Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme Opel Meriva

Nemecká firma Opel, ktorá prekonala krízu a opäť sa jej začína dariť, uviedla na trh v roku 2003 prvú generáciu kompaktného vanu Meriva.

Opel Meriva. Najoriginálnejším technickým prvkom vozidla sú vzadu zavesené zadné dvere.Opel Meriva. Najoriginálnejším technickým prvkom vozidla sú vzadu zavesené zadné dvere. (Zdroj: archív)

Tento van sa vďaka unikátnej koncepcii vnútorného priestoru, nazvanej FlexSpace, stal skutočným veľmajstrom vo flexibilite usporiadania interiéru. Meriva sa aj preto stala najpredávanejším modelom v segmente malých vanov a v Európe sa doteraz predalo vyše milióna týchto vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia Merivy

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne predstavila firma Opel druhú generáciu modelu Meriva. Tá si ponecháva úspešnú koncepciu variabilného vnútorného priestoru FlexSapce, ktorú ešte vylepšili. Navyše pridali konštruktéri novej merive ďalšie prvky, ktorých označenie sa začína termínom Flex. Najdôležitejším z nich je systém FlexDoor, čo nie je nič iné, než systém proti sebe sa otvárajúcich dverí – zadné dvere sú teda zavesené vzadu a otvárajú sa proti smeru jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Ľahšie nastupovanie dozadu

Táto koncepcia umožňuje pohodlnejšie nastupovanie na zadné sedadlá (uľahčené aj veľkým držadlom na strednom stĺpiku), ale napríklad aj jednoduchšiu montáž a demontáž detských sedačiek. Otvoreniu zadných dverí počas jazdy (prúd vzduchu by ich mohol odtrhnúť) bráni to, že od rýchlosti 4 km/h sú všetky dvere vozidla elektricky zamknuté. Ďalším Flex prvkom je unikátny systém FlexRail, ktorého hlavnou časťou sú hliníkové koľajničky medzi prednými sedadlami, po ktorých sa môžu posúvať rôzne moduly.

Nosič bicyklov FlexFix

A nakoniec treba spomenúť integrovaný zadný nosič bicyklov FlexFix, prevzatý z doterajšej merivy. Meriva druhej generácie narástla v porovnaní s doterajším modelom o 20 cm, čo sa prejavilo na zväčšení vnútorného priestoru. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 644 mm, jeho celková dĺžka je 4 288 mm, šírka je 1 812 mm a výška 1 615 mm. Tri zadné sedadlá sú jednotlivo sklopné a posuvné a po ich sklopení sa objem batožinového priestoru zväčší na 1 500 litrov. Na pohon vozidla slúžia moderné benzínové a vznetové motory.

SkryťVypnúť reklamu

Tri štvorvalce Ecotec

Sortiment zážihových motorov tvorí trojica 1,4-litrových 16-ventilových štvorvalcov Ecotec, ktorých výkon je 74 kW, 88 kW resp. 103 kW. Základným vznetovým motorom je 1-3-litrový motor výkonu 55 kW, nasleduje motor rovnakého zdvihového objemu, ale výkonu 70 kW. Dvojica 1,7-litrových naftových motorov má výkon 81 kW resp. 95 kW. Mali sme možnosť vyskúšať si Merivu s prepĺňaným 1,4-litrovým benzínovým motorom výkonu 88 kW. Motor, kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (zišla by sa aj šesťstupňová), má najvyšší krútiaci moment 175 Nm a jeho normovaná kombinovaná spotreba je 6,1 l/100 km.

Ocenili ju Zlatým volantom

Na merive sme ocenili najmä pohodlné sedadlá, optimálne „vyladený" podvozok a precízne pracujúce elektrohydraulické riadenie. Z vozidla je veľmi dobrý výhľad na všetky strany, ale keďže tesne pred a za vozidlo vodič dobre nevidí, považujeme za vhodné priplatiť si za parkovacie snímače. Opel Meriva získal nedávno v svojej kategórii prestížne ocenenie Zlatý volant.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 246
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 890
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 164
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 333
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 316
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 091
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 746
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 656
  1. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  2. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni?
  3. Ľubomír Smetana: Vláda SR chce obmedziť podnikanie cudzincov na Slovensku – ohrozený môže byť aj stavebný sektor.
  4. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým.
  5. Miroslav Kocúr: Fico vie, že niektorí už vedia
  6. Juraj Ondruška: „Letisko Vajnory – porušenie verejnej vôle? Dokumenty hovoria jasne“ ✈️🚨
  7. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  8. Adriana Kerestešová: Detská kniha, ktorá inšpiruje k pomoci iným
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 906
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 951
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 738
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 877
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 850
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 384
  7. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 235
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 194
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  2. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni?
  3. Ľubomír Smetana: Vláda SR chce obmedziť podnikanie cudzincov na Slovensku – ohrozený môže byť aj stavebný sektor.
  4. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým.
  5. Miroslav Kocúr: Fico vie, že niektorí už vedia
  6. Juraj Ondruška: „Letisko Vajnory – porušenie verejnej vôle? Dokumenty hovoria jasne“ ✈️🚨
  7. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  8. Adriana Kerestešová: Detská kniha, ktorá inšpiruje k pomoci iným
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 906
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 951
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 738
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 877
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 850
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 384
  7. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 235
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 194
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu