Korzár logo Korzár
Nedeľa, 19. február, 2017 |Meniny má Vlasta

Vyskúšali sme elektromobil Peugeot iOn

Je už isté, že spaľovacími motormi poháňané automobily či iné dopravné prostriedky odídu do dejín vo chvíli, keď bude z útrob našej matičky Zeme vyťažený posledný barel ropy.

Elektromobil Peugeot iOn. Je to prvý elektromobil tohto typu na Slovensku.

Zatiaľ však nie je vôbec isté, aký typ pohonu po skončení ropnej éry prevládne: bude to čisto elektrický pohon, napájaný z akumulátorov, či elektrický pohon na báze palivových článkov alebo opäť spaľovací motor, ale tentoraz na vodík?

Elektromobilita má budúcnosť

Tak či onak, veľkú budúcnosť pripisujú odborníci tzv. e-mobilite či elektromobilite. Pod týmto pojmom sa skrýva nie len používanie elektromobilov, ale aj vybudovanie celej potrebnej infraštruktúry, umožňujúcej či zjednodušujúcej ich prevádzku. Jedným z pionierov elektromobility na Slovensku je podnik Východoslovenská energetika a. s. (VSE), ktorá už koncom minulého roka otvorila práve v Košiciach prvú verejnú nabíjaciu stanicu pre elektromobily (a v máji tohto roku otvorila druhú, v Bratislave).

Prvý elektromobil Peugeot iOn

VSE je aj vlastníkom jedného z prvých vozidiel z čisto elektrickým pohonom na Slovensku a vôbec prvého elektromobilu typu Peugeot iOn. Mali sme možnosť vyskúšať si toto vozidlo na košických cestách i mimo nich a boli sme zvedaví, čo s nami elektrický pohon „urobí". No, urobil presne to, čo sme (po krátkej skúšobnej jazde s elektromobilom Nissan Leaf na ženevskom autosalóne) očakávali. Peugoeot iOn je rovnako ako Leaf „tichošlápek", ktorý vydáva len akési bzučanie, a ktorý to pri štarte z križovatky na zelenú „natrie" aj oveľa výkonnejším vozidlám.

Okamžite plný moment

Razantným štartom sa napokon vyznačujú všetky elektromobily, pretože hnací elektromotor disponuje hneď od svojho zapnutia plným krútiacim momentom. Hnací elektromotor modelu iOn má výkon 47 kW a jeho krútiaci moment je úctyhodných 180 Nm. Krútiaci moment však po dosiahnutí približne 2 000 ot./min. klesá, a tak zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá modelu iOn 15,9 sekundy. Zdrojom elektrickej energie sú lítiovo-iónové akumulátory s celkovou kapacitou 16 kWh.

Rýchle dobitie za 30 minút

Nabitie pripojením na bežnú domácu zásuvku (napríklad v garáži) trvá šesť hodín, na špeciálnych nabíjacích staniciach možno tzv. rýchlonabíjaním dobiť akumulátory na 80 % plnej kapacity za 30 minút. Dojazd vozidla je až 150 kilometrov, to však za predpokladu, že sa s iOnom neženiete po diaľnici rýchlosťou 130 km/h a nevyužívate elektricky poháňaný klimatizačný systém.

Monitor energie

O tom, ako úsporne či neúsporne práve idete, vás informuje monitor energie na prístrojovom paneli. Palubný počítač vás zase na základe vyhodnocovania štýlu vašej jazdy informuje, koľko kilometrov vám ešte ostáva do vybitia akumulátorov. Štvormiestny Peugeot iOn je dlhý len 348 cm a je určený primárne ako vozidlo na kratšie jazdy v meste.

Vyrába sa v Japonsku

Treba ešte spomenúť, že sesterským modelom iOnu je Citroën C-Zero, pričom oba tieto modely sú vlastne „poeurópštenou" verziou elektromobilu Mitsubishi i-MieV, pričom všetky tri spomenuté elektromobily sa vyrábajú v japonskej továrni Mizushima.

Neprehliadnite tiež

AKTUALIZOVANÉ 17:32

Prešovčania v Poprade na Slovan nestačili

Prešov v závere nemal sily na strelenie kontaktného gólu.

AKTUALIZOVANÉ 17:04

Býci to dokázali. Sú premiérovými víťazmi Slovenského pohára

Basketbalisti KB Košice si poradili s Interom, obhajcom trofeje.

Švédi chytili muža, ktorý na východe kupoval zbrane pre gangy

V rokoch 2009 až 2014 sa zo Slovenska dostalo von až 10-tisíc zbraní, tvrdí Europol.

Košický Večer

Známym Košičanom chýbajú parkoviská a atraktívna MHD

Tolerovať alebo pokutovať parkovanie na chodníkoch?

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Čo je populizmus a prečo ho možno budeme potrebovať?

Ak ste si mysleli, že viete, čo je populizmus, s najväčšou pravdepodobnosťou ste sa mýlili.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 706
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 515
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 919
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 173
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 767
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 157
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 016
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 934
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 737
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop