Od Passata sa bohato vybavený model Santana odlišoval – okrem zadnej časti – mierne zmenenou prednou maskou a inými reflektormi. Na nemeckom trhu sa Santana predával so štvorvalcovými a päťvalcovými benzínovými motormi výkonu 44 kW až 85 kW, ako aj s dvomi vznetovými motormi výkonu 40 kW a 51 kW. Od roku 1985 sa na európskom trhu (okrem Španielska) označenie Santana prestalo používať a vozidlo sa predávalo ako sedan Passat. Model Santana mal v mnohých krajinách väčší úspech ako v samotnom Nemecku. Mimoriadny úspech má Santana v Číne, kde tento model začala v roku 1983 vyrábať spoločnosť Shanghai Volkswagen. Tá dodnes vyrobila vyše 3,6 milióna vozidiel Santana, od pôvodnej verzie až po modernizované modely Santana 2000, Santana 3000 a Santana Vista. Okrem Nemecka a Číny sa však model Santana vyrábal aj v Japonsku, Brazílii, Mexiku, Argentíne, Namíbii, Južnej Afrike a Belgicku, čím sa stal skutočným svetovým autom. Dnes je Santana v Číne stále ešte moderným autom, zatiaľ čo v Nemecku je tento model už len veľmi ceneným automobilovým veteránom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.