Korzár logo Korzár
Streda, 4. august, 2021 | Meniny má Dominik, DominikaKrížovkyKrížovky

Carlos Sainz neobhájil víťazstvo na Dakare

Po vlaňajšom suverénnom triumfe sa aj tento rok očakávalo ďalšie víťazstvo volkswagenov na čele s El Matadore - Carlosom Sainzom. Ten sa podľa očakávania už v úvode usadil na čele a kontroloval situáciu pred rivalmi z BMW (Peterhanselom a Holowczycikom).



KOŠICE. Chrbát mu navyše kryli tímoví kolegovia Nasser Al-Attiyah a Giniel de Villiers. Lenže náročná dvojtýždňová súťaž vedúca cez Andy z Argentíny do Čile a späť odkryla vnútornú rivalitu aj v tíme Volkswagen, kde si Sainz s Al-Attiyahom nič nedarovali a iskrilo to medzi nimi aj pri debatách po jednotlivých etapách. A čím viacej sa približoval cieľ, tým viac v tíme vrcholilo vnútorné napätie. A možno aj to bolo príčinou, že v závere ôsmej etapy suverénne vedúci Sainz dvakrát uviazol v dunách a musel sa vyhrabávať, čo pomohlo nielen k víťazstvu v etape, ale aj do čela priebežného poradia Nasserovi Al-Attiyahovi. "Verím, že to bol náš najhorší deň na tohtoročnom Dakare," nádejal sa v cieli namrzený Sainz. Netušil, ako sa mýlil. V nasledujúcej deviatej etape síce stiahol dve minúty, no potom prišla desiata etapa, kde napriek tomu, že Al-Attiyah skončil až na štvrtom mieste, Sainz, v cieli piaty, stratil ďalších desať minúť! "Bola to katastrofa," sťažoval sa zúfalý Sainz. "Trápili sme sa päť kilometrov v dunách, potom sme dostali defekt a v závere sme nemohli nájsť správnu cestu z riečiska." Dve etapy pred záverom tak Španiel strácal už dvanásť minút, no stále veril, že to môže otočiť.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Skutočná katastrofa však prišla v jedenástej etape

Sainz uháňal v oblakoch prachu za Al-Attiyahom a vletel do diery, ktorá mu zlomila záves kolesa. Oprava znamenala stratu osemdesiat minút a pochovanie posledných nádejí na zopakovanie vlaňajšieho víťazstva. "Tvrdo som na to tlačil," vysvetľoval Carlos Sainz. "Skúšal som všetko, pretože pre mňa je buď prvé miesto, alebo žiadne. Druhé ma nezaujíma." Tento hrdinský prístup sa však tentoraz nevyplatil. Náladu si Sainz naprával v záverečnej etape, ktorú vyhral pred celkovým víťazom Nasserom Al-Attiyahom o viac ako šesť minút. Napriek tomu však v cieli celkovo skončil až na treťom mieste, keď sa pred neho o celú polhodinu dostal aj druhý tímový kolega Gilien de Villiers. Každopádne to však pre Volkswagen bol ďalší veľký triumf, pretože doviezli do cieľa jednej z najnáročnejších súťaží sveta autá na prvých troch miestach. Konkurencia z BMW musela sklopiť uši, keď Stephane Peterhansel so stratou osemdesiatjeden minút skončil až na štvrtom mieste a piaty Krzystof Holowczyc zaostal v cieli dokonca až štyri a štvrť hodiny za víťazom! "Pred štartom takej rely, akou je Dakar, vieš, aké to bude náročné. Po dvoch ťažkých týždňoch však niet čo povedať viac. Nie som sklamaný. Dosiahli sme to najlepšie, čo sa dosiahnuť dalo," opisoval svoje pocity v cieli legendárny Carlos Sainz. A ako vnímal svoj triumf Nasser Al-Attiyah? "Vyhrať Dakar znamená veľa pre mňa, pre mojich ľudí, pre našu krajinu a pre náš tím. Bolo to veľmi náročné, no je to o to krásnejší pocit. Ukázali sme, že sme najsilnejším tímom na svete. Vyhrali sme tretíkrát túto rely. Je to najväčší okamih v mojej kariére, ktorý pomôže mojej krajine (Kataru) zviditeľniť sa na mape sveta. Myslím, že ľudia konečne budú teraz vedieť, kde hľadať Katar," dodal s humorom šťastný čerstvý víťaz posledného ročníka dakarského bláznovstva.

Výsledky: 1. Nasser Al-Attiyah 19:59,30; 2. Giniel de Villiers + 48,21; 3. Carlos Sainz + 1:21,16; (všetci traja Volkwagen), 4. Stephane Peterhansel + 1:41,29; 5. Krzysztof Holowczyc + 4:10,34; (obaja BMW), 6. Mark Miller 4:53,18; Volkswagen.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  6. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  7. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  10. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  5. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  6. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  10. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 769
  2. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 4 601
  3. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 4 585
  4. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 4 253
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 921
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 844
  7. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 539
  8. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 3 133
  9. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 2 791
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 346
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Výboh: Zo zbrojára sa stal developer.

Priateľ Roberta Fica zmenil sektor.


55m
V súvislosti s korupciou bol priateľ Roberta Fica Miroslav Výboh vyšetrovaný v Rakúsku, stíhanie nakoniec zastavili.

NAKA zadržala niekoľko osôb.


5 h

Kotlebovci ohlásili ďalšie protesty a blokády a polícia rovno preventívne obmedzila životy Bratislavčanov.


Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop