisoval body aj v iných seriáloch, získal umiestnenia aj v nich. V majstrovstvách Maďarska skončil piaty, Poľska šiesty, v medzinárodných majstrovstvách ČR deviaty a v Zóne strednej Európy dvanásty.
Tohtoročná sezóna už bola Končekova piata na okruhoch. Pre dlhoročného kopčiara nebolo rozhodovanie jednoduché, no s odstupom času ho neľutuje. Napriek tomu, že Vauxhall Vectra už na súperov občas stráca. „Cítiť, že moje auto má už za sebou pätnásť rokov. Vývoj ide strašne rýchlo dopredu. Rozdiel v technike oproti súperom je teda podstatný, no nemôžem sa tým zaoberať, lebo stratím chuť. A to nechcem. Celý život pretekám a okruhy sú skutočné preteky,“ uzavrel J. Konček.
Autor: pp
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.