Korzár logo Korzár
Streda, 24. máj, 2017 |Meniny má Ela

Z Pekingu do Šanghaja ako z Košíc do Bratislavy

Cesta „icečkom“ z Košíc do Bratislavy trvá 4 hodiny 42 minút. Až o šesť minút viac potrebuje nový čínsky rýchlovlak na to, aby absolvoval cestu z Pekingu do Šanghaja. Prejde však trikrát toľko...

Súprava CRH380A. Táto súprava prejde 1 318 km medzi Pekingom a Šanghajom za necelých päť hodín.



Je to vskutku nepatrný časový rozdiel. Trochu väčší je rozdiel v prejdenej vzdialenosti – zatiaľ čo koľajnice z Košíc do Bratislavy merajú 445 kilometrov, nová trať z Pekingu do Šanghaja meria temer na chlp tri razy toľko, presne 1 318 kilometrov!

Novú trať pre rýchlovlaky, spájajúcu dve najvýznamnejšie čínske mestá, uviedli do bežnej prevádzky posledný júnový deň tohto roka. Výstavba trate sa začala 18. apríla 2008, posledné koľajnice boli na trať položené 15. novembra minulého roka. Napájacie vedenie bolo dokončené začiatkom februára tohto roka.

Trať je zaujímavá najmä tým, že jej pomerne veľká časť vedie na vyvýšenej nosnej konštrukcii, teda z technického hľadiska po mostoch či viaduktoch. Tým sa zmenšila zabratá plocha a zjednodušilo sa prechádzanie z jednej strane trate na druhú. Most Danyang-Kunshan má dĺžku neuveriteľných 164 kilometrov a je to najdlhší most na svete. Ďalší viadukt má dĺžku 114 km a je druhý najdlhší na svete. Na trati je aj 22 tunelov, ktorých celková dĺžka je 16,1 km.

V špičkovom období pracovalo na výstavbe trate až 130 000 stavebných robotníkov. O výstavbe tejto vysokorýchlostnej trate sa uvažovalo už začiatkom 90. rokov minulého storočia, pretože pozdĺž tohto koridoru žije približne štvrtina obyvateľov Číny. Predbežný plán bol predložený na súhlas vláde v júni 1998, ale potom sa projekt pozastavil, pretože sa päť rokov diskutovalo o tom, či sa postaví konvenčná trať alebo trať pre magneticky nadnášané vlaky (maglev). Definitívny plán na výstavbu bežnej trate bol potom schválený v roku 2004.

Istou zaujímavosťou je, že pôvodný zámer rátal s priemernou rýchlosťou až 329 km/h, neskôr však bolo oznámené zníženie rýchlosti na 300 km/h. Z technického hľadiska však trať umožňuje jazdu kontinuálnou rýchlosťou 350 km/h, pričom maximálna rýchlosť na niektorých úsekoch môže byť až 380 km/h.
Na novej trati budú jazdiť súpravy CRH380A, vyvinuté čínskou spoločnosťou CSR a vyrábané firmou Qingdao Sifang Locomotive & Rolling Stock Co. Súprava má osem vozňov s celkovou kapacitou 494 cestujúcich a jej dĺžka je 203 metrov. Hnacie elektromotory majú celkový výkon 9,6 MW. Dlhá súprava CRH380Al má 16 vozňov a jej kapacita je 1 066 cestujúcich. Jedna z takýchto súprav dosiahla pri testovacích jazdách rekordnú rýchlosť 486,1 km/h.

Na novej vysokorýchlostnej trati z Pekingu do Šanghaja, ktorej výstavba stála okolo 32 miliárd dolárov, bude denne jazdiť niekoľko desiatok vlakov, ktoré denne prepravia až 220 000 cestujúcich. Pozitívnym vedľajším efektom uvedenia novej trate do prevádzky je to, že letecké spoločnosti znížili ceny leteniek medzi Pekingom a Šanghajom až o 65 percent.


Neprehliadnite tiež

Po lejaku ostali michalovské ulice pod vodou. Pozrite si tú spúšť

Viaceré domy zatopilo, voda nemala kam odtekať.

Prietrž mračien v Kvakovciach zničila cesty, viaceré domy vytopilo

Hasiči pomáhali aj v ďalších obciach vo Vranovskom a Sninskom okrese.

Anglický akademik o Rómoch z východu: Presťahovali sa celé rodiny

Časť života na Luniku IX hodnotí ako neakceptovateľnú.

Rezident: Nemáme namaľované čiary ani kde zaparkovať

Vodič kritizuje mestskú políciu, že ignoruje kontrolu parkovania. Tá sa bráni.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Brusel vyšetruje dotácie pre Jaguar v Nitre. Môžu Briti odísť?

Európskej komisii sa nepozdávajú 130-miliónové dotácie ani súvisiace investície za pol miliardy eur.

DOMOV

Policajti bili obuškami Rómov, Gašpar vidí neprimerané zákroky

Policajti zasahovali v Zborove pre šarvátku medzi Rómami.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 334
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 953
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 735
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 800
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 496
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 308
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 262
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 827
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 492
  10. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 350

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop