Korzár logo Korzár
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Julo Konček na stupni víťazov

S blížiacim sa koncom roka prichádza čas bilancovania. Okruhári to urobili uplynulý víkend v Orechovej Potôni. Vyhlasovali sa tu výsledky v rámci novovzniknutého seriálu Medzinárodných majstrovstiev Slovenska (MMSR), ako aj majstrovstiev Slovenska. Pre Ju

Medzi najlepšími. Julo Konček (vľavo) spolu s tímom JUKO&Company Racing Scuderia na vyhlasovaní výsledkov okruhovej sezóny.Medzi najlepšími. Julo Konček (vľavo) spolu s tímom JUKO&Company Racing Scuderia na vyhlasovaní výsledkov okruhovej sezóny. (Zdroj: archív J. K.)

la Končeka to bol príjemný záver. Napriek tomu, že neabsolvoval všetky podujatia, v konečnom hodnotení získal tretie, resp. druhé miesto v kategórii D4 -2000.

ROŽŇAVA. Tohtoročný seriál pretekov automobilov na okruhoch priniesol novinku v tom, že slovenské majstrovstvá boli aj medzinárodné. Štartovať tak mohli aj jazdci z iných asociácií nielen zo slovenskej.
Celý seriál sa skladal zo šiestich podujatí a vždy sa išli dvojpreteky. Šampionát štartoval na prelome apríla a mája na maďarskom Hungaroringu, pokračoval na konci mája v poľskej Poznani. Koncom júna boli preteky na Slovakiaringu. O dva mesiace na to sa znova na Slovakiaringu išla Cena Slovenska a o týždeň neskôr sa pretekalo na maďarskom Panoniaringu. Celý seriál uzavrelo posledný septembrový víkend podujatie na Brnianskom okruhu.
Úvodné preteky v Maďarsku sa započítavali nielen do MMSR, ale aj do Zóny strednej Európy, maďarských i poľských majstrovstiev. Odzrkadlilo sa to na početnom i kvalitnom štartovom poli. V sobotňajších pretekoch tak J. Konček súperil s tridsiatkou jazdcov. So svojím Vaxhallom Vectra bojoval až do posledného kola a skončil na šiestom mieste. V hodnotení MMSR však bol na druhom mieste. V nedeľňajších pretekoch však nedokázal po cieľovej rovine na mokrej trati ubrzdiť a skončil mimo trate. Obišlo sa to bez zranení i výraznejšej škody na vozidle. Nasledujúce podujatie v Poznani sa tím JUKO&Company Racing Scuderia rozhodol vynechať, dosť zavážila aj cesta dlhá sedemsto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Problémy s obutím

Seriál tak pre J. Končeka pokračoval na konci júna pretekmi na Slovakiaringu v Orechovej Potôni. Vectra bola v dobrej forme, no objavil sa úplne nečakaný problém. Neboli nové pneumatiky. „Výrobca vzhľadom na to, že už preteká len málo vozidiel využívajúci tento rozmer, ich prestal vyrábať,“ uviedol J. Konček. Používať tak museli staré pneumatiky, čo ovplyvnilo čas v tréningoch i pretekoch. S českým súperom zvádzal boj až do konca. „Bolo to veľmi dobré pretekanie. Išli sme dvere na dvere a čo jazdím na okruhoch, som tak nepretekal. Hoci moja vectra má na viac, v zákrutách som na jeho Clio nemal,“ spomínal J. Konček. Mohli za to pneumatiky. „Do polovice pretekov to fungovalo dobre, potom sa však už zahrievali a nedržali. Nakoniec som prehral asi o päť metrov. Pred cieľom totiž bola zákruta a nasledujúca rovinka už nebola dosť dlhá na to, aby som sa dostal pred neho,“ dodal J. Konček. Napriek hendikepu s obutím dosiahol rožňavský pretekár čas len o tri desatiny horší ako pred rokom. Nedeľňajšie preteky však vynechal. Keďže nebolo isté, čo bude s pneumatikami, tak sa tie, čo mali, rozhodli šetriť na augustovú Cenu Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Po dvojmesačnej pauze

Po dvoch mesiacoch prestávky pokračoval okruhový seriál znova v Orechovej Potôni. Problém s pneumatikami sa podarilo vyriešiť, keď použili tie, na ktorých sa jazdí Ferrari Challenge. Majú tiež 19 palcov, no sú o niečo širšie. Cena Slovenska tak priniesla J. Končekovi premiérové prvenstvo v hodnotení majstrovstiev Slovenska. „Stalo sa to prvýkrát, čo jazdím na okruhoch. Bol som veľmi spokojný,“ poznamenal J. Konček. Nerodilo sa však ľahko, pretože v jednej chvíli sa J. Konček dostal mimo trate, no v stíhacej jazde sa dostal späť na svoje pôvodné miesto.
Na druhý deň po problémoch na štarte síce vyrazil na trať ako posledný, no dobrou jazdou sa dostal na celkové šieste miesto a v rámci Slovenska skončil tretí. „Bol som síce trochu znechutený zo štartu, no teší ma, že som sa zlepšil na kolo o 1,5 sekundy. Ukazuje sa, že nestagnujeme, ale ideme stále dopredu,“ zhodnotil J. Konček.
Predposledné podujatie na Panoniaringu tím znova vynechal, necelý týždeň prestávky bol príliš krátky. V Maďarsku však absolvoval v rámci ich majstrovstiev ešte podujatie na Hungaroringu a sezónu potom J. Konček zakončil na brnianskom automotodróme. Prvý deň tam získal tretie a druhý deň druhé miesto. V konečnom hodnotení MMSR si na svoje konto pripísal 98 bodov, čo ho zaradilo na tretie miesto za M. Homolu a M. Barčáka. Dobre sa držal aj ďalší pretekár tímu M. Rajnoha, ktorý skončil na piatom mieste.
Keďže počas sezóny si J. Konček pripisoval body aj v iných seriáloch, získal umiestnenia aj v nich. V majstrovstvách Maďarska skončil piaty, Poľska šiesty, v medzinárodných majstrovstvách ČR deviaty a v Zóne strednej Európy dvanásty.
Tohtoročná sezóna už bola Končekova piata na okruhoch. Pre dlhoročného kopčiara nebolo rozhodovanie jednoduché, no s odstupom času ho neľutuje. Napriek tomu, že Vauxhall Vectra už na súperov občas stráca. „Cítiť, že moje auto má už za sebou pätnásť rokov. Vývoj ide strašne rýchlo dopredu. Rozdiel v technike oproti súperom je teda podstatný, no nemôžem sa tým zaoberať, lebo stratím chuť. A to nechcem. Celý život pretekám a okruhy sú skutočné preteky,“ uzavrel J. Konček.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 937
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 207
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 645
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 216
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 017
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 2 741
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 567
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 366

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  2. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  4. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  5. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  6. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  7. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  8. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 464
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 922
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 995
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 546
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 324
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 440
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 954
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 793
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  2. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  4. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  5. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  6. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  7. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  8. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 464
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 922
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 995
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 546
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 324
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 440
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 954
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 793
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu