Francúzska automobilka Citroën oživila pred dvomi rokmi symbolickú značku DS, pod ktorou bol v roku 1955 predstavený automobil, ktorý v tých časoch priniesol nevídané technické inovácie v podobe hydropneumatického pružiaceho systému či do zátačky natáčaných svetlometov. Pod tradičnou značkou DS uvádza teraz firma Citroën postupne na trh modely „prémiového" charakteru. V roku 2009 bol na trh uvedený prvý model radu DS, označený DS3 (na báze modelu C3), na parížskom autosalóne minulého roku bol predstavený model DS4. Na predstavenie ďalšieho modelu radu DS si výrobca zvolil autosalón v čínskom Šanghaji, ktorý naberá na význame (Čína je už najväčším trhom automobilov na svete). Nový model je označený DS5 a jeho štylistickým vzorom bola štúdia C-SportLounge, predstavená na frankfurtskom autosalóne už v roku 2005. Príslušnosť k radu DS manifestuje toto vozidlo patriace do triedy crossover mohutnou mriežkou s chrómovanými lamelami a špeciálnymi 20-palcovými ráfikmi. Z technického hľadiska je vozidlo príbuzné modelu Peugeot 508, od ktorého má „požičanú" podvozkovú plošinu. Rázvor podvozku je 2 727 mm, celková dĺžka vozidla je 4 530 mm, šírka je 1 850 mm a výška 1 508 mm. Batožinový priestor má objem 465 litrov. Na pohon nového modelu je zatiaľ k dispozícii jeden benzínový motor a dva vznetové motory. Benzínový 1,6-litrový motor sa bude dodávať v dvoch výkonových verziách: verzia výkonu 115 kW je kombinovaná so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má motor výkon 147 kW. Základný vznetový motor objemu 1,6 litra má výkon 82 kW, dvojlitrový motor má výkon 120 kW. Nový Citroën DS5, ktorý na trh príde koncom roka, sa bude dodávať aj s hybridnou hnacou sústavou. Tú tvorí spomenutý dvojlitrový vznetový motor a elektromotor výkonu 27 kW, ktorý môže vozidlo poháňať aj samostatne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.