Korzár logo Korzár

Passat v siedmom vydaní

Model strednej triedy Passat je už stálicou vo výrobnom programe nemeckej automobilky Volkswagen.

Volkswagen Passat novej generácie. Predná maska nového passatu pripomína väčší model Phaeton.Volkswagen Passat novej generácie. Predná maska nového passatu pripomína väčší model Phaeton. (Zdroj: archív)

Passat prvej generácie bol predstavený už v roku 1973 (jeho motor mal skromných 40 kW) a odvtedy sa na celom svete predalo viac než 15 miliónov passatov šiestich generácií. Model Passat sa predáva vo viac než sto krajinách. Teraz prichádza na európsky trh už siedma generácia úspešného modelu Passat, ktorá mala svetovú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn preberá prvky z modelu Phaeton

Passat siedmej generácie má úplne nový dizajn, ktorého predná časť pripomína len nedávno modernizovaný model Phaeton. Aj keď Passat patrí do strednej triedy, vozidlo svojím štandardným či príplatkovým vybavením ničím nezaostáva za vozidlami vyšších kategórií. Passat novej generácie je postavený na podvozku s rázvorom 2 712 mm, pričom predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu sú štvorprvkové závesy.

SkryťVypnúť reklamu

V ponuke už aj kombi

Limuzína je dlhá 4 769 mm, široká 2 062 mm (s vonkajšími zrkadlami) a vysoká 1 472 mm. Súčasne s limuzínou prichádza na trh aj verzia s karosériou typu kombi, ktorá je tradične nazvaná Variant. Variant je však len o dva milimetre dlhší ako limuzína, výška verzie kombi je 1 481 mm. O tom, že Passat je skutočným rodinným autom, vhodným na cesty do práce, za športom i na dovolenky, svedčí aj to, že jeho batožinový priestor má objem 565 litrov, verzia Variant pojme batožiny objemu 603 až 1 731 litrov.

Desať zážihových a vznetových motorov

Pre nový Passat bude k dispozícii celkovo desať moderných zážihových a vznetových motorov, ktoré sú až o 18 % úspornejšie než doterajšie motory. Táto desiatka motorov pokryje výkonový rozsah od 77 kW do 220 kW. Pri uvádzaní na trh sú pre vozidlo k dispozícii štyri motory typu TSI, čo sú turbodúchadlom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním benzínu. Tieto motory majú výkonový rozsah od 90 kW do 155 kW. Najslabší z týchto motorov, 1,4-litrový motor TSI, je vystrojený technológiou BlueMotion a jeho priemerná spotreba je 5,8 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Na jedno natankovanie až 1 666 km

K dispozícii je aj trojica turbodieselových motorov, ktoré majú maximálny výkon od 77 kW do 125 kW. Majstrom nízkej spotreby je pritom najmenší, 1,6-litrový turbodieselový motor výkonu 77 kW, ktorého normovaná priemerná spotreba je len 4,2 l/100 km. To znamená, že týmto motorom vystrojený Passat môže teoreticky prejsť až 1 666 kilometrov bez tankovania (palivová nádrž má objem 70 litrov.

Sleduje únavu vodiča

Z množstva asistenčných systémov, ktorými môže byť nový Passat vystrojený, možno spomenúť snímač únavy, ktorý akustickým a optickým signálom upozorní vodiča pri zistení jeho klesajúcej koncentrácie. Zaujímavosťou je aj systém Easy Open, ktorý ocení každý, kto chce otvoriť batožinový priestor a má pritom plné obidve ruky: stačí za vozidlom pokývať nohou a veko batožinového priestoru sa otvorí.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 523
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 285
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 526
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 932
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 506
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 184
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 009
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 013
  1. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  2. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  5. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  6. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  7. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  8. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 092
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 056
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 144
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 099
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 655
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 236
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 882
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 183
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  2. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  5. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  6. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  7. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  8. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 092
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 056
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 144
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 099
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 655
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 236
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 882
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 183
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu