62–ročný vláčik absolvoval cestu na trati z Košíc cez Trebišov, Sečovce, Vranov nad Topľou a Prešov späť do východzej stanice.
Tento vláčik bol zostavený z motorového vozňa M 131.1125 a prívesného osobného vagóna CLm 5-2145. Spomenutý motorový vozeň radu M 131 bol vyrobený v roku 1949 a v rokoch 1994-1996 bol zreštaurovaný nadšencami z Rušňového depa Haniska, ktorí mu dali prezývku Magda.
Priblížme stručne históriu radu M 131. Na povojnovú obnovu parku motorových vozňov si vtedajšie ČSD (Československé státní dráhy) objednali v roku 1946 vo vagónke Tatra Kopřivnice nový typ motorového vozňa s mechanickým prenosom hnacieho výkonu. Vznikol vozeň s oceľovou zváranou skriňou s dvomi stanovišťami strojvedúceho a jedným oddielom pre cestujúcich.
Konštrukciu pripravovali už počas 2. svetovej vojny
Možno spomenúť, že konštrukcia tohto vozňa sa tajne pripravovala už počas druhej svetovej vojny, a to v pražskej továrni Ringhoffer. Na pohon slúžil 12-valcový, vzduchom chladený naftový motor Tatra 301 odvodený od motora, poháňajúceho úspešný nákladný automobil Tatra 111. Motor mal maximálny výkon 114 kW pri 1 600 ot/min. Na prenos výkonu na poháňané kolesá slúžila štvorstupňová mechanická prevodovka Mylius.
Dodávky železniciam začali v roku 1948 a do roku 1951 vyrobil kopřivnický závod 340 týchto motorových vozňov. V rokoch 1954 až 1956 sa tento vozeň vyrábal v závode Tatra Studénka. Celkovo bolo vyrobených 549 vozňov radu M 131, ktoré boli pre svoju jednoduchosť a spoľahlivosť veľmi obľúbené a v pravidelnej prevádzke sa udržali až do roku 1984.
Celková dĺžka vozňa cez nárazníky je 12,1 m, hmotnosť prázdneho vozňa je 16,6 tony. Maximálna rýchlosť motorového vozňa M 131 je 60 km/h. Od železničiarov dostal tento typ prezývku Hurvínek. Riadenie tohto vozňa si vyžadovalo určitú zručnosť, pretože všetky prvky (spojka, radenie prevodov i „plyn“) sú ovládané ručne.
K „Magde“ pripojený spomenutý prívesný vozeň CLm 5-2145, familiárne nazývaný Prívešák, bol vyrobený v roku 1953. Kto sa nechal ponukou Magdy zviesť, ten sa mohol predminulú sobotu príjemne zviezť.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.