História modelu Yaris, ktorý nahradil úspešný Starlet a dnes je jednoznačným svetovým bestsellerom Toyoty, sa začína v roku 1995. Vtedy v európskom dizajnérskom centre EPOC v Bruseli vytvoril grécky dizajnér Sotiris Kovos základný koncept kompaktného vozidla segmentu B. Už úvodné skice konceptu pripomínali spredu pozíciu štartujúceho atléta. V roku 1997 na autosalóne vo Franfurte uzrela svetlo sveta prvá oficiálna štúdia vozidla nazvaná Funtime a získala si veľký záujem verejnosti.
Paralelne začala vznikať tiež verzia minivan s predĺženou zadnou časťou, nazvaná Funcargo. V roku 1998 sa v Ženeve predstavila modifikovaná verzia konceptu Funtime, ale už v tom istom roku predstavuje Toyota na jesennom autosalóne v Paríži predvýrobnú verziou nového vozidla a aj jeho nové meno – Yaris. Zo štúdie Funcargo sa nakoniec stal model Yaris Verso. V svojej konečnej sériovej podobe sa Yaris verejnosti predstavil na autosalóne v Ženeve v roku 1999 a následne sa začal predaj oboch modelových verzií v Európe. Kvality modernej Toyoty Yaris boli v novembri 1999 potvrdené udelením prestížneho európskeho ocenenia Automobil roka 2000. Spočiatku sa Yaris dodával s jednolitrovým motorom, vystrojeným technológiou variabilného časovania ventilov, ktorý mal výkon 50 kW. Neskôr sa ponuka rozšírila o 1,3-litrový štvorvalec výkonu 63 kW. Vo februári 2001 prichádza do Európy úplne nová športovo ladená verzia Yaris T-Sport poháňaná 1,5-litrovým motorom výkonu 78 kW. Neskôr prišiel na trh Yaris, vystrojeným 1,4-litrovým vznetovým motorom. Na a pred 10 rokmi, teda v oku 2001, sa presúva výroba modelu Yaris do Európy, do výrobného závodu vo francúzskom Valenciennes. Od roku 2003 sa Yaris dodával v modernizovanej verzii a v roku 2005 predstavila Toyota na autosalóne vo Frankfurte druhú generáciu modelu Yaris.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.