Korzár logo Korzár
Utorok, 28. február, 2017 |Meniny má Zlatica

Z Pekingu do Šanghaja ako z Košíc do Bratislavy

Cesta „icečkom“ z Košíc do Bratislavy trvá 4 hodiny 42 minút. Až o šesť minút viac potrebuje nový čínsky rýchlovlak na to, aby absolvoval cestu z Pekingu do Šanghaja. Prejde však trikrát toľko...

Súprava CRH380A. Táto súprava prejde 1 318 km medzi Pekingom a Šanghajom za necelých päť hodín.



Je to vskutku nepatrný časový rozdiel. Trochu väčší je rozdiel v prejdenej vzdialenosti – zatiaľ čo koľajnice z Košíc do Bratislavy merajú 445 kilometrov, nová trať z Pekingu do Šanghaja meria temer na chlp tri razy toľko, presne 1 318 kilometrov!

Novú trať pre rýchlovlaky, spájajúcu dve najvýznamnejšie čínske mestá, uviedli do bežnej prevádzky posledný júnový deň tohto roka. Výstavba trate sa začala 18. apríla 2008, posledné koľajnice boli na trať položené 15. novembra minulého roka. Napájacie vedenie bolo dokončené začiatkom februára tohto roka.

Trať je zaujímavá najmä tým, že jej pomerne veľká časť vedie na vyvýšenej nosnej konštrukcii, teda z technického hľadiska po mostoch či viaduktoch. Tým sa zmenšila zabratá plocha a zjednodušilo sa prechádzanie z jednej strane trate na druhú. Most Danyang-Kunshan má dĺžku neuveriteľných 164 kilometrov a je to najdlhší most na svete. Ďalší viadukt má dĺžku 114 km a je druhý najdlhší na svete. Na trati je aj 22 tunelov, ktorých celková dĺžka je 16,1 km.

V špičkovom období pracovalo na výstavbe trate až 130 000 stavebných robotníkov. O výstavbe tejto vysokorýchlostnej trate sa uvažovalo už začiatkom 90. rokov minulého storočia, pretože pozdĺž tohto koridoru žije približne štvrtina obyvateľov Číny. Predbežný plán bol predložený na súhlas vláde v júni 1998, ale potom sa projekt pozastavil, pretože sa päť rokov diskutovalo o tom, či sa postaví konvenčná trať alebo trať pre magneticky nadnášané vlaky (maglev). Definitívny plán na výstavbu bežnej trate bol potom schválený v roku 2004.

Istou zaujímavosťou je, že pôvodný zámer rátal s priemernou rýchlosťou až 329 km/h, neskôr však bolo oznámené zníženie rýchlosti na 300 km/h. Z technického hľadiska však trať umožňuje jazdu kontinuálnou rýchlosťou 350 km/h, pričom maximálna rýchlosť na niektorých úsekoch môže byť až 380 km/h.
Na novej trati budú jazdiť súpravy CRH380A, vyvinuté čínskou spoločnosťou CSR a vyrábané firmou Qingdao Sifang Locomotive & Rolling Stock Co. Súprava má osem vozňov s celkovou kapacitou 494 cestujúcich a jej dĺžka je 203 metrov. Hnacie elektromotory majú celkový výkon 9,6 MW. Dlhá súprava CRH380Al má 16 vozňov a jej kapacita je 1 066 cestujúcich. Jedna z takýchto súprav dosiahla pri testovacích jazdách rekordnú rýchlosť 486,1 km/h.

Na novej vysokorýchlostnej trati z Pekingu do Šanghaja, ktorej výstavba stála okolo 32 miliárd dolárov, bude denne jazdiť niekoľko desiatok vlakov, ktoré denne prepravia až 220 000 cestujúcich. Pozitívnym vedľajším efektom uvedenia novej trate do prevádzky je to, že letecké spoločnosti znížili ceny leteniek medzi Pekingom a Šanghajom až o 65 percent.


Neprehliadnite tiež

Nový návštevný poriadok Slovenského raja má zvoľniť niektoré pravidlá

Dôležitý dokument má byť hotový do konca roka.

Auto zrazilo tehotnú, mala v krvi takmer päť promile

Prechádzala mimo priechodu. Amputovali jej nohu.

Ľuďom na východe už chodia upomienky za faktúry, upozorňuje Matovič

Nezaplatenie zvýšenej faktúry za energiu môže byť problém.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg chce použiť silu firmy na to, aby zmenil podobu našej spoločnosti. Bol by veľmi nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

KULTÚRA

V Prahe nedokážu pochopiť, čo za reláciu o folklóre máme

Šou Zem spieva hodnotí Marína Mrázková zo súboru Limbora.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 015
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 251
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 992
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 441
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 161
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 932
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 179
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 985
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 037

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop