Asi by bolo správnejšie hovoriť o luxusnej limuzíne s hybridným pohonom, ale to už by bol trochu dlhý titulok.
Nová limuzína bude vystrojená paralelným hybridným hnacím systémom, ktorého hlavnou časťou je benzínový štvorvalec 2.0 TFSI. Ide teda o prepĺňaný dvojlitrový motor s priamym vstrekovaním benzínu. Maximálny výkon tohto motora je 155 kW, najvyšší krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1 500 do 4 200 ot/min. Tento motor spolupracuje s elektromotorom výkonu 40 kW, ktorý má v celom rozsahu otáčok krútiaci moment 210 Nm. Maximálny systémový výkon celej hnacej sústavy môže byť 180 kW, krútiaci moment 480 Nm. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s hmotnosťou 36,7 kilogramu, uložená pod podlahou batožinového priestoru. Batéria má nominálnu kapacitu 1,3 kWh Spaľovací motor a elektromotor sú prepojené lamelovou spojkou v olejovom kúpeli. Normovaná kombinovaná priemerná spotreba hnacieho systému nedosahuje ani 6,4 l/100 km. Luxusná limuzína môže do rýchlosti 100 km/h jazdiť výlučne s elektrickým pohonom, pravda, len na kratšie vzdialenosti. Pri konštantnej rýchlosti 60 km/h je dojazd približne tri kilometre. Predné kolesá vozidla sú poháňané prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Vodič si môže zvoliť jeden z troch režimov jazdy. Režim elektrického pohonu EV uprednostňuje elektrický pohon, univerzálny program pre jazdu D ovláda obidva motory tak, aby vozidlo dosahovalo čo najnižšiu spotrebu paliva. Športový režim S a manuálny režim prevodovky tiptronic umožňujú dynamickú športovú jazdu. Navonok sa model A8 hybrid od bežnej "osmičky" odlišuje decentnými detailmi a desaťramennými 18-palcovými ráfikmi, ktorých dizajn pripomína lopatkové koleso turbíny.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.