Korzár logo Korzár

Koncepčný Volkswagen NILS

Koľko sedadiel má mať ideálny automobil? Odpoveď znie, že na takto položenú otázku neexistuje odpoveď. Autá používame na rozmanité účely, podľa ktorých sa riadi aj počet potrebných sedadiel.

Jednomiestny elektromobil NILS. Na pohon tohto miniautomobilu slúži elektromotor s trvalým výkonom 15 kW.Jednomiestny elektromobil NILS. Na pohon tohto miniautomobilu slúži elektromotor s trvalým výkonom 15 kW. (Zdroj: archív)

Keď sa pozeráme na prúdy áut, náhliacich sa ráno s ľuďmi do práce, tak vo väčšine vozidiel vidíme akurát jedného cestujúceho, teda vodiča. Podľa údajov Nemeckého štatistického úradu cestuje približne 60 % ľudí do práce autom, pričom vyše 90 % z nich sú v aute sami..

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do práce menej než 25 km

Ďalší údaj hovorí, že v oblasti medzi Berlínom a Mníchovom temer 74 % pracujúcich prejde na ceste do práce menej než 25 kilometrov. Práve takýchto "osamelých" cestujúcich do práce mala na mysli nemecká automobilka Volkswagen, ktorá na frankfurtskom autosalóne (jeho brány sa pre verejnosť otvoria budúci štvrtok) predstaví koncepčný jednosedadlový elektromobil NILS, ktorý bol vyvinutý s podporou nemeckého ministerstva dopravy, výstavby a rozvoja miest.

SkryťVypnúť reklamu

Dĺžka len niečo nad tri metre

Toto vozidlo je veľmi kompaktné a zaberá na cestách či pri parkovaní málo miesta. Jeho dĺžka je len 304 cm, čiže je o približne 50 cm kratšie ako miniautomobil Volkswagen up!, ktorý má vo Frankfurte tiež svetovú premiéru. Šírka vozidla je len 139 cm, jeho výška je 120 cm. Elektromobil NILS má podobnú základnú koncepciu ako monopost formuly jeden: vodič sedí uprostred, hnacia jednotka je vzadu a kolesá vyčnievajú z karosérie.

Pneumatiky s malým odporom

Vozidlo jazdí na 17-palcových kolesách z ľahkej zliatiny, na ktorých sú namontované pneumatiky s nízkym valivým odporom (vpredu rozmeru 115/80, vzadu 125/80). Dizajn vozidla je dielom dizajnérskeho centra, sídliaceho v Postupimi (Potsdame) pri Berlíne. Riaditeľ centra Thomas Ingenlath sa vyjadril, že je veľmi rád, že sa do dizajnu vozidla podarilo zakomponovať presklené krídlové dvere, ktoré uľahčujú nastupovanie a vystupovanie aj v stiesnených priestorových podmienkach.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálne 25 kW

Nosnou časťou vozidla je hliníkový priestorový rám. Hmotnosť vozidla je len 460 kg. Na pohon vozidla slúži elektromotor s trvalým výkonom 15 kW, jeho krátkodobý špičkový výkon je 25 kW. Hmotnosť elektromotora je len 19 kg. Motor disponuje už od okamihu spustenia krútiacim momentom 130 Nm.

Nabíjanie z bežnej zásuvky

Elektromobil NILS preto nie je na ceste žiadnym slimáčikom - zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá menej než 11 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 130 km/h. Zdrojom elektrickej energie je batéria s kapacitou 5,3 kWh, ktorú možno nabíjať pripojením na bežnú sieťovú zásuvku.

Radar udržuje odstup

Pri úspornom spôsobe jazdy je dojazd vozidla okolo 65 kilometrov. O tom, že konštruktéri tohto minielektromobilu dbali aj na vysokú mieru bezpečnosti cestujúceho, svedčí aj to, že NILS je vystrojený radarovým systémom, ktorý automaticky udržuje bezpečný odstup od vpredu idúceho vozidla. V tlačovej správe firmy Volkswagen sme však márne hľadali, čo vlastne skratka NILS znamená.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 080
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 750
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 222
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 202
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 151
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 038
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 950
  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 782
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 880
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 614
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 175
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 782
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 640
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 156
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 843
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


15
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


11
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 782
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 880
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 614
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 175
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 782
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 640
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 156
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 843
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu