Ešte sme poriadne ani nestihli predstaviť všetky novinky z jarného ženevského autosalónu a na internete už "naskakujú" novinky, ktoré naživo uvidia až návštevníci ďalšieho veľkého európskeho autosalónu, a to autosalónu v nemeckom Frankfurte, ktorý sa bude konať od 15. do 25. septembra.
Tretia generácia Zafiry
Nemecká firma Opel oznámila, že na tomto autosalóne bude mať svetovú premiéru jej nový van Zafira Tourer. Pôjde už o tretiu generáciu úspešného rodinného vanu Zafira, ktorého prvé dve generácie si kúpilo 2,2 milióna európskych motoristov. Nová Zafira sa vyznačuje moderným dizajnom a prináša do triedy vanov prvky z modelu Insignia, ktorý je akousi vlajkovou loďou firmy Opel.
Svetlá v tvare bumerangu
Predná časť nového vanu sa vyznačuje novým dizajnérskym štýlom značky Opel, ktorého najvýraznejším prvkom sú svetlá "bumerangového" tvaru. Zadné svetlá šípového tvaru môžu byť na želanie osadené svietiacimi diódami. Nová Zafira je postavená na podvozku, ktorého rázvor bol v porovnaní s doterajším modelom zväčšený o 57 mm, na 2 760 mm.
Nárast dĺžky o 20 cm
Celková dĺžka vozidla narástla na 4 660 mm, teda o temer 20 cm. Aj nový model sa vyznačuje mimoriadnou flexibilitou sedemmiestneho vnútorného priestoru, ktorej základom je unikátna koncepcia sedadiel Flex7. Táto koncepcia bola opäť vylepšená, pričom trojmiestna lavica druhého radu bola nahradená tromi samostatnými sedadlami, ktoré možno pozdĺžne posúvať o 210 mm.
Sklopné stredné sedadlo
Na želanie môže byť druhý rad vystrojený sklopným stredným sedadlom, pričom po jeho sklopení možno krajné sedadlá posunúť do stredu vozidla o 50 mm, čím sa zväčší priestor pre cestujúcich, ktorí na nich sedia. Sedadlá tretieho radu možno celkom sklopiť do podlahy.
Výsuvný nosič na bicykle
Pri päťmiestnom usporiadaní má nová Zafira batožinový priestor objem 710 litrov (o 65 litrov viac ako u doterajšieho modelu), po sklopení sedadiel druhého radu sa tento priestor zväčší na 1 860 litrov. V zadnom nárazníku môže byť uložený výsuvný nosič FlexFix na bicykle. Stredná konzola prístrojového panelu pochádza z modelu Insignia. Z tohto modelu bola prevzatá aj predná náprava.
Osvedčený turbodieselový motor
Pri začatí predaja (na jeseň) budú pre Zafiru k dispozícii osvedčený motor z modelov Astra a Insignia. Ide o dvojlitrový turbodieselový motor, ktorý sa dodáva v troch výkonových verziách (81 kW, 96 kW a 121 kW). Okrem toho sa do vozidla budú montovať aj dve výkonové verzie prepĺňaného 1,4-litrového benzínového motora (88 kW a 103 kW). Niektoré motory budú vystrojené systémom štart-stop, ktorý prispieva k zníženiu spotreby v mestskej premávke.
Neskôr aj motor na plyn
Sortiment motorov bude neskôr rozšírený o veľmi úsporný motor ecoFLEX i o motory, ktoré môžu spaľovať aj plyn. Možno ešte dodať, že nová Zafira dostala doplnkové označenie Tourer preto, lebo doterajší model sa bude naďalej vyrábať. Oba modely sa vyrábajú výhradne v závode v nemeckom Bochume.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.