Korzár logo Korzár
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Dráma až do konca

Sebastien Ogier porazil Jari-Matti Latvalu iba o dve desatiny sekundy a postaral sa tak o najtesnejšie víťazstvo svetovej rely histórie.

Víťazná posádka. Jordánska rely sa stala korisťou tandemu Ogier-Ingrassia.Víťazná posádka. Jordánska rely sa stala korisťou tandemu Ogier-Ingrassia. (Zdroj: čtk)



KOŠICE. Do kolísky ľudskej civilizácie, na brehy Mŕtveho mora, dorazil svetový šampionát rely špeciálov iba po tretíkrát, no bohovia zreteľne naznačili, čo si o kvílení motorov a vírení prachu miestnej polopúšte myslia. Zrušenie rely najprv hrozilo v súvislosti s nepokojmi v susednej Sýrii. To nezabralo, tak sa nečakane uprostred Stredozemného mora pokazil motor na lodi, ktorá prepravovala väčšinu súťažných vozidiel. A keď sa podarilo opraviť aj tento problém, tak sa nad prístavom v Haife strhla poriadna búrka, ktorá zabránila čakajúcim lodiam vplávať do prístavu. A pretože do servisu na brehu Mŕtveho mora viedla ešte dlhá cesta cez celý Izrael, tak to tímy nemohli stihnúť a súťaž bola nakoniec o deň posunutá. Štvrtkové eresky sa zrušili a začínalo sa až piatkovým siedmym úsekom.

Rozhodla rieka Jordán

V piatok sa do toho už od rána obuli citroëny, ktoré rozpútali vnútrotímovú prestížnu bitku, ktorá má na konci sezóny určiť, kto je majstrom sveta (ak im to, samozrejme, nevyfúkne niekto tretí). Lepšie vykročil Loeb, ktorý si vedenie udržal aj po druhom úseku. Potom však prišla najdlhšia ereska šampionátu, 41,5 km Jordan River a s ňou aj útok Ogiera. Ten už po prvom prejazde vyskočil do čela súťaže a svoju pozíciu zaklincoval druhým prejazdom tejto eresky, ktorý sa šiel na konci piatkovej etapy. Ogier na rozdiel od ostatných netaktizoval a zajazdil čas rýchlejší o neuveriteľných 18 sek., čo mu dalo výborný predpoklad do záverečnej etapy.

Loeb udržal šampionát

V sobotu ráno sa zobudil Hirvonen a začal točiť najrýchlejšie prejazdy. Za ním kontroval Latvala, ktorý sa postupne približoval na dostrel k Ogierovi. Piloti Citroënu zvádzali svoj interný boj a vyzeralo to, akoby na Latvalu zabudli. Na predposlednej ereske Loeb pochopil, že na Ogiera to tentoraz nebude stačiť a uspokojil sa s bodmi na tretie miesto. To však už Latvala preskočil o pol sekundy Ogiera a o víťazovi rozhodovala až záverečná Power Stage pred TV kamerami. V nej nakoniec o nepatrných 0,7 sek. zajazdil lepší čas Ogier, a to mu stačilo, aby sa o minimálne 0,2 sek. vrátil do čela súťaže a mohol sa radovať zo svojho štvrtého víťazstva WRC v kariére. Priebežné vedenie v šampionáte si udržal Loeb, no Ogier sa priblížil už na nepatrných päť bodov. Šampionát pokračuje na Sardínii 6. - 8. mája, kde sa znova môžeme tešiť na súboj dvoch Sebastienov.

Z výsledkovej listiny

3. jordánska rely 2011: 1. Ogier/Ingrassia (Citroën DS3) 2:48:28,2, 2. Latvala/Anttila (Ford Fiesta WRC) + 0,2, 3. Loeb/Elena (Citroën DS3) + 27,7, 4. Hirvonen/Lehtinen (Ford Fiesta WRC) + 2:44,7, 5. Wilson/Martin (Ford Fiesta WRC) + 5:44,9, 6. Räikkonen/Lindström (Citroën DS3 WRC) + 6:14,9. Víťazi RS: Loeb RS 7, 12, 13, 16; Ogier RS 9, 20; P. Solberg RS 8; Latvala RS 10, 11, 17, 18, 19; Hirvonen RS 14, 15, 20. Viedli: RS 1 - 6 zrušené, RS 7 - 8 Loeb, RS 9 - 18 Ogier, RS 19 Latvala, RS 20 Ogier.
Priebežné poradie (4/13): 1. Loeb 74 bodov, 2. Hirvonen 72, 3. Ogier 69, 4. Latvala 66, 5. P. Solberg 31, 6. Ostberg 28, 7. Wilson 22, 8. Räikkonen 18, 9. Villagra 12, 10. H. Solberg 10, 11. – 12. Andersson, Prokop po 6, 13. Al-Qassimi 5, 14. Hanninen 4, 15. Kuipers 3, 16.- 1ý. Tanak, Sousa po 1.
Tímy (4/13): 1. Citroën 130 bodov, 2. Ford 130, 3. Stobart 51, 4. ICE1 Racing 24, 5. P. Solberg 22, 6. Munchis 18, 7. Team AbuDhabi 11, 8. FERM WRT 8, 9. Monster WRT 6 b

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 762
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 142
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 758
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 721
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 201
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 884
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 907
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 089
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 075
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 979
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop