Teraz pripravuje Audi takpovediac repete tohto úspešného počinu, a to vo forme otvorenej verzie R8 GT Spyder.
Ľahké konštrukčné materiály
Tento spyder či spider (píše sa to tak i tak), má pohotovostnú hmotnosť len 1 640 kg, čo je o 85 kg menej ako model, z ktorého je odvodený (R8 Spyder 5.2 FSI quattro). Karoséria vozidla, zhotovená technológiou ASF (Audi Space Frame, čiže priestorový rám Audi), pozostáva z odlievaných uzlov, pretláčaných profilov a hliníkových panelov a jej hmotnosť je len 214 kg. Nosný rám motora je zhotovený z veľmi ľahkého horčíka, kryt skladacej strechy a zadné bočné panely sú vyrobené z polyméru, vystuženého uhlíkovými vláknami (tento materiál sa označuje skratkou CFRP).
Odľahčili aj sedadlá
Z CFRP sú zhotovené aj predný i zadný spojler a zadný nárazník. Odtučňovacia kúra sa dotkla aj interiéru, kde sa na kostru sedadiel použil pre zmenu materiál, označený GFRP (sklenými vláknami zosilnený polymér. Jeho použitím sa na hmotnosti ušetrilo 31,5 kg. Nový Spyder sa od základného modelu R8 vizuálne odlišuje niektorými detailmi na prednej časti, napríklad dvojitou lištou predného spojlera a aerodynamickými plôškami na bokoch predného nárazníka. Ľahká sklápacia plátenná strecha má vynikajúce zvukovoizolačné vlastnosti.
Elektrohydraulické ovládanie strechy
Jej sklápanie pomocou elektrohydraulického mechanizmu trvá 19 sekúnd, pričom strechu možno otvárať i zatvárať aj počas jazdy, a to do rýchlosti 50 km/h. Elektricky ovládané zadné okno je uložené v priehradke medzi priestorom pre cestujúcich a motorovým priestorom. Tam sú uložené aj „vyskakovateľné“ ochranné oblúky, chrániace posádku pri prípadnom prevrhnutí sa vozidla. Na pohon nového špičkového spyderu firmy Audi slúži osvedčený 5,2-litrový vidlicový desaťvalec, ktorý má hliníkovú kľukovú skriňu a je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu.
Šesťstupňová prevodovka R tronic
Vďaka modifikovanému riadiacemu systému produkuje motor maximálny výkon 412 kW a jeho najvyšší krútiaci moment 540 Nm pri 6 500 ot./min. Vozidlo je vystrojené robotizovanou šesťstupňovou prevodovkou R tronic, ktorá má dva automatické režimy činnosti a jeden manuálny. Systém pohonu všetkých kolies quattro prenáša väčšiu časť krútiaceho momentu na zadné kolesá.
Maximálna rýchlosť 317 km/h
Výkonný motor katapultuje vozidlo z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy, pričom zrýchľovanie vozidla sa zastaví, až keď rýchlomer ukazuje 317 km/h. Rovnako ako kupé bude aj spyder vyrobený len v 333 exemplároch, pričom každý bude mať výrobné číslo na hlavici radiacej páky. Tak sa poponáhľajte s objednávkou – veď tých, ktorí majú voľných 207 800 eur (cena v Nemecku), je určite dosť...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.