Možno sa sporiť o to, či mercedesy sú alebo nie sú luxusné (no, povedzme luxusnejšie) autá, ale skutočnosť je taká, že napríklad v Nemecku obsadila značka Mercedes-Benz v predaji vozidiel za prvých deväť mesiacov tohto roka druhé miesto, hneď za takpovediac neporaziteľným Volkswagenom. Na nemeckých cestách je skutočne mercedesov ako maku a preto mnohí ich majitelia túžia po tom, aby sa práve ten ich mercedes odlišoval od bežného sériového vozidla.
Tuning čiže „ladenie"
Na tom stavajú rôzne tuningové (nemám rád to slovo, ale ani slovenský výraz „ladičské" nie je bohviečo) firmy, ktoré ponúkajú rôzne úpravy karosérie, podvozku i motorov. Na tuning či úpravu či ladenie vozidiel značky Mercedes-Benz sa v Nemecku špecializuje niekoľko firiem, z ktorých najznámejšia je pravdepodobne firma Brabus (jej meno je zložené z prvých troch písmen priezvisk zakladateľov firmy, ktorými sú K. Brackmann a B. Buschmann).
Základom mercedes triedy S
Firma Brabus nedávno predstavila svoj najnovší produkt s trochu dlhým označením SV12 R Biturbo 800. Základom tohto vozidla je, ako to vyplýva z písmena S v jeho označení, mercedes triedy S. Konštruktéri firmy Brabus upravili vidlicový dvanásťvalec tohto modelu tak, že zväčšili jeho zdvihový objem z 5,5 litra na 6,3 litra. Zväčšenie zdvihového objemu sa dosiahlo zväčšením priemeru valcov i zväčšením zdvihu. Upravené boli aj vačkové hriadele, hlavy valcov a nasávacie potrubie motora.
588 kW alias 800 koní
Tieto úpravy spolu s preprogramovaním riadiacej jednotky viedli k zvýšeniu výkonu motora na 588 kW (číslo 800 v označení vozidla udáva, že je to 800 koní) pri 5 500 ot/min. Najvyšší krútiaci moment sa podarilo zdvihnúť na úctyhodnú hodnotu 1 420 Nm, pričom túto hodnotu dosahuje motor už pri 2 100 ot/min. Možno by sme ani nemuseli spomenúť, že výraz Biturbo v označení vozidla znamená, že motor je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Za turbodúchadlami sú zaradené štyri medzichladiče komprimovaného vzduchu.
Päťstupňová automatická prevodovka
Krútiaci moment motora sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom zosilnenej päťstupňovej automatickej prevodovky. Vozidlo môže jazdiť na kolesách priemeru 19 až 21 palcov. Zvýšený výkon motora si vyžiadal aj úpravy brzdového systému. Vpredu sú 12-piestikové hliníkové strmene a priečne vŕtané kotúče priemeru 380 mm, vzadu sú šesťpiestikové strmene a kotúče priemeru 355 mm. Zmeny sa dotkli aj exteriéru vozidla a slúžia najmä na zlepšenie aerodynamických vlastností vozidla.
Obmedzenie na 350 km/h
Nový predný nárazník znižuje nadnášanie vozidla pri vysokých rýchlostiach. Luxusný interiér prispôsobí výrobca individuálnym požiadavkám objednávateľa. Vozidlo Brabus SV12 R Biturbo 800 zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, zrýchlenie na 200 km/h mu trvá len 10,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na nemenej než 350 km/h. Firma Brabus tvrdí, že jej nový model je najvýkonnejší a najrýchlejší luxusný sedan na svete.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.