Nedávno rozšíril výrobca sortiment motorov, ponúkaných pre model Micra, o mimoriadne úsporný zážihový motor. Ide o motor typu DIG-S, čo znamená Direct Injection Gasoline Superchrager, čiže kompresorom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu. Tento trojvalcový motor s nízkymi trecími stratami má zdvihový objem 1,2 litra a pracuje v tzv. Millerovom cykle. Pri tomto cykle ostávajú nasávacie ventily počas kompresného taktu otvorené trochu dlhšie než je to bežné, čo umožnilo zvýšiť kompresný pomer na 13:1. Kompresor zabezpečuje spontánnu reakciu motora a zväčšenie krútiaceho momentu. Motor má maximálny výkon 72 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 142 Nm, čo sú hodnoty na úrovni konvenčného 1,5-litrového štvorvalca. Priemerná spotreba tohto motora, kombinovaného s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, je len 4,1 l/100 km. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené prevodovkou CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Maximálna rýchlosť micry s úsporným motorom je 180 km/h. Micra štvrtej generácie je postavená na úplne novej podvozkovej plošine a vyrába sa v novom závode v Indii.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.