Tú u nás poznajú najmä tí, ktorí sa pred piatimi rokmi zúčastnili na Aerovíkende na košickom letisku. Návštevníci tohto podujatia si mohli prezrieť aj vozidlá Gumpert apollo, pričom jedno z nich dokonca pretekalo s lietadlom.
Úspešný športový šéf Audi
Fimru Gumpert založil v roku 2004 Roland Gumpert, bývalý šéf športového oddelenia automobilky Audi (pod jeho vedením získala automobilka štyri tituly majstrov sveta v rely). V októbri 2005 začal Gumper s manufaktúrnou výrobou svojho prvého superšportového modelu, nazvaného apollo. Od tohto modelu je technicky odvodený nový model Tornante, ktorý bol v Ženeve predstavený ešte len ako štúdia.
Karoséria od firmy Touring Superleggera
Dizajn a konštrukcia karosérie nového modelu sú dielom talianskej firmy Touring Superleggera. Mriežkový rúrkový nosný rám vozidla bol prevzatý z modelu apollo. Kvôli zväčšeniu miesta pre cestujúcich boli však na ňom vykonané niektoré úpravy. Bočné prvky v oblasti dverí boli znížené o 80 mm a stredný stĺpik bol posunutý dozadu o 100 mm, čo umožnilo inštalovať krídlové dvere šírky 1 120 mm.
Štvorbodové bezpečnostné pásy
Medzi ďalšie úpravy, zvyšujúce komfort jazdy, patrí zvýšenie svetlej výšky podvozku o 20 mm a inštalácia prestaviteľných a vyhrievaných sedadiel so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Z modelu apollo pochádza aj podvozok, vyznačujúci sa dvojitými priečnymi závesmi kolies vpredu i vzadu. Rázvor podvozku je 2 700 mm, celková dĺžka vozidla je 4 475 mm, šírka je 1 971 mm a výška len 1 215 mm. Batožinový priestor má objem okolo 200 litrov. Aj motor vozidla, uložený pred zadnou nápravou, je prevzatý z doterajšieho modelu.
Blok motora od firmy Audi
Osemvalcový vidlicový motor bol vyvinutý firmou Gumpert, pričom jeho základom je blok valcov, dodávaný firmou Audi. Motor zdvihového objemu 4,2 litra má päť ventilov na valec, hlavy valcov z ľahkej zliatiny a je vystrojený systémom variabilného časovania ventilov a mastiacim systémom so suchou skriňou. Maximálny výkon motora, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami, je 515 kW pri 6 500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 900 Nm pri 4 000 ot/min. Motor možno vytáčať až na 7 400 ot/min.
Maximálna rýchlosť vyše 300 km/h
Vozidlo je vystrojené automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ovládanou páčkami na volante. Gumpert Tornante jazdí na odlievaných alebo kovaných hliníkových ráfikoch, na ktorých sú namontované pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, ktoré majú vpredu rozmer 265/35 ZR 19, vzadu 345/30 ZR 20. Maximálna rýchlosť modelu Tornante, ktorý príde na trh v roku 2012, sa odhaduje na vyše 300 km/h
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.