Korzár logo Korzár
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Prvé modely subznačky BMW i

Nemecká firma BMW sa intenzívne pripravuje na éru automobilov s alternatívnym druhmi pohonu, teda najmä s čisto elektrickým resp. aspoň hybridným pohonom a pre svoje budúce modely s takýmto pohonom dokonca založila subznačku, označenú BMW i.

Štúdia elektromobilu BMW i3. Elektromobil i3 je určený najmä na jazdy v meste a na jeho pohon slúži elektromotor výkonu 125 kW.Štúdia elektromobilu BMW i3. Elektromobil i3 je určený najmä na jazdy v meste a na jeho pohon slúži elektromotor výkonu 125 kW. (Zdroj: archív)

Nemecká firma BMW sa intenzívne pripravuje na éru automobilov s alternatívnym druhmi pohonu, teda najmä s čisto elektrickým resp. aspoň hybridným pohonom (kombinácia elektromotora a spaľovacieho motora) a pre svoje budúce modely s takýmto pohonom dokonca založila subznačku (či, ak chcete, podznačku), označenú BMW i.

Mestské vozidlo i3

Na nedávno skončenom autosalóne vo Frankfurte predstavila mníchovská automobilka prvé dva modely tejto subznačky, a to zatiaľ len ako štúdie či koncepčné vozidlá. Prvým z nich je štúdia mestského vozidla, označeného BMW i3, zatiaľ čo druhá štúdia, označená BMW i8, predstavuje plnokrvný športový automobil.

Skryť Vypnúť reklamu

Dva hlavné moduly

Obidva modely sa vyznačujú konštrukčnou architektúrou, ktorú BMW nazýva LifeDrive, čiže čosi ako ŽivotJazda. Tento názov má naznačovať, že vozidlá majú dva výrazne oddelené modly, a to modul Life (čo je "životný modul", teda priestor, v ktorom sa nachádzajú cestujúci), a to modul Drive, čiže modul hnacej sústavy. Štúdia i3 má oba moduly horizontálne rozdelené, a to tak, že na hnacom module, ktorého súčasťou je rozmerná batéria pod podlahou vozidla, je v podstate posadená karoséria.

Elektromotor výkonu 125 kW

Štúdia i3 má čisto elektrický pohon, prispôsobený na prevádzku v mestskom prostredí. Hnací elektromotor má maximálny výkon 125 kW a jeho krútiaci moment je 250 Nm. Tento moment je k dispozícii okamžite po uvedení motora do činnosti. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 570 mm a jeho celková dĺžka je 3 845 mm, šírka je 2 011 mm a výška 1 537 mm. Karoséria je zhotovená z plastu zosilneného uhlíkovými vláknami.

Skryť Vypnúť reklamu

Bez stredného stĺpika

Auto je preto relatívne ľahké - jeho hmotnosť je 1 250 kg. Karoséria nemá stredný stĺpik, pretože zadné dvere sú zavesené vzadu. V interiéri sú štyri pohodlné sedadlá ľahkej konštrukcie. Temer všetky ovládacie prvky sú sústredené na stĺpiku volantu. Štúdia i3 zrýchli z 0 na 60 km/h za menej ako štyri sekundy, na stovku jej to trvá menej ako osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h.

Štúdia i8 s hybridným pohonom

Na rozdiel od čisto elektrickej štúdie i3 má štúdia športového automobilu i8 hybridný hnací systém. Ten pozostáva z benzínového motora výkonu 164 kW (jeho krútiaci moment je 300 Nm), elektromotor má výkon 96 kW. Trojvalcový spaľovací motor poháňa zadné kolesá, elektromotor predné. Na čisto elektrický pohon môže vozidlo prejsť približne 35 km. Podvozok štúdie i8 má rázvor 2 800 mm, dĺžka vozidla je 4 632 mm, šírka je 1 955 mm a výška len 1 280 mm.

Skryť Vypnúť reklamu

Na trhu v roku 2013

Na rýchlosť 100 km/h zrýchli štúdia i8 za 4,6 sekundy a jej maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná normovaná spotreba podľa cyklu EÚ je len 2,7 l/100 km. Na trhu by sa sériový mestský elektromobil, odvodený od štúdie BMW i3, mal objaviť už v roku 2013.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  2. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  3. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  4. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  5. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  6. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  7. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  8. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  9. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  10. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  1. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  2. Väčšina fajčiarov dala deťom cigarety, ak si vypýtali
  3. Podcast: Jeden lístok, veľa tratí
  4. Čo musíte vedieť, ak chcete prežiť Vianoce v zdraví a so svojimi
  5. Nová škôlka 21. storočia na Kramároch
  6. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  7. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  10. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 692
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 12 877
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 620
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 608
  5. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 211
  6. Aká je chémia vôní 9 026
  7. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 662
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 567
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy 8 393
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Odber vzoriek.

Nová riaditeľka košickej detskej nemocnice: Teším sa na návrat

Chystá stretnutia so zamestnancami, primármi a vytvorí pracovný tím.

Jaroslava Feketeová. Snímka je z čias, keď pôsobila ako lekárka na Oddelení detskej onkológie a hematológie košickej DFN.
Výročie výbuchu bytovky Mukačevská 7 v Prešove

Rok po výbuchu. Majorošovci veria, že sa na Mukačevskú 7 ešte vrátia

Tragédia odhalila aj silu priateľstva.

Marek Majoroš na mieste, kde stála bytovka.

Nie všetky bociany odlietajú v zime do teplých krajín

Videli ich v Buzici aj v Uliči. Ak lovia, treba ich nechať tak.

Niektoré bociany to za teplom neťahá.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: PCR testy potvrdili ďalších 2 070 infikovaných (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili už viac ako 115-tisíc nakazených. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 981 obetí.

Ilustračné foto

Ak nezaberie semafor, na rade je lockdown, vraví pandemická komisia

Matovič chce, aby sa kritici testovania ospravedlnili.

Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (OĽaNO) a prezident Slovenskej spoločnosti infektológov Pavol Jarčuška.

Haščák z Penty ide do väzby, rozhodol súd

Haščákovi hrozí až 20 rokov.

Policajná eskorta priváža Jaroslava Haščáka na Špecializovaný trestný súd.
Píše Branislav Vančo

Aby sa zo Žilinku nestal ďalší Trnka

Sústreďme sa na reformu prokuratúry.

Verejné vypočúvanie Maroša Žilinku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop