Korzár logo Korzár
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Automobilom roka Nissan Leaf

Už od roku 1964 volí odborná porota, zložená z popredných európskych motoristických novinárov, automobil roka (Car of the Year).

Elektromobil Nissan Leaf. Leaf bol zvolený za Automobil roka 2011.Elektromobil Nissan Leaf. Leaf bol zvolený za Automobil roka 2011. (Zdroj: archív)

Voľba sa robí koncom roka a to s tým, že k titulu Auto roka sa pridáva už označenie nasledujúceho roka (nedávno teda prebehla voľba Auta roka 2011). Organizátorom súťaže je sedem európskych vydavateľstiev motoristických periodík, a to Auto (Taliansko), Autocar (Veľká Británia), Autopista (Španielsko), Auto Visie (Holandsko), L'Automobile Magazine (Francúzsko), Stern (Nemecko) a Vi Bilagare (Švédsko).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nominovaných 33 modelov

Porota, zložená z 58 motoristických novinárov z 23 európskych krajín, nominovala do tohtoročnej súťaže 33 nových modelov osobných automobilov. Podmienkou bolo, aby sa tieto modely ešte v tomto roku začali predávať minimálne v piatich európskych krajinách a predá sa ich celkovo aspoň 5 000 kusov. Najviac nominácií, po tri, mali tohto roku značky Citroën a Nissan.

SkryťVypnúť reklamu

Sedem finalistov

Zo spomenutých nominovaných modelov vybrala porota v septembri sedem finalistov. Boli to modely Alfa Romeo Giulietta, Citroën C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max/Grand C-Max, Nissan Leaf, Opel/Vauxhall Meriva a Volvo S60/V60. Z týchto modelov potom koncom novembra porota zvolila Automobil roka 2011. Voľba prebieha pomerne zložitým spôsobom.

Najviac desať bodov

Každý člen poroty mal k dispozícii 25 bodov, ktoré musel rozdeliť medzi najmenej päť zo siedmich finalistov, pričom jednému modelu mohol dať najviac desať bodov. K svoje voľbe musel pripojiť aj odôvodňujúci text. Výsledok tohtoročného hlasovania bol pomerne tesný a aj prekvapujúci.

Prvý titul pre elektromobil

Titul automobil roka získal totiž prvý raz v histórii tejto súťaže model s čisto elektrickým pohonom. Ide o model Nissan Leaf, ktorý získal 257 bodov, zatiaľ čo druhá Alfa Romeo Giulietta dostala od porotcov celkovo 248 bodov. Na treťom mieste sa umiestnil rodinný van Opel/Vauxhall Meriva, ktorý získal 244 bodov.

SkryťVypnúť reklamu

Odlišný prístup porotcov

To ukazuje na zjavne odlišný prístup rôznych porotcov k hodnoteniu finalistov. Mnohí zrejme ocenili praktickú originalitu typu Meriva, ďalší príťažlivosť a športové vlastnosti modelu Giulietta, ale napokon prevážili tí, ktorí mali odvahu oceniť prvé masovo vyrábané elektrické vozidlo, ktoré sa dostalo na európske trhy. Leaf je druhým vozidlom firmy Nissan, ktoré získalo prestížny titul auto roka. Prvým bol pred 18 rokmi model Micra, ktorý bol vôbec prvým autom firmy Nissan, ktoré získalo európsky titul Auto roka.

Elektromotor výkonu 80 kW

Nissan Leaf (list stromu) je postavený na špeciálnej podvozkovej plošine pre elektromobily, ktorej rázvor je 269 cm. Päťdverový Leaf je dlhý 445 cm, široký 177 cm a vysoký 155 cm. Na pohon vozidla slúži striedavý synchrónny elektromotor, ktorého maximálny výkon je 80 kW a krútiaci moment je 280 Nm. Leaf je celkom svižné vozidlo, ktoré z 0 na 100 km/h zrýchli za 11,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 145 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 674
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 321
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 277
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 3 147
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 023
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 360
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 013

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  2. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  6. Juraj Droppa: Šanca pre 486 učiteľov na lepšie platenú prácu, alebo...
  7. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  8. Monika Bošková: Ako mi ochoreli morské prasiatka (2. časť)
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 233
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 778
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 420
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 278
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 820
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 748
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 066
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  2. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  6. Juraj Droppa: Šanca pre 486 učiteľov na lepšie platenú prácu, alebo...
  7. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  8. Monika Bošková: Ako mi ochoreli morské prasiatka (2. časť)
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 233
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 778
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 420
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 278
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 820
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 748
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 066
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu