Korzár logo Korzár
Streda, 26. apríl, 2017 |Meniny má Jaroslava
KAPITÁN PRVOLIGOVÝCH FUTBALISTOV PETER ŠINGLÁR BY ROBIL REKLAMU NA SPODNÚ BIELIZEŇ

Módne ikony košického trávnika

Futbal už dávno nie je len šport. Mnohí z divákov vzhliadajú k dvadsiatim dvom hrdinom, urputne bojujúcim o loptu, ako k mystickým monumentom príťažlivého a im toľko vzdialeného sveta luxusu a prepychu.

Elegán Škutka. Červené topánky, výstredné tetovanie.(Zdroj: Judita Čermáková)

Len čo napríklad David Beckham vybehol pred ôsmimi rokmi na ihrisko Manchesteru United s čelenkou okolo blond hrivy, ihneď ho začali kopírovať milióny mužov rôznych povolaní. O futbalistoch ani nehovoriac. Stačilo, aby si niektorá z ďalších hviezd začala prelepovať snubný či iný prsteň náplasťou, vyvolal tento rituál nekonečnú sériu pokračovateľov. Priaznivci usadnutého spôsobu života však nemôžu prísť novodobým gladiátorom na chuť. Iba ťažko sa zmierujú s faktom, že ich ratolesti už od útleho veku túžia po náušniciach, tetovaní a ďalších výstrelkoch módy s jednoduchým argumentom: ,,Ocko, ale Hamšík a Ronaldo to tiež nosí...“

Hviezdy sú zárukou zisku

Úspešní futbalisti sú veľkým lákadlom pre svet obchodu. Sú totiž zárukou závratných ziskov. Veľmi výstižne to povedal módny guru Giorgio Armani, keď si pre kolekciu spodnej bielizne vybral Portugalca Cristiana Ronalda z Realu Madrid.

„Pre mňa je podstatou mládeže – spontánny, vzrušujúci, skutočný individualista. Vybral som si ho kvôli jeho vnútornej energii,“ vysvetľoval Armani svoj marketingový zámer pred celosvetovým uvedením kolekcie Ronalda. Ten iba v modelingu vystriedal Davida Beckhama, ktorý za svoje sexi telo, prepožičané značke Armani, dostal 21 672 000 eur!

Taliansky módny návrhár vôbec trpí na futbalové hviezdy. Jeho prácu prezentovali aj Andrej Ševčenko a Kaká z AC Miláno alebo ďalší velikáni Portugalec Luis Figo či Francúz Thierry Henry. Často povrchné vnímanie týchto idolov skrátka plní kasy svetových obchodných reťazcov, kde je tovar s visačkou Beckham a spol. dostať.
Hmla poblúznenia z diamantových prsteňov, nablýskaných áut, jácht a sexu s dráždivými modelkami, bohužiaľ, zakrýva to najpodstatnejšie, prečo si práve futbaloví miliardári môžu život v raji dovoliť už na zemi. Sú absolútne najlepší vo svojej práci a majú šťastie, že ich zamestnávatelia, na prvý pohľad finančne bezodné kluby, ich odmeňujú stále viac než štedro.

Novodobé antické božstvo na tróne s Ronaldom alebo s Argentíncom Lionelom Messim berie ročne takmer 400 miliónov korún, do čoho, samozrejme, nie sú zahrnuté príjmy z reklamy a ďalších podobných aktivít. My, obyčajní smrtelníci, sa azda môžeme utešovať iba skutočnosťou, že sa každý deň môžeme tešiť do stále rovnakej postele... Čo má robiť „chudák“ Ronaldo, keď ich má v madridskom dome v hodnote desať a pol milióna eur dohromady sedem? Do ktorej a s kým tentoraz?

Ikony aj v Košiciach

Svojich adeptov pre obľúbenú rubriku módnej polície má taktiež prvoligový klub MFK Košice. Aj medzi hráčmi v žlto-modrých dresoch nájdete milovníkov módy, vyznávačov rýchlych áut alebo už praktické rodinné typy. K

lub so slávnou históriou síce v posledných sezónach nepatrí do slovenských futbalových výšin, nehonosí sa prestupmi hráčov za astronomické sumy, ale to nič nemení na skutočnosti, že zverenci trénera Ladislava Šimča sú i tak známe sledované osobnosti.

Čermeľský Beckham? Dávid Škutka!

Jednou z nich, a je nutné podotknúť, že momentálne zrejme najkontroverznejší, je práve útočník zo Sniny Dávid Škutka (21). Forvard iba márne hľadá streleckú formu a musí z tribúny často vypočuť hanlivú urážku. Nebojí sa azda, že mu niekto poškriabe jeho obľúbené čierne Audi TT alebo mu nevynadá pri nákupoch v obchodnom centre? Na jeho ležérnej chôdzi je poznať, že má hlavu plnú starostí, napriek tomu všetkému však vyzerá ako z avantgardného žurnálu. Beckham od Čermeľa. Nedá sa nevšimnúť si červené topánky, rovnako ako náramky či výstredné tetovanie s náboženskými motívmi.

„Červené topánky som si kúpil cez internet. Občas to tak robím, pretože na Slovensku často nemajú to, čo by som si prial,“ usmieva sa sympatický Dávid a priznáva, že móda je pre neho dôležitá a nové veci ho potešia.
Nemá však svoj obľúbený obchod. Najčastejšie sa iba tak prechádza po obchodoch a vyberá podľa nálady.

„Na značke mi skutočne nezáleží, nie som snob. Vyberiem iba to, čo sa mi skutočne páči, nejakým spôsobom ma musí tovar jednoducho osloviť,“ vysvetľuje hráč, ktorý sa nemôže dočkať, až v Košiciach otvoria ďalšie obchodné centrum Aupark.

„Určite tam bude veľa zaujímavého a nejaké peniažky tam dozaista utratím. Som športovec, a tak uprednostňujem športovú eleganciu. Samozrejme sa však dokážem pohybovať aj v spoločenskom obleku a kravate, záleží na príležitosti.“
Veľký význam má pre Dávida tetovanie na pravej ruke. Ako veriaci človek si nechal spoločne s kamarátom vytetovať niekoľko náboženských motívov v tetovacom štúdiu v Poprade a kvôli viere nosí aj drevené ružence ako náramky.
„Priviezli mi ich rodičia mojej priateľky Simony z pútneho miesta v Medžugorí. Mali by mi dávať silu a ochraňovať ma, preto na nich verím.“
Od Simony si Dávid, milovník hudby hip hop, necháva pri nakupovaní poradiť, ale nedá sa povedať, že by pri výbere oblečenia pociťoval zvedavosť košických obyvateľov.
„Iné je to u nás doma, odkiaľ pochádza i reprezentačný brankár Ján Mucha. Je to predsa len malá dedinka a ľudia sú zvedaví, ako vyzeráme a čo nosíme,“ dodal útočník, medzi ktorého obľúbené parfumy patria značky Versace a Hugo Boss.

Šinglár iba bez hlavy

Škutkovým protipólom je kapitán tímu Peter Šinglár (32), ktorý najprv hájil farby českého Slovanu Liberec a poľskej Wisly Krakow. Tiež síce sleduje módne trendy, ale skôr si prezývaný „Šingi“ potrpí na pohodlie. Najlepšie sa cíti v športovo–elegantnom oblečení, ktoré vyberá spoločne s manželkou Patríciou.

„Vraj aby som nechodil ako otrhanec...“

Ale pani domu nemá pri výbere oblečenia vždy posledné slovo.

„Nedávno sme boli spolu v obchode a Patrícia ma odhovárala od kúpy nohavíc. Príliš som sa jej totiž nepáčil. Chvíľu sme sa dohadovali a nakoniec som odišiel bez nich. Po čase som sa však do obchodu vrátil a predsa len som si ich kúpil,“ usmieval sa Peter.

Žena sa naň nehnevala, nový prírastok v šatníku prijala s humorom. Je to však výhradne ona, ktorá manželovi vyberá vône.

„Vždy otestujem niekoľko parfumov, a keď mi to schváli, berieme to.“

Šinglár je najskúsenejším hráčom MFK a môže porovnávať. Podľa neho sú v Čechách a predovšetkým v Poľsku futbalisti pod omnoho vačším drobnohľadom fanúšikov než v Košiciach.

„Napríklad v Krakowe, keď sme išli s Patríciou do mesta na prechádzku, alebo sme sedeli niekde na káve, hneď k nám pribehli fanúšikovia a žiadali ma o autogram. Preto som si, samozrejme, nemohol dovoliť chodiť medzi ľudí neupravený či zle oblečený. Taktiež to bolo i v šatni Wisly. Spoluhráči si ihneď všimli, že mám na sebe niečo nové. Niežeby som s tým mal nejaký problém, ale predsa len patrím k mužom, ktorí módne časopisy nechávajú na stolíku bez povšimnutia. Mojou obľúbenou značkou je však Peppe Jeans. Tento štýl mi sedí,“ hovorí vášnivý divák vojnových filmov.

Peter mal kedysi, ak to môžeme tak povedať, svoj veľký módny sen. Športové topánky značky Adidas.

„Utratil som za nich celú prvú výplatu a rodičia sa na mňa vôbec nehnevali. Prišiel som vtedy domov a iba som sucho oznámil, že mám konečne výplatu a idem si pre svoje vysnívané topánky. Bol som prešťastný,“ spomína kapitán, ktorý inak módny humbuk okolo svetových hviezd berie s nadhľadom.

„Futbal je divadlo a hráči herci. Pozrite sa napríklad do Anglicka. Tam na prvoligový zápas chodia celé rodiny a bavia sa. Hráči sú ich idoly. Bohužiaľ, to isté sa nedá povedať o Slovensku a o Košiciach už vôbec nie. Nás v šatni veľmi mrzí slabá návštevnosť. Dôvod je jasný. Nehráme, ako by si fanúšikovia priali, a ľuďom navyše chýba kvalitné zázemie.“

Jedno má však „Šingi“ čiastočne spoločné i so svetovou hviezdou Ronaldom. Nie je to však preplnený vozový park, na rozdiel od Portugalca si musí vystačiť s rodinným tuaregom, ale i on by robil reklamu na spodnú bielizeň.

„To viete, že áno, ale len pod podmienkou, že by mi na fotkách nebolo vidieť hlavu.“

Kanonier Pačinda chodí pešo

Sympatickí mladí bruneti, obranca Mikuláš Tóth (23) a útočník Erik Pačinda (22), začínajú deň skoro rovnako. Obaja majú radi bulvárnu tlač, takže na jej stránkach surfujú skor, než odídu na svoj tréning.

„Môj deň začína s bulvárom,“ vtipkuje Pačinda a pokračuje: „Je to zaujímavé čítanie. Rád si tak prečítam pikošky o športovcoch, ale občas rovnako rozmýšľam, či je všetko, čo sa píše, skutočne pravda.“

Bulvár a móda majú veľa spoločného a Pačinda je pre nich ideálny. Najlepší strelec tímu, sebavedomý, dobre oblečený, usmievavý mladík s náušnicami. Nosí ich už sedem rokov, ale po briliantových netúži. Hneď sa nám však pochválil tetovaním, ktorému vládne číslo devať.

„Narodil som sa deviateho mája 1989, na drese nosím deviatku a je to moje šťastné číslo.“

Okrem deviatky a ďalších ornamentov, za ktorých zhotovenie zaplatil 350 eur, zdobí jeho ruku citát – Aby si niečo dokázal, musíš skrátka makať – a to v talianskom preklade.

„Vzal som si to od svojej obľúbenej skupiny Lúza a nechal som si text preložiť do taliančiny. Taliansko sa mi páči, nielen futbalová liga, ale aj móda a životný štýl. Ja si na módu tiež potrpím, možno keby som tam žil, preháňal by som to s oblečením ako moji futbaloví kolegovia z Talianska,“ tvrdí úprimne.

Jediné, čo by azda „Pači“ z Talianska nechcel, je auto.

„Talianske autá krásne vyzerajú, ale ich kvalite veľmi nedôverujem. Rovnako zatiaľ chodím iba pešo alebo ma na tréning vezie kamarát. Bývam totiž dvadsať minút od štadióna, tak načo by mi auto bolo? Raz si možno kúpim nádherné BMW trojkovej rady. Po ňom naozaj veľmi túžim.“

Tóth sníva o Lamborghini

V ňom už však jazdí jeho o rok starší spoluhráč z obrany Tóth, aj keď BMW nie je auto jeho snov. Ten by sa po Košiciach radšej preháňal červeným Lamborghinim.

„Hádam sa mi to raz v živote splní,“ hlesne zasnene, ale inak vrodenú skromnosť by z neho nevzala ani šanca šoférovať vysnený mužský ideál na štyroch kolesách už teraz. Hovorí potichu. Tetovanie ani náušnice nenosí.
„Niekomu tetovanie pristane, ale ja by som ho nechcel. Hlavne sa bojím ihly, to je vlastne ten pravý dôvod.“
Na nákupy ho sprevádza priateľka Radka a oblieka si ho pre seba. Miki s ňou občas nesúhlasí, ale to býva naozaj málokedy. Do jeho imadžu občas zasiahne i mamička.

„Nedávno mi kúpila parfum Versace. Urobila mi tak naozaj veľkú radosť. Talianska móda mi je najbližšia. Preto nosím niekedy i topánky od Dolce Gabanna. Viete, ja si myslím, že je dobre, keď svetové futbalové hviezdy udávajú aj módny trend. Je predsa fajn, keď sa o seba mladí vedia starať,“ lúči sa z módnej prehliadky hráčov v žlto-modrých dresov Mikuláš Tóth.



Neprehliadnite tiež

Minister Érsek hovorí o výraznom pokroku

V závere uplynulého roka sa začala výstavba diaľnice D1 medzi Bidovcami a Budimírom.

Opátčanov rozdeľuje využitie bývalej školy

Z nevyužívanej nehnuteľnosti môže byť materská škola aj stacionár pre seniorov.

Okresný úrad zrušil povolenie na búranie prešovského Tesca

Terajší obchodný dom Tesco by malo nahradiť nové obchodné centrum Forum.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 208
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 269
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 984
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 201
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 839
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 372
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 570
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 232
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 988
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 769

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop