Prvá verzia modelu Gold Wing debutovala v roku 1975. Na pohon tohto motocyklu s typovým označením GL1000 slúžil plochý jednolitrový štvorvalec. V roku 2001 uviedla firma Honda na trh úplne nový model GL1800, ktorého vývoj trval osem rokov. Ako už naznačuje označenie tohto modelu, jeho pohonnou jednotkou je 1,8-litrový motor, ale už nie štvorvalec, lež plochý šesťvalec (tzv. boxer). Nedávno predstavil japonský výrobca modernizovanú verziu svojej vlajkovej lode na dvoch kolesách. Nová Honda Gold Wing má pozmenenú prednú kapotáž, ktorá poskytuje lepšiu ochranu vodiča a spolujazdca proti nepriaznivým poveternostným podmienkam. Nový tvar má aj zadné svetlo. Zmenou zavesenia predného i zadného kolesa sa ďalej zlepšili jazdné vlastnosti tejto „limuzíny“ na dvoch kolesách. Zjednodušené bolo prestavovanie čelného štítu, ktorý možno prestavovať v rozsahu 100 mm. Skoro neuveriteľne znie informácia, že celkový objem batožinových priestorov motocykla je až 150 litrov. Pohonnou jednotkou ostal vodou chladený 1,8-litrový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 87 kW pri 5 500 ot./min. Najvyšší krútiaci moment motora je 167 Nm. Motocykel je vystrojený päťstupňovou prevodovkou, pričom unikátom je elektricky poháňaný spätný chod. Hmotnosť motocykla, pripraveného na jazdu, je 413 kg, celková dĺžka motocykla je 2 630 mm (to je len o 65 mm menej, ako je dĺžka vozidla Smart). Do výstroja motocykla patrí aj antiblokovací systém, audiosystém s výkonom 80 W so šiestimi reproduktormi. „Zlaté krídlo“ má vyhrievané sedadlo a rukoväte a je vystrojené aj tempomatom. Na želanie môže byť tento cestovný motocykel vystrojený aj unikátnym airbagom, ktorý sa pri havárii nafúkne pred vodičom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.