Korzár logo Korzár

Husovský z Komajoty: Ľudia sa zabudli tešiť z maličkostí

V poradí tretí štúdiový album má na svojom konte prešovská skupina Komajota. Kolobeh vyšiel začiatkom novembra a fanúšikom vyrazil dych.

Hrdí muzikanti. Bubeník Stano Čorej a spevák Martin Husovský sa pýšia tretím CD Komajoty - Kolobeh.Hrdí muzikanti. Bubeník Stano Čorej a spevák Martin Husovský sa pýšia tretím CD Komajoty - Kolobeh. (Zdroj: Judita Čermáková)

Okrem nových nástrojov, ktoré sa v ňom objavili, z neho cítiť spoluprácu s novým producentom, ktorý kapelu nútil pracovať najmä v noci.

Podľa lídra Martina Husovského je tretie CD hyperpozitívne. Dvanásť skladieb doslova srší optimizmom a veselými rytmami, ktorých finálne spracovanie má na svedomí kapela s producentom Martinom Migašom. Ten je členom bývalej skupiny Peha a chalani z Komajoty ho vymenili za dovtedajšieho Vlada Randyho Gnepu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Album nahrávali po nociach

Nahrávanie tretieho albumu východniarskej kapely bolo celkom náročné a netradičné. Šokujúco sa k nemu postavil jej nový producent Martin Migaš, ktorý vraj nahráva zásadne v noci. A tak sa všetci členovia museli posledné mesiace každý večer vybrať do štúdia, kde strávili celé noci.

SkryťVypnúť reklamu

"Martin Migaš je taký zvláštny človek - o ňom by sa mal natočiť film a volal by sa Posledný pankáč... Pracuje zásadne v noci, Od 16. h, samozrejme s hodinovým až dvojhodinovým meškaním - do rána do tretej, štvrtej. Takto vyzerali posledné štyri mesiace nášho života. Biorytmus sa nám totálne narušil. Ale prišli sme aj na to, že v noci napadajú dobré veci...," prezradil Huso.

Syn Matejko prejavil výtvarné vlohy

Názov albumu Kolobeh je podľa rovnomennej titulnej skladby, ktorá podľa Husovského vystihuje všetko, čo chcel ľuďom povedať.

"Hovorím v nej o tom, ako chcem niečo zmeniť, zažiť niečo nové, iné. O tom, ako sa ľudia zabudli v dennom kolobehu a šedosti dní, ktoré prežívajú, tešiť zo zvláštnych udalostí. Pre nás je zvláštnou udalosťou to, že sa môžeme vyjadrovať hudbou a tešiť sa z nej. Je to pre nás isté vybočenie z kolobehu," dodal otec poldruharočného syna Matejka. Aj keď sa mu v ostatnom čase venoval menej, dnes mu môže všetko vynahradiť.

SkryťVypnúť reklamu

"Bolo celkom náročné skĺbiť nahrávanie a prácu s rodinou. Počas tohto roka som okrem toho aj končil školu, nebolo to jednoduché. Našťastie to dopadlo dobre," hovorí Martin, ktorý dodal, že odkedy má rodinu, času je menej.

"Kapela sa zmenila, odkedy máme rodiny a manželky - času je hrozne málo, už nemáme chvíle, keď len tak posedávame v krčmách a riešime veci. Ak nejaký je, utekám ho tráviť s rodinou," povedal za seba.

"Z Prešova nikdy neodídeme"

Lídrov syn má už 1,5 roka a zatiaľ mu robí obrovskú radosť.

"Naučil sa otvárať všetky dvere a prejavil sa ako umelec - babke pokreslil všetky steny, je šťastná," povedal so smiechom. Manželka umelca je vyštudovaná bábkoherečka Veronika Koščová a aj keď bola posledný rok výhradne mamou na plný úväzok, dnes sa črtá pracovná šanca aj jej. Martin zatiaľ neprezradil, o akú prácu pôjde, no vraj by bolo hlúpe takúto šancu nevyužiť. Určite však je v Prešove.

SkryťVypnúť reklamu

"Nikdy sa nepresunieme do Bratislavy. Bol som tam dva roky a bol som frustrovaný z ľudí, ktorí tam stratili rozum, pripadali mi ako mramorové stĺpy naháňajúce peniaze - nechcem byť až taký zlý, ale v Bratislave som veľmi vystresovaný a neviem tam nájsť pokoj," povedal rozhodne.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 182
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 856
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 271
  5. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 198
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 184
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 082
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 842
  1. Miroslav Kocúr: Fico vie, že niektorí už vedia
  2. Juraj Ondruška: „Letisko Vajnory – porušenie verejnej vôle? Dokumenty hovoria jasne“ ✈️🚨
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. Adriana Kerestešová: Detská kniha, ktorá inšpiruje k pomoci iným
  5. Otilia Horrocks: Stop netransparentným haciendám !
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Starnutie populácie je tiché, ale rýchle. Ako investovať do sveta, kde starneme
  7. Ľuboš Vodička: Prírodovedné múzeum Viedeň, krása nielen dinosauria
  8. Jan Pražák: Jak byla Maruška za zlodějku
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 852
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 925
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 662
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 216
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 776
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 484
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 177
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 127
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Kocúr: Fico vie, že niektorí už vedia
  2. Juraj Ondruška: „Letisko Vajnory – porušenie verejnej vôle? Dokumenty hovoria jasne“ ✈️🚨
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. Adriana Kerestešová: Detská kniha, ktorá inšpiruje k pomoci iným
  5. Otilia Horrocks: Stop netransparentným haciendám !
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Starnutie populácie je tiché, ale rýchle. Ako investovať do sveta, kde starneme
  7. Ľuboš Vodička: Prírodovedné múzeum Viedeň, krása nielen dinosauria
  8. Jan Pražák: Jak byla Maruška za zlodějku
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 852
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 925
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 662
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 216
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 776
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 484
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 177
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 127
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu