Teraz, keď firmu Saab prevzala holandská firma Spyker Cars, je však už isté, že model 9-4X sa bude sériovo vyrábať. Firma Saab oznámila, že svoj nový model predstaví na autosalóne v Los Angeles, ktorý sa bude konať od 19. do 28. novembra.
Príbuznosť s modelom Cadillac SRX
Na internete však už teraz zverejnila základné informácie i snímky modelu 9-4X. Tento model je technicky spriaznený s modelom Cadillac SRX, s ktorým zdieľa podvozkovú plošinu GM TE. Dizajn modelu 9-4X vznikol evolúciou dizajnu koncepčného vozidla Aero X, pričom jeho interiér je veľmi podobný interiéru modelu 9-5. Predná časť vozidla sa vyznačuje trojdielnou mriežkou, ktorú má aj model 9-5 a ktorá je novým poznávacím znakom vozidiel Saab. Mierne sa zvažujúca strecha je ukončená decentným spojlerom, ktorý je súčasťou zadného veka.
Za príplatok prestaviteľné pedále
Rozmery vozidla zatiaľ výrobca nezverejnil, ale uviedol, že model 9-4X sa svojou veľkosťou zaradí medzi modely 9-3X a 9-5. Nový crossover jazdí na 18-palcových šesťramenných ráfikoch z ľahkej zliatiny, verzia Aero sa od základnej verzie odlišuje 20-palcovými ráfikmi. Interiér vozidla sa vyznačuje typickým škandinávskym prehľadným dizajnom. Ručičky troch hlavných prístrojov v noci svietia zeleno. Sedadlo vodiča je elektricky prestaviteľné, za príplatok sa montujú prestaviteľné pedále. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40 a ich operadlá možno nastaviť do troch polôh.
Hliníkové šesťvalcové motory
Sklopením operadiel sa objem batožinového priestoru zväčší na 1 730 litrov. Do príplatkového výstroja patrí aj špičkový audiosystém Bose a navigačný systém s dotykovým osempalcovým displejom. Pohonné jednotky modelu 9-4X tiež ešte pochádzajú zo sortimentu koncernu GM. Ide o dva hospodárne hliníkové šesťvalce, vystrojené 24 ventilmi a systémom variabilného časovania ventilov. Oba motory sú kombinované so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Pohon 4x4 aj adaptívny podvozok
Trojlitrový motor má maximálny výkon 198 kW a možno ho kombinovať s pohonom len predných alebo všetkých kolies. Na pohon verzie Aero slúži prepĺňaný 2,8-litrový motor, ktorého maximálny výkon je 224 kW a najvyšší krútiaci moment je 400 Nm. Týmto motorom poháňaný model 9-4X Aero zrýchli z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) za 7,7 sekundy. Verzia Aveo je vystrojená pohonom všetkých kolies a adaptívnym podvozkom DriveSense, ktorého tlmiče majú kontinuálne meniteľnú tuhosť.
V Európe aj „nafťák"
Napriek tomu, že Saab už nie je súčasťou koncernu GM, nový model 9-4X sa bude montovať v montážnom závode GM v mexickom Ramos Arizpe. Na americký trh sa model 9-4X dostane v máji budúceho roka, v Európe by sa jeho predaj mal začať v auguste, pričom pre európsku verziu bude pravdepodobne k dispozícii aj vznetový motor.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.