Korzár logo Korzár

Carlos Sainz neobhájil víťazstvo na Dakare

Po vlaňajšom suverénnom triumfe sa aj tento rok očakávalo ďalšie víťazstvo volkswagenov na čele s El Matadore - Carlosom Sainzom. Ten sa podľa očakávania už v úvode usadil na čele a kontroloval situáciu pred rivalmi z BMW (Peterhanselom a Holowczycikom).



KOŠICE. Chrbát mu navyše kryli tímoví kolegovia Nasser Al-Attiyah a Giniel de Villiers. Lenže náročná dvojtýždňová súťaž vedúca cez Andy z Argentíny do Čile a späť odkryla vnútornú rivalitu aj v tíme Volkswagen, kde si Sainz s Al-Attiyahom nič nedarovali a iskrilo to medzi nimi aj pri debatách po jednotlivých etapách. A čím viacej sa približoval cieľ, tým viac v tíme vrcholilo vnútorné napätie. A možno aj to bolo príčinou, že v závere ôsmej etapy suverénne vedúci Sainz dvakrát uviazol v dunách a musel sa vyhrabávať, čo pomohlo nielen k víťazstvu v etape, ale aj do čela priebežného poradia Nasserovi Al-Attiyahovi. "Verím, že to bol náš najhorší deň na tohtoročnom Dakare," nádejal sa v cieli namrzený Sainz. Netušil, ako sa mýlil. V nasledujúcej deviatej etape síce stiahol dve minúty, no potom prišla desiata etapa, kde napriek tomu, že Al-Attiyah skončil až na štvrtom mieste, Sainz, v cieli piaty, stratil ďalších desať minúť! "Bola to katastrofa," sťažoval sa zúfalý Sainz. "Trápili sme sa päť kilometrov v dunách, potom sme dostali defekt a v závere sme nemohli nájsť správnu cestu z riečiska." Dve etapy pred záverom tak Španiel strácal už dvanásť minút, no stále veril, že to môže otočiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Skutočná katastrofa však prišla v jedenástej etape

Sainz uháňal v oblakoch prachu za Al-Attiyahom a vletel do diery, ktorá mu zlomila záves kolesa. Oprava znamenala stratu osemdesiat minút a pochovanie posledných nádejí na zopakovanie vlaňajšieho víťazstva. "Tvrdo som na to tlačil," vysvetľoval Carlos Sainz. "Skúšal som všetko, pretože pre mňa je buď prvé miesto, alebo žiadne. Druhé ma nezaujíma." Tento hrdinský prístup sa však tentoraz nevyplatil. Náladu si Sainz naprával v záverečnej etape, ktorú vyhral pred celkovým víťazom Nasserom Al-Attiyahom o viac ako šesť minút. Napriek tomu však v cieli celkovo skončil až na treťom mieste, keď sa pred neho o celú polhodinu dostal aj druhý tímový kolega Gilien de Villiers. Každopádne to však pre Volkswagen bol ďalší veľký triumf, pretože doviezli do cieľa jednej z najnáročnejších súťaží sveta autá na prvých troch miestach. Konkurencia z BMW musela sklopiť uši, keď Stephane Peterhansel so stratou osemdesiatjeden minút skončil až na štvrtom mieste a piaty Krzystof Holowczyc zaostal v cieli dokonca až štyri a štvrť hodiny za víťazom! "Pred štartom takej rely, akou je Dakar, vieš, aké to bude náročné. Po dvoch ťažkých týždňoch však niet čo povedať viac. Nie som sklamaný. Dosiahli sme to najlepšie, čo sa dosiahnuť dalo," opisoval svoje pocity v cieli legendárny Carlos Sainz. A ako vnímal svoj triumf Nasser Al-Attiyah? "Vyhrať Dakar znamená veľa pre mňa, pre mojich ľudí, pre našu krajinu a pre náš tím. Bolo to veľmi náročné, no je to o to krásnejší pocit. Ukázali sme, že sme najsilnejším tímom na svete. Vyhrali sme tretíkrát túto rely. Je to najväčší okamih v mojej kariére, ktorý pomôže mojej krajine (Kataru) zviditeľniť sa na mape sveta. Myslím, že ľudia konečne budú teraz vedieť, kde hľadať Katar," dodal s humorom šťastný čerstvý víťaz posledného ročníka dakarského bláznovstva.

Výsledky: 1. Nasser Al-Attiyah 19:59,30; 2. Giniel de Villiers + 48,21; 3. Carlos Sainz + 1:21,16; (všetci traja Volkwagen), 4. Stephane Peterhansel + 1:41,29; 5. Krzysztof Holowczyc + 4:10,34; (obaja BMW), 6. Mark Miller 4:53,18; Volkswagen.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 802
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 763
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 667
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 386
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 291
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 756
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 291
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 044
  1. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  3. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  6. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 950
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 70 064
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 619
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 24 117
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 989
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 015
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 021
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 562
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  3. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  6. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 950
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 70 064
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 619
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 24 117
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 989
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 015
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 021
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 562
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu