Korzár logo Korzár

Superšportový Gumpert Tornante

Náš miniseriál o superšportových automobiloch, predstavených na ženevskom autosalóne, sa pomaly chýli ku koncu. Dnes predstavíme vozidlo, ktoré v svetovej premiére vystavovala v Ženeve malá nemecká automobilka Gumpert.

Superšportový Gumpert Tornante. Model Tornante bol odvodený od modelu apollo a na trh príde v roku 2012.Superšportový Gumpert Tornante. Model Tornante bol odvodený od modelu apollo a na trh príde v roku 2012. (Zdroj: archív)

Tú u nás poznajú najmä tí, ktorí sa pred piatimi rokmi zúčastnili na Aerovíkende na košickom letisku. Návštevníci tohto podujatia si mohli prezrieť aj vozidlá Gumpert apollo, pričom jedno z nich dokonca pretekalo s lietadlom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úspešný športový šéf Audi

Fimru Gumpert založil v roku 2004 Roland Gumpert, bývalý šéf športového oddelenia automobilky Audi (pod jeho vedením získala automobilka štyri tituly majstrov sveta v rely). V októbri 2005 začal Gumper s manufaktúrnou výrobou svojho prvého superšportového modelu, nazvaného apollo. Od tohto modelu je technicky odvodený nový model Tornante, ktorý bol v Ženeve predstavený ešte len ako štúdia.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria od firmy Touring Superleggera

Dizajn a konštrukcia karosérie nového modelu sú dielom talianskej firmy Touring Superleggera. Mriežkový rúrkový nosný rám vozidla bol prevzatý z modelu apollo. Kvôli zväčšeniu miesta pre cestujúcich boli však na ňom vykonané niektoré úpravy. Bočné prvky v oblasti dverí boli znížené o 80 mm a stredný stĺpik bol posunutý dozadu o 100 mm, čo umožnilo inštalovať krídlové dvere šírky 1 120 mm.

Štvorbodové bezpečnostné pásy

Medzi ďalšie úpravy, zvyšujúce komfort jazdy, patrí zvýšenie svetlej výšky podvozku o 20 mm a inštalácia prestaviteľných a vyhrievaných sedadiel so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi. Z modelu apollo pochádza aj podvozok, vyznačujúci sa dvojitými priečnymi závesmi kolies vpredu i vzadu. Rázvor podvozku je 2 700 mm, celková dĺžka vozidla je 4 475 mm, šírka je 1 971 mm a výška len 1 215 mm. Batožinový priestor má objem okolo 200 litrov. Aj motor vozidla, uložený pred zadnou nápravou, je prevzatý z doterajšieho modelu.

SkryťVypnúť reklamu

Blok motora od firmy Audi

Osemvalcový vidlicový motor bol vyvinutý firmou Gumpert, pričom jeho základom je blok valcov, dodávaný firmou Audi. Motor zdvihového objemu 4,2 litra má päť ventilov na valec, hlavy valcov z ľahkej zliatiny a je vystrojený systémom variabilného časovania ventilov a mastiacim systémom so suchou skriňou. Maximálny výkon motora, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami, je 515 kW pri 6 500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 900 Nm pri 4 000 ot/min. Motor možno vytáčať až na 7 400 ot/min.

Maximálna rýchlosť vyše 300 km/h

Vozidlo je vystrojené automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ovládanou páčkami na volante. Gumpert Tornante jazdí na odlievaných alebo kovaných hliníkových ráfikoch, na ktorých sú namontované pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, ktoré majú vpredu rozmer 265/35 ZR 19, vzadu 345/30 ZR 20. Maximálna rýchlosť modelu Tornante, ktorý príde na trh v roku 2012, sa odhaduje na vyše 300 km/h

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 080
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 750
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 222
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 202
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 151
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 038
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 950
  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 782
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 880
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 614
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 175
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 782
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 640
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 156
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 843
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


15
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


11
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 782
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 880
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 614
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 175
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 782
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 640
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 156
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 843
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu