Korzár logo Korzár
Piatok, 24. február, 2017 |Meniny má Matej

Prvé modely subznačky BMW i

Nemecká firma BMW sa intenzívne pripravuje na éru automobilov s alternatívnym druhmi pohonu, teda najmä s čisto elektrickým resp. aspoň hybridným pohonom a pre svoje budúce modely s takýmto pohonom dokonca založila subznačku, označenú BMW i.

Štúdia elektromobilu BMW i3. Elektromobil i3 je určený najmä na jazdy v meste a na jeho pohon slúži elektromotor výkonu 125 kW.(Zdroj: archív)

Nemecká firma BMW sa intenzívne pripravuje na éru automobilov s alternatívnym druhmi pohonu, teda najmä s čisto elektrickým resp. aspoň hybridným pohonom (kombinácia elektromotora a spaľovacieho motora) a pre svoje budúce modely s takýmto pohonom dokonca založila subznačku (či, ak chcete, podznačku), označenú BMW i.

Mestské vozidlo i3

Na nedávno skončenom autosalóne vo Frankfurte predstavila mníchovská automobilka prvé dva modely tejto subznačky, a to zatiaľ len ako štúdie či koncepčné vozidlá. Prvým z nich je štúdia mestského vozidla, označeného BMW i3, zatiaľ čo druhá štúdia, označená BMW i8, predstavuje plnokrvný športový automobil.

Dva hlavné moduly

Obidva modely sa vyznačujú konštrukčnou architektúrou, ktorú BMW nazýva LifeDrive, čiže čosi ako ŽivotJazda. Tento názov má naznačovať, že vozidlá majú dva výrazne oddelené modly, a to modul Life (čo je "životný modul", teda priestor, v ktorom sa nachádzajú cestujúci), a to modul Drive, čiže modul hnacej sústavy. Štúdia i3 má oba moduly horizontálne rozdelené, a to tak, že na hnacom module, ktorého súčasťou je rozmerná batéria pod podlahou vozidla, je v podstate posadená karoséria.

Elektromotor výkonu 125 kW

Štúdia i3 má čisto elektrický pohon, prispôsobený na prevádzku v mestskom prostredí. Hnací elektromotor má maximálny výkon 125 kW a jeho krútiaci moment je 250 Nm. Tento moment je k dispozícii okamžite po uvedení motora do činnosti. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 570 mm a jeho celková dĺžka je 3 845 mm, šírka je 2 011 mm a výška 1 537 mm. Karoséria je zhotovená z plastu zosilneného uhlíkovými vláknami.

Bez stredného stĺpika

Auto je preto relatívne ľahké - jeho hmotnosť je 1 250 kg. Karoséria nemá stredný stĺpik, pretože zadné dvere sú zavesené vzadu. V interiéri sú štyri pohodlné sedadlá ľahkej konštrukcie. Temer všetky ovládacie prvky sú sústredené na stĺpiku volantu. Štúdia i3 zrýchli z 0 na 60 km/h za menej ako štyri sekundy, na stovku jej to trvá menej ako osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h.

Štúdia i8 s hybridným pohonom

Na rozdiel od čisto elektrickej štúdie i3 má štúdia športového automobilu i8 hybridný hnací systém. Ten pozostáva z benzínového motora výkonu 164 kW (jeho krútiaci moment je 300 Nm), elektromotor má výkon 96 kW. Trojvalcový spaľovací motor poháňa zadné kolesá, elektromotor predné. Na čisto elektrický pohon môže vozidlo prejsť približne 35 km. Podvozok štúdie i8 má rázvor 2 800 mm, dĺžka vozidla je 4 632 mm, šírka je 1 955 mm a výška len 1 280 mm.

Na trhu v roku 2013

Na rýchlosť 100 km/h zrýchli štúdia i8 za 4,6 sekundy a jej maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná normovaná spotreba podľa cyklu EÚ je len 2,7 l/100 km. Na trhu by sa sériový mestský elektromobil, odvodený od štúdie BMW i3, mal objaviť už v roku 2013.

Neprehliadnite tiež

Aktivisti: Spoločný podnik s mestom zabetónuje EEI v Košiciach

Mesto považuje nápad za racionálny. Odporcovia za najhorší.

Prešovský chrám a veriacich stráži esbéeska

Chrám čelí krádežiam milodarov, počas omše zaútočili aj na kaplána.

Za pokus o vraždu družky ide za mreže. Kričala, že mu už odpustila

Mužovi z Lunika IX hrozilo doživotie. Napokon pobudne za mrežami oveľa kratšie.

V centre Košíc bude ďalší výrub. Zotnú dva gaštany na Kisdyho

Podľa šéfa správy mestskej zelene ohrozujú ľudí, ochranári si to nemyslia.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mika svoju kapacitu podľa SNS vyčerpal. Nahradiť by ho mohol Rezník

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Raneriho vyhadzov je neodpustiteľný, tvrdí anglická legenda

Leicester City s ním získal titul.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  3. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  4. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  8. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  9. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  10. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 549
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 487
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 472
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 750
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 660
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 966
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 969
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 413
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 927
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 489

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop