Vyzerá to skutočne tak, že budúcnosť patrí automobilom (aj) s elektrickým pohonom. Otázkou je, či pôjde o vozidlá s čisto elektrickým pohonom (ako je napríklad vyššie spomínaný športový roadster firmy Tesla), ktorý má predsa len ešte nejaké tie nevýhody, alebo o vozidlá s hybridným pohonom. V súčasnosti už väčšina veľkých automobiliek ponúka aspoň jeden model s hybridnou hnacou sústavou, tvorenou kombináciou klasického spaľovacieho motora a elektromotora. Japonský Lexus (značka spoločnosti Toyota pre luxusnejšie modely) prišiel nedávno s modelom CT 200h, ktorý si už môžu objednať aj naši motoristi. Tento model je vystrojený hybridnou hnacou sústavou, ktorej základom je 1,8-litrový štvorvalec so štyrmi ventilmi na valec, ktorého maximálny výkon je 73 kW pri 5 200 ot/min. Najvyšší krútiaci moment tohto motora je 142 Nm pri 4 000 ot/min. Druhou hnacou jednotkou je striedavý synchrónny elektromotor s maximálnym výkonom 60 kW. Najvyšší krútiaci moment elektromotora (207 Nm) je k dispozícii okamžite po jeho zapnutí. Inteligentný riadiaci systém rozhoduje, v akej miere sa jeden či druhý motor (resp. oba motory) podieľa na pohone vozidla. Maximálny výkon celého hnacieho systému pritom dosahuje 100 kW. Hnacia sústava poháňa predné kolesá prostredníctvom prevodovky CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Model CT 200h, ktorý výrobca považuje za prvú prémiovú kompaktnú limuzínu s plne hybridným pohonom, má v kombinovanej prevádzke priemernú spotrebu 3,8 l/100 km. Hybridný lexus je postavený na podvozku s rázvorom 2 600 mm a jeho dĺžka je 4 320 mm, šírka je 1 765 mm a výška je 1 430 mm. Batožinový priestor má objem 275 litrov, po sklopení delených zadných sedadiel sa zväčší na 985 litrov. Vozidlo má mimoriadne bohatý sériový výstroj, do ktorého patrí okrem iného osem airbagov (vrátane dvoch kolenových), stabilizačný systém, protipreklzový systém, dvojzónová klimatizačná sústava a tepelne izolujúce sklá s ultrafialovým filtrom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.