Korzár logo Korzár
Utorok, 3. august, 2021 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky

Prvé modely subznačky BMW i

Nemecká firma BMW sa intenzívne pripravuje na éru automobilov s alternatívnym druhmi pohonu, teda najmä s čisto elektrickým resp. aspoň hybridným pohonom a pre svoje budúce modely s takýmto pohonom dokonca založila subznačku, označenú BMW i.

Štúdia elektromobilu BMW i3. Elektromobil i3 je určený najmä na jazdy v meste a na jeho pohon slúži elektromotor výkonu 125 kW.Štúdia elektromobilu BMW i3. Elektromobil i3 je určený najmä na jazdy v meste a na jeho pohon slúži elektromotor výkonu 125 kW. (Zdroj: archív)

Nemecká firma BMW sa intenzívne pripravuje na éru automobilov s alternatívnym druhmi pohonu, teda najmä s čisto elektrickým resp. aspoň hybridným pohonom (kombinácia elektromotora a spaľovacieho motora) a pre svoje budúce modely s takýmto pohonom dokonca založila subznačku (či, ak chcete, podznačku), označenú BMW i.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mestské vozidlo i3

Na nedávno skončenom autosalóne vo Frankfurte predstavila mníchovská automobilka prvé dva modely tejto subznačky, a to zatiaľ len ako štúdie či koncepčné vozidlá. Prvým z nich je štúdia mestského vozidla, označeného BMW i3, zatiaľ čo druhá štúdia, označená BMW i8, predstavuje plnokrvný športový automobil.

Skryť Vypnúť reklamu

Dva hlavné moduly

Obidva modely sa vyznačujú konštrukčnou architektúrou, ktorú BMW nazýva LifeDrive, čiže čosi ako ŽivotJazda. Tento názov má naznačovať, že vozidlá majú dva výrazne oddelené modly, a to modul Life (čo je "životný modul", teda priestor, v ktorom sa nachádzajú cestujúci), a to modul Drive, čiže modul hnacej sústavy. Štúdia i3 má oba moduly horizontálne rozdelené, a to tak, že na hnacom module, ktorého súčasťou je rozmerná batéria pod podlahou vozidla, je v podstate posadená karoséria.

Elektromotor výkonu 125 kW

Štúdia i3 má čisto elektrický pohon, prispôsobený na prevádzku v mestskom prostredí. Hnací elektromotor má maximálny výkon 125 kW a jeho krútiaci moment je 250 Nm. Tento moment je k dispozícii okamžite po uvedení motora do činnosti. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 570 mm a jeho celková dĺžka je 3 845 mm, šírka je 2 011 mm a výška 1 537 mm. Karoséria je zhotovená z plastu zosilneného uhlíkovými vláknami.

Skryť Vypnúť reklamu

Bez stredného stĺpika

Auto je preto relatívne ľahké - jeho hmotnosť je 1 250 kg. Karoséria nemá stredný stĺpik, pretože zadné dvere sú zavesené vzadu. V interiéri sú štyri pohodlné sedadlá ľahkej konštrukcie. Temer všetky ovládacie prvky sú sústredené na stĺpiku volantu. Štúdia i3 zrýchli z 0 na 60 km/h za menej ako štyri sekundy, na stovku jej to trvá menej ako osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h.

Štúdia i8 s hybridným pohonom

Na rozdiel od čisto elektrickej štúdie i3 má štúdia športového automobilu i8 hybridný hnací systém. Ten pozostáva z benzínového motora výkonu 164 kW (jeho krútiaci moment je 300 Nm), elektromotor má výkon 96 kW. Trojvalcový spaľovací motor poháňa zadné kolesá, elektromotor predné. Na čisto elektrický pohon môže vozidlo prejsť približne 35 km. Podvozok štúdie i8 má rázvor 2 800 mm, dĺžka vozidla je 4 632 mm, šírka je 1 955 mm a výška len 1 280 mm.

Skryť Vypnúť reklamu

Na trhu v roku 2013

Na rýchlosť 100 km/h zrýchli štúdia i8 za 4,6 sekundy a jej maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná normovaná spotreba podľa cyklu EÚ je len 2,7 l/100 km. Na trhu by sa sériový mestský elektromobil, odvodený od štúdie BMW i3, mal objaviť už v roku 2013.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  4. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  5. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  6. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  4. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Môže pivo spojiť Prešov s Veľkým Šarišom?
  10. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 455
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 949
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 960
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 885
  5. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 3 696
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 615
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 3 250
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 763
  9. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 440
  10. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách? 2 085
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Lucia Ďuriš Nicholsonová.

Nicholsonová odchod z SaS neľutuje.


a 1 ďalší 22 h
Minister financií Igor Matovič.

Aj o zábave treba niečo vedieť, než sa do toho pustíte.


Ján Füle 1 h
Napadnutá loď sa plaví pod libérijskou vlajkou.

Súboj Iránu s Izraelom sa čoraz častejšie odohráva na mori.


22 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop