Korzár logo Korzár

Mercedes-Benz M novej generácie

Nemecká automobilka Mercedes-Benz zverejnila nedávno základné informácie o svojej triede M novej generácie.

Mercedes-Benz triedy M. Nové „emko" bude mať verejnú premiéru na frankfurtskom autosalóne.Mercedes-Benz triedy M. Nové „emko" bude mať verejnú premiéru na frankfurtskom autosalóne. (Zdroj: archív)

Podrobnejšie informácie o novom „emku", ktoré sa už čoskoro bude dať objednať, budú zrejme zverejnené až pri oficiálnom predstavení tohto vozidla, ktoré sa uskutoční na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tretia generácia

Tretia generácia športovo-úžitkových vozidiel (SUV) triedy M by si podľa želaní výrobcu získať ďalších motoristov a svojou kvalitou, jazdnými vlastnosťami a ďalšími parametrami mala predbehnúť konkurenciu. Nové „emko" bude loviť najmä v revíre, v ktorom sídlia napríklad modely VW Touareg, Audi Q7, BMW X5 a Porsche Cayenne.

SkryťVypnúť reklamu

Záujem o SUV narastá

Pripomeňme, že prvá generácia triedy M sa na trhu objavila v roku 1997, druhá prišla v roku 2005. Obľúbenosť vozidiel triedy SUV pritom neustále rastie, o čom dobre svedčí napríklad fakt, že vlani bolo v Nemecku predaných vyše 300 000 vozidiel, čo je desať ráz viac ako pred desiatimi rokmi. Pri vývoji novej triedy M bola mimoriadna pozornosť venovaná zníženiu spotreby.

Lepšie aerodynamické vlastnosti

Toto zníženie sa dosiahlo nielen použitím úspornejších motorov, ale aj zlepšením aerodynamických vlastností a znížením hmotnosti vozidla. Súčiniteľ odporu vzduchu sa podarilo znížiť z doterajšej hodnoty 0,34 na hodnotu 0,32. Úspory hmotnosti sa dosiahli rozsiahlym použitím hliníkovej zliatiny, z ktorej sú zhotovené priečne ramená náprav, predná kapota i blatníky. Priečny nosník prístrojovej dosky je vyrobený z horčíka.

SkryťVypnúť reklamu

Dva vznetové, jeden benzínový

Na pohon modelov novej triedy sú zatiaľ k dispozícii dva vznetové motory a jeden benzínový. Vo verzii ML 250 BlueTEC bol trojlitrový vidlicový šesťvalec predchádzajúceho modelu nahradený úsporným štvorvalcom spĺňajúcim kritériá budúcej emisnej normy EU6, ktorý už poznáme napríklad z triedy S.

Priemerne len 6 l/100 km

Tento 2,2-litrový motor vyvíja maximálny výkon 150 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 500 Nm. Pri priemernej spotrebe 6,0 l/100 km podľa normy NEDC dokáže model ML 250 BlueTEC 4MATIC so základnou 70-litrovou nádržou prejsť približne 1 170 kilometrov. Ak vozidlo v rámci zvláštnej výbavy disponuje 93-litrovou nádržou, môže medzi zastávkami na natankovanie prejsť až 1 500 km.

Vidlicové šesťvalce

Maximálna rýchlosť tohto modelu je 210 km/h. Na pohon modelu ML 350 BlueTEC slúži vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 190 kW a najvyšším krútiacim momentom 620 Nm. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 224 km/h. Model ML 350 4MATIC je vystrojený vidlicovým benzínovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 225 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Dlhší, širší, nižší

Priemerná spotreba tohto modelu, ktorého maximálna rýchlosť je 235 km/h, je 8,5 l/100 km. Mercedes M tretej generácia si zachováva tradičný tvar karosérie s typicky tvarovaným tretím stĺpikom, pričom v porovnaní s doterajšou generáciou je nové „emko" dlhšie, širšie a nižšie.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu