Šéf spoločnosti Renault Carlos Ghosn predstavil nedávno druhú štúdiu, prezentujúcu novú dizajnérsku líniu.
Predstavia ju v Ženeve?
Ide o štúdiu s názvom Captur, ktorá bude pravdepodobne vystavená aj na blížiacom sa ženevskom autosalóne. "Captur je zábavný a športový crossover, ideálny pre mladé páry, ktoré chcú objavovať svet", vysvetľuje charakter novej štúdie Laurens van den Acker, riaditeľ dizajnu firmy Renault. Svojimi proporciami a gracióznymi krivkami evokuje Captur pohyb a ľahkosť, ale súčasne vyžaruje silu a "svalnatosť" terénneho vozidla.
Štartujúci šprintér
"Pri navrhovaní štúdie Captur som začal s obrazom šprintéra na štartovacích blokoch, ktorý má napnuté svaly a jeho energia sa uvoľní keď zaznie štartovací výstrel", vysvetlil svoju inšpiráciu Julio Lozano, ktorý navrhol exteriér štúdie. Captur sa vyznačuje novou čelnou identitou vozidiel Renault, ktorá bol po prvý raz predstavená na štúdii deZir. Stredobodom tejto identity je mimoriadne veľké firemné logo na tmavom pozadí.
Odnímateľná tuhá strieška
Štúdia je vystrojená odnímateľnou tuhou strieškou. Demontážou tejto striešky sa obnaží nosná štruktúra z uhlíkových kompozitov. Vozidlo ej postavené na podvozku s rázvorom 2 624 mm, jeho dĺžka je 4 223 mm, šírka je 1 950 mm a výška 1 586 mm. Hmotnosť vozidla, jazdiaceho na mohutných 22-palcových kolesách, je 1 300 kg. Avantgardne je riešený interiér vozidla, ktorý sa vyznačuje použitím inovatívnych materiálov a hrou svetla a tieňov.
Napnuté pružné šnúry
Najzaujímavejším prvkom interiéru je sieť napnutých pružných šnúr, ktoré evokujú svet jachtárov či horolezectva. Predné sedadlá, zhotovené z uhlíkových kompozitov, sú upevnené k strednej konzole a preto vyzerajú, ako keby sa vznášali vo vzduchu. Pedále sú zhotovené z hliníka, volant i sedadlá sú potiahnuté sivou kožou. Zadná časť interiéru predstavuje multifunkčný priestor, ktorý je tiež prekrytý tromi vrstvami napnutých šnúr, ktorými možno upnúť prepravované predmety. Keď sa z bokov vozidla vytiahnu operadlá, vystrojené bezpečnostnými pásmi i opierkami hlavy, môžu na sieti napnutých šnúr sedieť ďalší dvaja cestujúci (tí majú pocit, že sedia v hojdacej sieti).
Maximálna rýchlosť 210 km/h
Na pohon inovatívnej štúdie Captur slúži 1,6-litrový vznetový motor, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Motor má maximálny výkon 118 kW a svoj najvyšší krútiaci moment 380 Nm dosahuje už pri 1 750 ot/min. Vozidlo je vystrojené dvojspojkovou prevodovkou EDC. Elegantná štúdia Captur zrýchli z 0 na 100 km/h za osem sekúnd, kilometer s pevným štartom absolvuje za 29 sekúnd a jej maximálna rýchlosť je 210 km/h. Dnes zrejme nikto nevie povedať, ktoré prvky štúdie Captur sa uplatnia na sériových modeloch firmy Renault.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.