Nie je im súdené vyhrať, ale sú v čele triedy

Na trati. Posádka MR Autosport r. t. Pavol Nagy – Lukáš Zámečník.
Na trati. Posádka MR Autosport r. t. Pavol Nagy – Lukáš Zámečník. (Autor: Štefan Glovičko)
Sportnet|14. júl 2011 o 00:00

Tri druhé a dve tretie miesta má na svojom konte počas tejto sezóny automobilových súťaží rely posádka MR Autosport r. t. Pavol Nagy a Lukáš Zámečník s automobilom Citroën C2R2 Max.



KOŠICE. Aj na ostatnej súťaži, ktorá sa konala počas druhého júlového víkendu v Lubeníku skončili v triede 6 na druhom mieste za poľskou dvojicou Lukasz Markowski – Maciej Mahela, jazdiacej rovnako na citroëne. V celkovom poradí skončil Nagy na trinástom mieste a pripísal si osem bodov do priebežného poradia. Na svojom konte ich má o dvadsať menej ako v triede a patrí mu zatiaľ siedma priečka. Zdá sa, že posádke MR Autosport r. t. nie je súdené vyhrať, no napriek tomu si drží post lídra vo svojej triede, v ktorej sa pravidelne obmieňajú posádky. S jazdcom Palvom Nagyom sme si sadli na kus reči.

Ako sa pozeráte na práve skončenú súťaž v Gemeri?

„Z môjho pohľadu to bola pekná a kompaktná súťaž. Trošku nás hnevalo asi len to tropické počasie, ktoré dalo zabrať všetkým zúčastneným. Svoj výkon by som nerád hodnotil, ale prenechal na iných, aby bol predsa len objektívnejší. “

Viacerí jazdci sa zhodli, že trate boli dosť rýchle a skôr pre silnejšie autá. Dalo sa niečo s tým urobiť, aby ste držali krok so súpermi?

„Môžem potvrdiť, že súťaž sa radí svojou traťou k tým rýchlejším, ale to nám vôbec neprekážalo. Jediným naším hendikepom oproti konkurencii bolo použitie 'slabšieho' komerčného benzínu, ktorý práve v týchto vyšších teplotách strácal na účinnosti. Do nasledujúcej súťaže však nenecháme nič na náhodu a prezbrojíme techniku.“

Čo vstup do súťaže, bol uspokojivý?

„Ak by som povedal, že áno, klamal by som. Druhý meraný úsek som pokazil ako sa len dalo, čo nás stálo výraznú časovú stratu.“

Po druhý raz sa predstavila vo vašej triede 6 poľská posádka a opäť ste ťahali za kratší koniec v tomto mikrosúboji.

„Priznávam, že chlapci sú rýchlejší. Na druhej strane majú predsa len viac skúseností s týmto autom. Aj napriek tomu sa domnievam, že sme im boli vyrovnaným súperom. Naše vedenie v triede je stále dominantné, avšak čakajú nás dvojpreteky v Poľsku, kde bude konkurencia omnoho väčšia a v hre bude štyridsať bodov.“

Na svojom konte máte tri druhé miesta a celkovo 69 bodov. Vládne teda v polčase sezóny spokojnosť?

„S priebehom sezóny môžem byť spokojný. Očakával som, že zoznamovanie sa s novým autom bude ťažšie a bude mi klásť väčší odpor. Nestalo sa a môžem povedať, že šoférovanie tejto techniky je na jednej strane hravé, na druhej neodpustí žiadnu chybu a potrestá každú stratu koncentrácie.“

Naposledy ste spomínali, že vzhľadom na nestálosť posádok v triede vás bude viac zaujímať umiestnenie v absolútnom poradí. Na posledných dvoch súťažiach ste však získali iba trinásť bodov.

„Už sme naznačili že súťaže sú čoraz rýchlejšie a naše auto má predsa len dosť veľký hendikep oproti špeciálom najvyšších tried, keď disponuje sotva tretinovým krútiacim momentom. Aká by to bola rely, ak by všetci mali rovnaké autá. S našou technikou aj triedou sme spokojní a náš hendikep sa pokúsime v druhej polovici sezóny nejako znížiť. Môže k tomu prispieť aj nové palivo, lebo od nasledujúcej súťaže chceme používať takzvané FIA palivo. Pred nami je ešte dosť bodov a budeme bojovať o každý, aby sme sa udržali v prvej desiatke absolútneho poradia čo najvyššie.“

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Nie je im súdené vyhrať, ale sú v čele triedy