Podrobnejšie informácie o novom „emku", ktoré sa už čoskoro bude dať objednať, budú zrejme zverejnené až pri oficiálnom predstavení tohto vozidla, ktoré sa uskutoční na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Tretia generácia
Tretia generácia športovo-úžitkových vozidiel (SUV) triedy M by si podľa želaní výrobcu získať ďalších motoristov a svojou kvalitou, jazdnými vlastnosťami a ďalšími parametrami mala predbehnúť konkurenciu. Nové „emko" bude loviť najmä v revíre, v ktorom sídlia napríklad modely VW Touareg, Audi Q7, BMW X5 a Porsche Cayenne.
Záujem o SUV narastá
Pripomeňme, že prvá generácia triedy M sa na trhu objavila v roku 1997, druhá prišla v roku 2005. Obľúbenosť vozidiel triedy SUV pritom neustále rastie, o čom dobre svedčí napríklad fakt, že vlani bolo v Nemecku predaných vyše 300 000 vozidiel, čo je desať ráz viac ako pred desiatimi rokmi. Pri vývoji novej triedy M bola mimoriadna pozornosť venovaná zníženiu spotreby.
Lepšie aerodynamické vlastnosti
Toto zníženie sa dosiahlo nielen použitím úspornejších motorov, ale aj zlepšením aerodynamických vlastností a znížením hmotnosti vozidla. Súčiniteľ odporu vzduchu sa podarilo znížiť z doterajšej hodnoty 0,34 na hodnotu 0,32. Úspory hmotnosti sa dosiahli rozsiahlym použitím hliníkovej zliatiny, z ktorej sú zhotovené priečne ramená náprav, predná kapota i blatníky. Priečny nosník prístrojovej dosky je vyrobený z horčíka.
Dva vznetové, jeden benzínový
Na pohon modelov novej triedy sú zatiaľ k dispozícii dva vznetové motory a jeden benzínový. Vo verzii ML 250 BlueTEC bol trojlitrový vidlicový šesťvalec predchádzajúceho modelu nahradený úsporným štvorvalcom spĺňajúcim kritériá budúcej emisnej normy EU6, ktorý už poznáme napríklad z triedy S.
Priemerne len 6 l/100 km
Tento 2,2-litrový motor vyvíja maximálny výkon 150 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 500 Nm. Pri priemernej spotrebe 6,0 l/100 km podľa normy NEDC dokáže model ML 250 BlueTEC 4MATIC so základnou 70-litrovou nádržou prejsť približne 1 170 kilometrov. Ak vozidlo v rámci zvláštnej výbavy disponuje 93-litrovou nádržou, môže medzi zastávkami na natankovanie prejsť až 1 500 km.
Vidlicové šesťvalce
Maximálna rýchlosť tohto modelu je 210 km/h. Na pohon modelu ML 350 BlueTEC slúži vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 190 kW a najvyšším krútiacim momentom 620 Nm. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 224 km/h. Model ML 350 4MATIC je vystrojený vidlicovým benzínovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 225 kW.
Dlhší, širší, nižší
Priemerná spotreba tohto modelu, ktorého maximálna rýchlosť je 235 km/h, je 8,5 l/100 km. Mercedes M tretej generácia si zachováva tradičný tvar karosérie s typicky tvarovaným tretím stĺpikom, pričom v porovnaní s doterajšou generáciou je nové „emko" dlhšie, širšie a nižšie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.