Korzár logo Korzár
Piatok, 6. august, 2021 | Meniny má JozefínaKrížovkyKrížovky

Spánkom ku kráse

Pri pohľade do zrkadla vidíte len mátohu s kruhami pod očami, mdlou a bezfarebnou pleťou a očami bez energie. Neustále to skúšate s drahými krémami, gélmi, energetickými nápojmi či tabletkami, no nič nezaberá. Máme pre vás tip - skúste sa poriadne vyspať.

Pravidelne a do ružova.

"Spánková kozmetika" je finančne dostupná a najmä, nenahradia ju ani tie najlepšie líčidlá. Očiam a pleti dá jas a sviežosť, zbaví vás odpadových látok a osvieži nielen telo, ale aj myseľ.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predchádza starnutiu

Spíte menej ako šesť hodín a do postele idete až o polnoci? Kožné bunky sa nestihnú zregenerovať. Nečudujte sa preto opuchom a novým vráskam na čele. Údajne každá tretia Európanka trpí poruchou spánku a odnesie si to jej zdravie a pleť.

Spánok je účinný liek a prospieva aj kráse. Práve počas neho sa celé telo regeneruje, v pokoji vykonáva všetky potrebné "opravy". Predchádza predčasnému starnutiu a opotrebovaniu. Je dokonca dokázané, že v spánku telo chudne – a to bez toho, aby sme vynaložili akúkoľvek námahu. Poriadne oddýchnutá žena lepšie vyzerá, lepšie sa cíti, lepšie jej to myslí a nepotrebuje veľa jedla na to, aby mala dostatok energie. Spánkom ku kráse a štíhlej línii je tiež výzva a dôvod na to, aby ste pohodlný a dostatočný spánok začali praktizovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Pár kozmetických pravidiel:

1. Pre všetky pozitívne účinky spánku by sme mali oddychovať minimálne osem hodín.

2. Pred spaním sa nezabudnite odlíčiť. Všetky nečistoty, ktoré sa vám cez deň nalepia na tvár, odstráňte.
V dvadsiatke vám na to stačí gél alebo čistiaci obrúsok. Po tridsiatke použite minerálnu vodu. Tá špinu uzamkne a ľahšie sa jej zbavíte. Po štyridsiatke si vezmite na pomoc vypínacie mlieko s vitamínmi A, C, E, morské riasy, sójové proteíny, kyselinu listovú, kreatín a kolagén. Vyčistia pleť, vyživia ju a upokoja.

3. Cez deň nosíte na tvári tony mejkapu a v noci ju nechávate nahú, aby si oddýchla? Chyba! Spánok totiž spomaľuje tep, uvoľňuje svaly, telo stráca vodu a tuk. V noci je ten najlepší čas dodať koži všetko, čo jej pomôže. Pokožka sa „otvorí" a ľahšie vstrebe živiny. Prichystajte si teda kvalitný nočný krém na pleť, špeciálny na očné vaky alebo kruhy. Všetko aplikujte minimálne polhodinu pred spaním, aby sa krémy stihli vstrebať a neskončili na obliečke.

4. Ak patríte k fanúšičkám vonných a aromatických telových olejov, je tu priestor na ich použitie. Pred spaním ich naneste na pulzujúce miesta, ako zápästia či krčnú tepnu. Ich voňavé zložky napomáhajú k uvoľneniu mysle, ak máte suchšiu pokožku, tak aj k jej regenerácii.

Skryť Vypnúť reklamu

Na čo nezabúdať?

Spať treba v zatemnenej a chladnej miestnosti. Svetlo dráždi zmysly a ruší spánok. V spálni majú byť na oknách dobre priliehajúce žalúzie alebo závesy; teplota v miestnosti na spanie by mala byť o niečo nižšia ako vo zvyšnej časti bytu.

Poriadne si pred spánkom vyvetrajte. Vždy sa telu a pleti oddychuje lepšie v čerstvom vzduchu, ako v zatuchnutom a vlhkom prostredí.

Možno patríte k ľuďom, ktorí bez problémov zaspia pri zvuku vŕtačky alebo poriadnych decibeloch z hifi veže. Hluk je však najväčší nepriateľ spánku. Znemožňuje zaspávanie a aj v najhlbšej fáze spánku dráždi vegetatívny nervový systém.

Veľa spánku zdraviu škodí. Kto si spánok predávkuje, dostane sa do stavu normálneho bdenia so značnými problémami.

Ak trpíte nespavosťou:

Pred odpočinkom si pripravte mlieko s medom, zjedzte banány alebo čokoládu. Tie obsahujú aminokyselinu tryptofán, ktorá podporuje vylučovanie serotonínu, hormónu pokoja a spánku. No neprežeňte to, s plným žalúdkom sa zaspáva ťažko.

Večer sa vyhnite ťažkému jedlu, neodporúčajú sa strukoviny, uhorkový šalát, vyprážané jedlá, kapusta, najmä kyslá, cibuľa a paprika.

Po 19-tej hodine nefajčite.

Skontrolujte si, či máte vhodný matrac. Ak je príliš tvrdý alebo mäkký, je vhodné pouvažovať nad niečím kvalitnejším. Často totiž práve matrace zvyknú byť základom dobrého spánku.

Kvalitu spánku ovplyvňujú hormóny, magnézium, kalcium a vitamíny skupiny B. Ak teda celú noc prebdiete, doplňte si ich. Vaše nervy a pleť sa vám odmenia.

Ako bábätko vás tiež zaručene uspia dva decilitre čerstvej šťavy zo šalátu, z pomaranča, mrkvy, malín, zo žeruchy alebo stopkového zeleru. Nielenže sa potom lepšie vyspíte, ale zmiernia sa vám vrásky, prežiaria pleť, vlasy a nechty budú pevnejšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Tajomstvo krásy Jennifer Lopez

Jennifer Lopez odhalila tajomstvo jej okúzľujúceho vzhľadu. Je ním práve spánok, ktorý si v hojnej miere dopraje každý deň. Herečka, speváčka a tanečnica spí každý deň minimálne 8 hodín, aby si zachovala svoj atraktívny zovňajšok, ktorý je jej devízou v šoubiznise. Tridsaťsedemročná latinodiva v rozhovore pre časopis Top of the Pops vyhlásila, že spánok je jej zbraň. "Myslím si, že spánok, voda a dobrá hygiena účinkujú najlepšie," dodala.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  4. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius?
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  9. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  10. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  7. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  8. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 7 013
  2. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 6 517
  3. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 5 741
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 701
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 5 422
  6. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius? 3 680
  7. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 3 273
  8. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 196
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách? 2 282
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 130
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenský chodec skončil na 50 km na 14. mieste.


Boris Vanya a 1 ďalší 3 h
Chodec Matej Tóth v pretekoch na 50 km na OH v Tokiu.

Sledujte olympijské hry minútu po minúte.


Sportnet a 1 ďalší 9 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop