Po požiari v motore číslo 2 (druhý zľava zo štvorice motorov) došlo k zlyhaniu jedného kotúča stredotlakovej turbíny a k následnému uvoľneniu niektorých častí motora, ktoré zdemolovali jeho kryt a na niekoľkých miestach poškodili krídlo i trup. Posádka lietadla zožala potom pochvalu za perfektné zvládnutie kritickej situácie a bezpečné pristátie na východzom letisku, teda v Singapure. Nikomu zo 443 cestujúcich a 26 členov posádky sa nič nestalo. Porucha (no, vlastne už to bola havária) sa vyskytla na motore typu Rolls-Royce Trent 900, ktorý je jedným z dvoch typov motorov, montovaných (v závislosti na želaní odberateľa) na lietadlo A380. Spoločnosti Qantas i Singapore Airlines, ktorých tristoosemdesiatky sú vystrojené práve motormi Trent 900, uzemnili po tejto nepríjemnej príhode svoje flotily A380, a to až do dôkladného vyšetrenia príčin poškodenia motora. Na vyšetrení veľmi intenzívne pracoval najmä výrobca, teda britská firma Rolls-Royce. Tá napokon veľmi šalamúnsky oznámila, že „zlyhanie sa obmedzilo na určitý komponent v oblasti turbín a že relevantný modul bol v rámci dohodnutého programu vymenený". V nedávno uverejnenej výročnej bilančnej správe uviedla firma Rolls-Royce aj sumu, ktorú ju zlyhanie motora, dodatočné úpravy všetkých motorov spomenutého typu i náhrada škody stáli. Je to 56 miliónov libier, čiže 65 miliónov eur. Podľa výrobcu k tomu ešte tohto roku pribudnú ďalšie náklady, súvisiace s poškodením motora, ale tie už budú v oveľa nižšej výške.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.