Korzár logo Korzár
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Vyskúšali sme Opel Meriva

Nemecká firma Opel, ktorá prekonala krízu a opäť sa jej začína dariť, uviedla na trh v roku 2003 prvú generáciu kompaktného vanu Meriva.

Opel Meriva. Najoriginálnejším technickým prvkom vozidla sú vzadu zavesené zadné dvere.Opel Meriva. Najoriginálnejším technickým prvkom vozidla sú vzadu zavesené zadné dvere. (Zdroj: archív)

Tento van sa vďaka unikátnej koncepcii vnútorného priestoru, nazvanej FlexSpace, stal skutočným veľmajstrom vo flexibilite usporiadania interiéru. Meriva sa aj preto stala najpredávanejším modelom v segmente malých vanov a v Európe sa doteraz predalo vyše milióna týchto vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia Merivy

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne predstavila firma Opel druhú generáciu modelu Meriva. Tá si ponecháva úspešnú koncepciu variabilného vnútorného priestoru FlexSapce, ktorú ešte vylepšili. Navyše pridali konštruktéri novej merive ďalšie prvky, ktorých označenie sa začína termínom Flex. Najdôležitejším z nich je systém FlexDoor, čo nie je nič iné, než systém proti sebe sa otvárajúcich dverí – zadné dvere sú teda zavesené vzadu a otvárajú sa proti smeru jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Ľahšie nastupovanie dozadu

Táto koncepcia umožňuje pohodlnejšie nastupovanie na zadné sedadlá (uľahčené aj veľkým držadlom na strednom stĺpiku), ale napríklad aj jednoduchšiu montáž a demontáž detských sedačiek. Otvoreniu zadných dverí počas jazdy (prúd vzduchu by ich mohol odtrhnúť) bráni to, že od rýchlosti 4 km/h sú všetky dvere vozidla elektricky zamknuté. Ďalším Flex prvkom je unikátny systém FlexRail, ktorého hlavnou časťou sú hliníkové koľajničky medzi prednými sedadlami, po ktorých sa môžu posúvať rôzne moduly.

Nosič bicyklov FlexFix

A nakoniec treba spomenúť integrovaný zadný nosič bicyklov FlexFix, prevzatý z doterajšej merivy. Meriva druhej generácie narástla v porovnaní s doterajším modelom o 20 cm, čo sa prejavilo na zväčšení vnútorného priestoru. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 644 mm, jeho celková dĺžka je 4 288 mm, šírka je 1 812 mm a výška 1 615 mm. Tri zadné sedadlá sú jednotlivo sklopné a posuvné a po ich sklopení sa objem batožinového priestoru zväčší na 1 500 litrov. Na pohon vozidla slúžia moderné benzínové a vznetové motory.

SkryťVypnúť reklamu

Tri štvorvalce Ecotec

Sortiment zážihových motorov tvorí trojica 1,4-litrových 16-ventilových štvorvalcov Ecotec, ktorých výkon je 74 kW, 88 kW resp. 103 kW. Základným vznetovým motorom je 1-3-litrový motor výkonu 55 kW, nasleduje motor rovnakého zdvihového objemu, ale výkonu 70 kW. Dvojica 1,7-litrových naftových motorov má výkon 81 kW resp. 95 kW. Mali sme možnosť vyskúšať si Merivu s prepĺňaným 1,4-litrovým benzínovým motorom výkonu 88 kW. Motor, kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (zišla by sa aj šesťstupňová), má najvyšší krútiaci moment 175 Nm a jeho normovaná kombinovaná spotreba je 6,1 l/100 km.

Ocenili ju Zlatým volantom

Na merive sme ocenili najmä pohodlné sedadlá, optimálne „vyladený" podvozok a precízne pracujúce elektrohydraulické riadenie. Z vozidla je veľmi dobrý výhľad na všetky strany, ale keďže tesne pred a za vozidlo vodič dobre nevidí, považujeme za vhodné priplatiť si za parkovacie snímače. Opel Meriva získal nedávno v svojej kategórii prestížne ocenenie Zlatý volant.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii?
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 191
  2. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 7 644
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 455
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 424
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 471
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 393
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 026
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny 1 412

Blogy SME

  1. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  2. Café Európa: Budúcnosť jadrovej energie v Európe
  3. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  4. Lórant Kulík: Foto-video: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  5. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  6. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 559
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 243
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 644
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 894
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 510
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 477
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 916
  8. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 2 616
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Zásadný problém tejto koalície je spôsob, akým vznikala.


21 h
Norbert Moravanský.

Znásilnenie ako súčasť vojnovej mašinérie je obludné.


a 1 ďalší 22 h
Ilustračné foto.

Poisťovne prerábajú klientom zmluvy, podľa nich nezodpovedajú realite.


23 h
Švédska šéfka diplomacie Ann Lindeová

Z Azovstaľu evakuovali viac ako 200 vojakov.


a 6 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Za živé rieky: Rieka, ktorú zachránili ľudia
  2. Café Európa: Budúcnosť jadrovej energie v Európe
  3. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  4. Lórant Kulík: Foto-video: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  5. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  6. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 559
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 243
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 644
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 894
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 510
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 477
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 916
  8. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 2 616
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu