Korzár logo Korzár
Pondelok, 17. máj, 2021 | Meniny má GizelaKrížovkyKrížovky
ANI V DRUHÝCH PRETEKOCH SEZÓNY NENAŠIEL TÍM RED BULL RACING ROVNÉHO SÚPERA!

Vettel vyhral aj v Malajzii

V Sepangu sa mala ukázať pravda o skutočnej sile jednotlivých tímov. Široká trať, kombinácia rýchlych aj pomalých zákrut a dosť priestoru na používanie pomocných zariadení KERS a DRS.

KOŠICE. Prišlo však rozčarovanie celého štartového poľa, ktoré pochopilo, kto dnes diktuje tempo.

Dominujú aj bez KERSu

Ešte v kvalifikácii sa zdalo, že Mclaren sa výrazne priblížil na úroveň Red Bullov, ktorým nepomohlo ani vyriešenie problémov s prehrievajúcim sa KERSom. McLarenisti sa už vznášali v oblakoch a britskí novinári už videli Hamiltona ako v nedeľu zosadzuje z trónu Vettela. Mýlili sa! McLarenu nepomohlo ani počasie, keď na trať cvrklo iba pár kvapiek z hroziaceho dažďa. Vettel vyrazil ako blesk a okamžite všetkých odkázal na bezpečnú vzdialenosť. A hoci sa problémy s KERSom vrátili a v 29. kole Nemec dostal pokyn, aby systém vypol, nedokázali túto „výhodu" súperi zužitkovať. Problémy s KERSom mal aj Vettelov tímový kolega Webber, ktorému systém vypadol už na štarte a odsunul Austrálčana na koniec prvej desiatky. Webber menil stratégiu na štyri zastávky, no ani to ho nevrátilo na pódium. Napriek týmto problémom je však jasné, že Red Bull RB7 je najrýchlejšie auto štartového poľa a bojovať dokáže aj bez systému rekuperácie energie.

Alonso vs Hamilton

Treba však povedať, že k dominancii „červených býkov" pomáha aj zmätená konkurencia. McLaren síce po štarte pribrzdil znovu narodený Heidfeld, keď sa vklinil medzi Vettela a Hamiltona, no ani neskôr „strieborní" nedokázali držať Vettelove tempo, ktorý jazdil iba to, čo potreboval. Ambíciami naplnený Hamilton sa navyše dostal do problémov s úhlavným „kamarátom" Alonsom, ktorý mu pri útoku v 45. kole poškodil zadnú gumu a FIA ich súboj, ktorý označila za nebezpečný, po pretekoch odmenila penalizáciou 20 trestných sekúnd. Tie sa prirátali k výslednému času. Česť strieborných zachraňoval Button, ktorému Sepang sedí, no na atak Vettela nemal ani pomyslenie.

Chytrý nápad s krídlom

Hlavu v smútku majú v Maranelle. Ich inžinieri a piloti chodili po Sepangu ako bez duše, keď za ten svet nevedeli pochopiť, prečo strácajú na Red Bully sekundu na kolo! Ťažko preto očakávať, že to vyriešia už v nasledujúcich pretekoch v Číne (túto nedeľu). A pretože nielen na Slovensku platí, že keď nemáte na konkurenciu, tak ju treba aspoň očierniť, protestovali Ferrari a McLaren proti predným krídlam Red Bullu, ktoré sú vraj nižšie, než to povoľujú pravidlá. FIA to teda znova kontrolovala, no iba potvrdila, že všetko je OK. Pravdou však je, že zadná náprava Red Bullu je o niečo vyššie ako predná a podvozok má sklon nejaký ten stupeň (klinový tvar). Silný odpor vzduchu pri jazde vo vysokej rýchlosti preto tlačí krídlo nižšie a zlepšuje aerodynamiku. Naozaj je však iba toto dôvodom redbuláckej dominancie? Súperi si to myslia a začali už špekulovať nad prestavbou svojich áut. Uvidíme, či im to pomôže.

ŠTATISTIKA

Výsledky 13. GP Malajzie 2011 (56 kôl - 310,408 km): 1. Vettel (Nem.) Red Bull 1:37:39,832 h, 2. Button (V. Brit.) McLaren +3,261 s, 3. Heidfeld (Nem.) Renault +25,075, 4. Webber (Aus.) Red Bull +26,384, 5. Massa (Braz.) Ferrari +36,958, 6. Alonso (Šp.) Ferrari +37,248, 7. Hamilton (V. Brit.) McLaren +49,957, 8. Kobajaši (Jap.) Sauber +1:06,439, 9. Schumacher (Nem.) Mercedes +1:24,896, 10. Di Resta (V. Brit.) Force India +1:31,563. (PP: Vettel - Red Bull 1:34,870 (210,338), NK: Webber - Red Bull 1:40,571 (198,415) v 46. kole, Viedli: 1. - 13. k. Vettel, 14. k Alonso, 15. - 25. k Vettel, 26. k. Alonso, 27. - 56. k. Vettel.). Priebežné poradie jazdcov (2/19): 1. Vettel 50 bodov, 2. Button 26, 3. Hamilton 22, 4. Webber 22, 5. Alonso 20, 6. Massa 16, 7. Heidfeld 15, 8. Petrov 15, 9. Kobajaši 6, 10. Buemi 4, 11. - 13. Sutil, Schumacher, Di Resta po 2. Pohár konštruktérov: 1. Red Bull Racing 72, 2. McLaren 50, 3. Ferrari 36, 4. Renault 30, 5. Toro Rosso, Sauber a Force India po 4, 8. Mercedes 2.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  2. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  3. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  4. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  5. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80%
  6. Aká je pravda o francúzskych autách?
  7. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  8. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  9. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  10. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  1. McDonald’s spustil službu McDelivery už aj v Prešove
  2. Slovak model of the short - time work (Kurzarbeit)
  3. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  4. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  5. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  6. Aká je pravda o francúzskych autách?
  7. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80%
  8. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  9. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  10. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 16 834
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 13 127
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 513
  4. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 8 923
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 266
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 7 912
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 439
  8. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 663
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 177
  10. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 432
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Už ani fitnesscentrá či kúpaliská. Kde ešte treba testy?

Štát kúpil 64,9 milióna antigénových testov, množstvo ešte nepoužil.

10 h
Covid automat: Aké je rozdelenie okresov?

Opatrenia sú postavené na regionálnom systéme.

7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop