Skratka Setra, vytvorená z nemeckého slova „SElbstTRAgend" (samonosný), poslúžila aj pre názov tohto prvého autobusu s novým spôsobom konštrukcie karosérie, ktorý vyvolal revolúciu ich výroby v Nemecku i Európe. Autobus Setra S 8 mal premiéru na Medzinárodnej automobilovej výstave IAA (Internationale Automobil Ausstellung), konanej v roku 1951 vo Frankfurte. Prvá Setra bola poháňaná šesťvalcovým motorom Henschel, ktorého maximálny výkon bol 74 kW. Za šesťdesiat rokov od predstavenia prvého autobusu Setra už zišlo z výrobných liniek továrne v nemeckom meste Ulm päť generácií autobusov tejto značky, ktorá dnes patrí do koncernu Daimler. Od roku 1967 sa vyrábal druhý konštrukčný rad autobusov Setra (rad 100), ktorý sa vyznačoval stavebnicovým princípom konštrukcie a typickými hranatými tvarmi. Pri príležitosti 25. jubilea značky Setra, teda v roku 1976, bol predstavený konštrukčný rad 200 so šiestimi modelmi. Autobusy tohto radu mali už kotúčové brzdy na prednej náprave. V roku 1991 bol predstavený typový rad 300, ktorý bol už vystrojený aj antiblokovacím a protipreklzovým systémom. Nový typ vyhrievaných a zvnútra prestaviteľných zrkadiel zabezpečoval vodičovi veľmi dobrý výhľad pozdĺž oboch strán autobusu. Pre luxusné diaľkové autobusy sa zaviedlo označenie TopClass, ekonomické diaľkové autobusy dostali označenie ComfortClass a medzimestské linkové autobusy označenie MultiClass. Pri polstoročnom výročí značky (v roku 2001) predstavila Setra prvý model (TopClass) najnovší konštrukčný rad 400, ktorý v súčasnosti zahrnuje už vyše 20 modelov, vrátane verzií pre USA.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.