Korzár logo Korzár
Sobota, 23. september, 2017 | Meniny má Zdenka

Prvé modely subznačky BMW i

Nemecká firma BMW sa intenzívne pripravuje na éru automobilov s alternatívnym druhmi pohonu, teda najmä s čisto elektrickým resp. aspoň hybridným pohonom a pre svoje budúce modely s takýmto pohonom dokonca založila subznačku, označenú BMW i.

Štúdia elektromobilu BMW i3. Elektromobil i3 je určený najmä na jazdy v meste a na jeho pohon slúži elektromotor výkonu 125 kW.(Zdroj: archív)

Nemecká firma BMW sa intenzívne pripravuje na éru automobilov s alternatívnym druhmi pohonu, teda najmä s čisto elektrickým resp. aspoň hybridným pohonom (kombinácia elektromotora a spaľovacieho motora) a pre svoje budúce modely s takýmto pohonom dokonca založila subznačku (či, ak chcete, podznačku), označenú BMW i.

Mestské vozidlo i3

Na nedávno skončenom autosalóne vo Frankfurte predstavila mníchovská automobilka prvé dva modely tejto subznačky, a to zatiaľ len ako štúdie či koncepčné vozidlá. Prvým z nich je štúdia mestského vozidla, označeného BMW i3, zatiaľ čo druhá štúdia, označená BMW i8, predstavuje plnokrvný športový automobil.

Dva hlavné moduly

Obidva modely sa vyznačujú konštrukčnou architektúrou, ktorú BMW nazýva LifeDrive, čiže čosi ako ŽivotJazda. Tento názov má naznačovať, že vozidlá majú dva výrazne oddelené modly, a to modul Life (čo je "životný modul", teda priestor, v ktorom sa nachádzajú cestujúci), a to modul Drive, čiže modul hnacej sústavy. Štúdia i3 má oba moduly horizontálne rozdelené, a to tak, že na hnacom module, ktorého súčasťou je rozmerná batéria pod podlahou vozidla, je v podstate posadená karoséria.

Elektromotor výkonu 125 kW

Štúdia i3 má čisto elektrický pohon, prispôsobený na prevádzku v mestskom prostredí. Hnací elektromotor má maximálny výkon 125 kW a jeho krútiaci moment je 250 Nm. Tento moment je k dispozícii okamžite po uvedení motora do činnosti. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 570 mm a jeho celková dĺžka je 3 845 mm, šírka je 2 011 mm a výška 1 537 mm. Karoséria je zhotovená z plastu zosilneného uhlíkovými vláknami.

Bez stredného stĺpika

Auto je preto relatívne ľahké - jeho hmotnosť je 1 250 kg. Karoséria nemá stredný stĺpik, pretože zadné dvere sú zavesené vzadu. V interiéri sú štyri pohodlné sedadlá ľahkej konštrukcie. Temer všetky ovládacie prvky sú sústredené na stĺpiku volantu. Štúdia i3 zrýchli z 0 na 60 km/h za menej ako štyri sekundy, na stovku jej to trvá menej ako osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h.

Štúdia i8 s hybridným pohonom

Na rozdiel od čisto elektrickej štúdie i3 má štúdia športového automobilu i8 hybridný hnací systém. Ten pozostáva z benzínového motora výkonu 164 kW (jeho krútiaci moment je 300 Nm), elektromotor má výkon 96 kW. Trojvalcový spaľovací motor poháňa zadné kolesá, elektromotor predné. Na čisto elektrický pohon môže vozidlo prejsť približne 35 km. Podvozok štúdie i8 má rázvor 2 800 mm, dĺžka vozidla je 4 632 mm, šírka je 1 955 mm a výška len 1 280 mm.

Na trhu v roku 2013

Na rýchlosť 100 km/h zrýchli štúdia i8 za 4,6 sekundy a jej maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná normovaná spotreba podľa cyklu EÚ je len 2,7 l/100 km. Na trhu by sa sériový mestský elektromobil, odvodený od štúdie BMW i3, mal objaviť už v roku 2013.

Neprehliadnite tiež

Ihnát prehral. Paška je spokojný

Súd: Vyhadzov poslanca bol korektný.

Na háčik s červíkom chytil delostreleckú mínu

Pyrotechnik Miro: Vojnová munícia zabíja aj po rokoch.

MY Prešovské noviny predstavujú novicov 1. FC Tatran Prešov

Nigérijčan Adekunle: Tím chcem dostať do európskych pohárov

Šikovný krídelník už za Tatran skóroval. Viac prezradil v rozhovore.

Kristína nakrútila videoklip k singlu Mať Srdce

Rodáčka zo Svidníka ho natočila v historickom centre Bratislavy.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 243
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 826
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 791
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 577
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 924
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 895
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 768
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 578
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 571
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 489

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop