Automobilky stále hľadajú nové a atraktívnejšie spôsoby prezentácie svojich noviniek. S originálnym nápadom prišla nedávno nemecká automobilka Volkswagen, ktorá svojho nového „chrobáka", teda model Beetle, predstavila naraz na troch kontinentoch, a to v Šanghaji, Berlíne a New Yorku.
Spomienka na pôvodného chrobáka
Nový chrobák svojím dizajnom opäť zámerne pripomína pôvodného chrobáka, teda vlastne prvý Volkswagen, ktorý bol v pôvodnej verzii predstavený už v roku 1938. Toto vozidlo vlastne nemalo žiadne typové označenie, bolo to jednoducho „ľudové auto" (to je preklad nemeckého výrazu Volkswagen), ktoré potom dostalo rôzne prezývky, z ktorých najznámejšie boli práve Käfer (v nemčine) a Beetle (v angličtine) - obidva tieto slová znamenajú chrobák.
Vyše 21,5 milióna chrobákov
Pôvodný chrobák bol vyrobený v rekordnom počte 21,5 milióna kusov. V roku 1998 prišiel na svet New Beetle, teda nový chrobák, ktorý to do roku 2010 „dotiahol" na vyše milión predaných kusov. Teraz prichádza na trh už druhá generácia nového chrobáka, ktorý sa opäť bude predávať pod jednoduchým označením Beetle. Nový Beetle pripomína pôvodného chrobáka najmä tvarom kapoty, okrúhlymi reflektormi a vystupujúcimi blatníkmi.
Väčšie rozmery
V porovnaní s prvým modelom Beetle nový chrobák značne narástol. Dĺžka sa zväčšila na 4 278 mm, teda o 152 mm, do šírky vozidlo narástlo o 84 mm, na 1 808 mm. Vozidlo je však o 12 mm nižšie, jeho výška je 1 486 mm. Objem batožinového priestoru narástol z 209 na 310 litrov. Delené operadlá zadných sedadiel možno sklopiť.
Aj bixenónové reflektory
Na želanie môže byť Beetle vystrojený aj bixenónovými reflektormi, okolo ktorých je krúžok s 15 svietiacimi diódami, ktoré slúžia ako denné svetlo. Ďalšími príplatkovými prvkami sú bezkľúčový autorizačný systém a panoramatické strešné okno, ktoré zachytáva 99 % ultrafialového žiarenia a 92 % tepelného žiarenia.
Audiosystém výkonu 400 W
Nový Beetle je prvým autom v Európe, ktoré môže byť vystrojené špičkovým audiosystémom Fender, ktorého výstupný výkon je 400 W. Do sériového výstroja patrí stabilizačný systém ESP a šesť nafukovacích vankúšov. Beetle sa bude dodávať s rozdielnymi motormi do USA a do ostatných častí sveta.
Tri benzínov, dva vznetové
Na európsky trh sa bude Beetle dodávať s tromi benzínovými a dvomi vznetovými motormi. Všetky motory sú turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce a všetky môžu byť na želanie kombinované s dvojspojkovou prevodovkou. Benzínové motory vyvíjajú maximálny výkon 77 kW, 118 kW a 147 kW.
Úsporný 1,6-litrový motor
S najvýkonnejším benzínovým motorom, ktorého normovaná kombinovaná spotreba je 7,4 L/100 km, dosahuje Beetle maximálnu rýchlosť 225 km/h. Turbodieselové motory majú výkon 77 kW a 103 kW. Mimoriadne úsporným je najmä 1,6-litrový turbodieselový motor, ktorého priemerná spotreba je len 4,3 L/100 km.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.