Passat prvej generácie bol predstavený už v roku 1973 (jeho motor mal skromných 40 kW) a odvtedy sa na celom svete predalo viac než 15 miliónov passatov šiestich generácií. Model Passat sa predáva vo viac než sto krajinách. Teraz prichádza na európsky trh už siedma generácia úspešného modelu Passat, ktorá mala svetovú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži.
Dizajn preberá prvky z modelu Phaeton
Passat siedmej generácie má úplne nový dizajn, ktorého predná časť pripomína len nedávno modernizovaný model Phaeton. Aj keď Passat patrí do strednej triedy, vozidlo svojím štandardným či príplatkovým vybavením ničím nezaostáva za vozidlami vyšších kategórií. Passat novej generácie je postavený na podvozku s rázvorom 2 712 mm, pričom predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu sú štvorprvkové závesy.
V ponuke už aj kombi
Limuzína je dlhá 4 769 mm, široká 2 062 mm (s vonkajšími zrkadlami) a vysoká 1 472 mm. Súčasne s limuzínou prichádza na trh aj verzia s karosériou typu kombi, ktorá je tradične nazvaná Variant. Variant je však len o dva milimetre dlhší ako limuzína, výška verzie kombi je 1 481 mm. O tom, že Passat je skutočným rodinným autom, vhodným na cesty do práce, za športom i na dovolenky, svedčí aj to, že jeho batožinový priestor má objem 565 litrov, verzia Variant pojme batožiny objemu 603 až 1 731 litrov.
Desať zážihových a vznetových motorov
Pre nový Passat bude k dispozícii celkovo desať moderných zážihových a vznetových motorov, ktoré sú až o 18 % úspornejšie než doterajšie motory. Táto desiatka motorov pokryje výkonový rozsah od 77 kW do 220 kW. Pri uvádzaní na trh sú pre vozidlo k dispozícii štyri motory typu TSI, čo sú turbodúchadlom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním benzínu. Tieto motory majú výkonový rozsah od 90 kW do 155 kW. Najslabší z týchto motorov, 1,4-litrový motor TSI, je vystrojený technológiou BlueMotion a jeho priemerná spotreba je 5,8 l/100 km.
Na jedno natankovanie až 1 666 km
K dispozícii je aj trojica turbodieselových motorov, ktoré majú maximálny výkon od 77 kW do 125 kW. Majstrom nízkej spotreby je pritom najmenší, 1,6-litrový turbodieselový motor výkonu 77 kW, ktorého normovaná priemerná spotreba je len 4,2 l/100 km. To znamená, že týmto motorom vystrojený Passat môže teoreticky prejsť až 1 666 kilometrov bez tankovania (palivová nádrž má objem 70 litrov.
Sleduje únavu vodiča
Z množstva asistenčných systémov, ktorými môže byť nový Passat vystrojený, možno spomenúť snímač únavy, ktorý akustickým a optickým signálom upozorní vodiča pri zistení jeho klesajúcej koncentrácie. Zaujímavosťou je aj systém Easy Open, ktorý ocení každý, kto chce otvoriť batožinový priestor a má pritom plné obidve ruky: stačí za vozidlom pokývať nohou a veko batožinového priestoru sa otvorí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.