Korzár logo Korzár

Mercedes C 63 AMG Coupé Black Series

Jedným z hlavných marketingových argumentov automobiliek pri predstavovaní ich nových modelov je nízka spotreba a tým aj nízke emisie škodlivých „skleníkových" plynov (aj keď sa zdá, že našinca nejaké emisie zatiaľ pramálo zaujímajú).

Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé Black Series. Športové kupé predstavili minulú nedeľu na okruhu Nürburgring.Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé Black Series. Športové kupé predstavili minulú nedeľu na okruhu Nürburgring. (Zdroj: archív)

Aj automobilky, vyrábajúce luxusnejšie a športové vozidlá, zvyknú zdôrazňovať o koľko menej spotrebuje nová generácia niektorého typu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou.

Túžba po výkone

Napriek tomuto všeobecnému trendu musia automobilky brať do úvahy aj fakt, že existuje skupina majetných automobilových fanatikov, ktorí sa riadia pri kúpe svojho tátoša najmä mottom „čím viac koní (vlastne kilowattov), tým lepšie". No a práve im je určený aj najnovší produkt firmy AMG, ktorá je dcérskou spoločnosťou automobilky Mercedes-Benz a ktorá ponúka športovo ladené a veľmi výkonné verzie sériových mercedesov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zo športovej ešte športovejšia

Keď firma Mercedes uviedla na trh najnovšiu generáciu kupé triedy C, spoločnosť AMG z neho veľmi rýchlo odvodila športovejšiu verziu, označenú C 63 AMG. Tí, ktorí si ju kúpili, možno teraz ľutujú, pretože v rámci sprievodného programu Veľkej ceny Nemecka F1, ktorá sa konala minulú nedeľu na okruhu Nürburgring, predstavila firma AMG ešte výkonnejšiu verziu tohto kupé.

Inšpirácia z pretekárskych vozidiel

Ide o verziu s označením C 63 AMG Coupé Black Series (čierna séria), ktorá opticky pripomína model SLS AMG GT3 a v ktorej konštruktéri AMG uplatnili svoje poznatky a skúsenosti z vývoja pretekárskych vozidiel. Dynamicky pôsobiaca predná časť sa vyznačuje veľkými otvormi na vstup chladiaceho vzduchu a nechýba ani veľká „mercedesovská" hviezda. Dva otvory na výstup chladiaceho vzduchu sú aj na hliníkovej kapote.

SkryťVypnúť reklamu

Rozšírené blatníky

Zväčšenie rozchodu predných i zadných kolies si vyžiadalo rozšírenie predných i zadných blatníkov. Nové kupé jazdí na 19-palcových kovaných ráfikoch z ľahkej zliatiny, na ktorých sú namontované pneumatiky rozmeru 255/35 R19 (vpredu) resp. 285/30 R19 (vzadu). Na pohon vozidla slúži 6,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 380 kW pri 6 800 ot./min.

Najvýkonnejšie „céčko" všetkých čias

Svoj najvyšší krútiaci moment (620 Nm) dosahuje motor pri 5 200 ot./min. Hmotnosť suchého motora (teda bez prevádzkových kvapalín) je 196 kg, jeho celková priemerná spotreba podľa normy NEFZ je 12,2 l/100 km. Spomenutý motor je najvýkonnejšou pohonnou jednotkou, aká sa doteraz montovala do kupé triedy C. Najvýkonnejšie „céčko" je už štvrtým modelom verzie Black Series od roku 2006.

SkryťVypnúť reklamu

Na trh v januári

Pokiaľ ide o dynamické vlastnosti, výrobca zverejnil len to, že kupé C 63 AMG Coupé Black Series zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Pokiaľ ste dostali na toto športové kupé motoristickú chuť, máte do januára budúceho roka, keď bude toto vozidlo uvedené na trh, čas našetriť 115 430 eur (to je cena v Nemecku).

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 829
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 577
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 041
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 257
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 897
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 133
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 1 550
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 311
  1. Štefan Šturdzík: Čo ste to zase vyparatili na té policejní inspekci ? A komu ste pomohli čo ?
  2. Ján Valchár: Expedície v Novej Vieske alebo výlety do slovenského pliocénu
  3. Irena Šimuneková: Dotknite sa hôr z výšky - Chodník korunami stromov Bachledka
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Akcia Bardejov: Prečo začali operatívne preverovanie Žilinku? (+audioverzia)
  5. Ján Serbák: Slovensko v slepej uličke: od Mečiara k Ficovi
  6. Monika Kusendová: Jesenický maratón 2025 – „Severní vítr je krutý, počítej trailový běžec s tím…”
  7. Fabian Gres: Hudobná cesta po Ukrajine
  8. Irena Šimuneková: Belianska jaskyňa
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 370
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 13 529
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 11 729
  4. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 11 355
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 796
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 321
  7. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 842
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 6 559
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žltá čiara reprezentuje dráhu vozidla Pavla Gašpara podľa opisu druhého účastníka nehody. Červená čiara je dráha vozidla, do ktorého Gašpar narazil.

Tesne za miestom, kde šéf SIS predbiehal a havaroval, sa začínal úsek s plnou čiarou.


2
Šéf Kremľa Vladimir Putin.

Putin nepotrebuje sprostredkovateľov.


8
Robert Fico.

V Pekingu sa stretne s Putinom i čínskym prezidentom.


TASR 39
Viktor Beránek.

Do hôr politiku neťahám, hovorí.


13

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu