Obe dcérske spoločnosti sa venujú takpovediac zušľachťovaniu produktov svojich materských automobiliek, najmä vývoju a výrobe športovejšie zameraných verzií základných modelov. No a obe spoločnosti urobili nedávno podobný krok - zo svojich už aj tak výkonných modelov odvodili ešte výkonnejšie verzie, pričom obe boli predstavené na nemeckom okruhu Nürburgring. Minulú nedeľu tam firma AMG predstavila model C 63 AMG Coupé Black Series (predstavujeme ho vyššie), no a už predtým na tom istom okruhu, v rámci 24-hodinových pretekov, tam firma BMW predstavila svoju športovú limuzínu M3 CRT. Na nej uplatnila firma BMW M svoje skúsenosti zo stavby pretekárskych vozidiel. Skratka CRT znamená Carbon Racing Technology, čo „surovo" preložené znamená uhlíková pretekárska technológia, čo zase preložené do celkom bežnej reči znamená, že na konštrukciu vozidla boli použité aj diely z uhlíkových kompozitov. Tieto diely sú pritom vyrobené nateraz jedinečným technologickým postupom, ktorý sa použije aj pri výrobe karosérie budúcich sériových modelov BMW i3 a i8. Z uhlíkových kompozitov je zhotovená predná kapota, nosné „šálky" predných sedadiel i ďalšie diely vozidla M3 CRT. Hmotnosť vozidla sa tak podarilo stlačiť na 1 580 kg, čo je približne o 40 kg menej, ako váži model M3. Na pohon novej športovej limuzíny BMW slúži vysokootáčkový 4,4-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 331 kW pri 8 300 ot./min. (!). Najvyšší krútiaci moment motora je 440 Nm pri 3 750 ot./min. Hnací moment sa na zadné kolesá prenáša sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Drivelogic, ktorú vyvinula firma BMW M. Športový bavorák M3 CRT, ktorý bude vyrobený len v obmedzenom počte 67 kusov, zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 290 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.