Aj siedma generácia automobilovej ikony číslo 911 bude mať premiéru na frankfurtskom autosalóne, a to na tohtoročnom (jeho brány sa otvoria 15. septembra).
Decentné zmeny tvarov
Nový Porsche 911 Carrera je síce konštrukčne úplne nový, ale tvary "jedenástky" (tak model 911 prezývajú v Nemecku) menia dizajnéri len veľmi jemnučko, aby rysy pôvodného modelu ostali zachované. V porovnaní s doterajším modelom bol rázvor predĺžený o 100 mm, na 2 450 mm. Toto predĺženie, ktoré má pozitívny vplyv na veľkosť interiéru, sa však neprejavilo v plnom rozsahu na celkovej dĺžke vozidla.
Dlhšie a nižšie
Pretože predný i zadný previs karosérie boli trochu skrátené, dĺžka vozidla narástla len o 56 mm, na 4 491 mm. Celková šírka vozidla sa nezmenila (1 808 mm), hoci rozchod predných kolies bol zväčšený o 52 mm. Výška novej deväťstojedenástky je 1 290 mm, čo je o 10 mm menej ako bola výška predchádzajúceho modelu.
Ľahká karoséria
Úplne nová ľahká karoséria z hliníka a ocele prispela značnou mierou k zníženiu hmotnosti vozidla až o 45 kg. Vozidlo jazdí na 20-palcových pneumatikách. Aerodynamické vlastnosti vozidla boli optimalizované použitím širšieho a variabilne výsuvného spojlera na zadnej kapote. Na prístrojovej doske nájdeme prístroje z limuzíny Panamera. Na pohon základného modelu 911 Carrera slúži 3,4-litrový plochý motor, ktorého maximálny výkon je 260 kW.
Zníženie spotreby o 1,6 l/100 km
V spojení s dvojspojkovou prevodovkou spotrebuje tento motor v priemere len 8,2 l/100 km, čo je o 1,6 l/100 km menej ako mal predchádzajúci motor. Táto prevodovka umožňuje tzv. plachtenie – keď dá vodič nohu dole z "plynu", motor sa odpojí a vypne, čím sa šetrí palivo. Športovejší model 911 Carrera S je poháňaný 3,8-litrovým plochým šesťvalcom s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 293 kW pri 7 400 ot/min. Maximálne otáčky motora stúpli o 200 ot/min, na 7 800 ot/min.
Sedemstupňová manuálna prevodovka
Svoj najvyšší krútiaci moment (440 Nm) dosahuje tento motor pri 5 600 ot/min. Priemerná spotreba tohto motora klesla o 14 %, na 8,7 l/100 km. K zníženiu spotreby prispela aj funkcia štart-stop, tepelný manažment motora, rekuperácia brzdovej energie, elektromechanický posilňovač riadenia i svetová novinka v podobe sedemstupňovej manuálnej prevodovky. Model Carrera S, vystrojený príplatkovým súborom Sport Chrono zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy.
Znižuje nakláňanie vozidla
Maximálna rýchlosť tohto modelu je 302 km/h. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené systémom PDCC, ktorý znižuje nakláňanie vozidla pri jazde v zákrutách. Na nemecký trh sa nová deväťstojedenástka dostane začiatkom decembra, pričom cena základného modelu 911 Carrera bola stanovená na 88 037 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.