u 1889. Už o rok nato bolo vyrobené prvé vozidlo, poháňané spaľovacím motorom, vyrobeným v licencii od Gottlieba Daimler. Firma Peugeot je dnes súčasťou koncernu PSA Peugeot Citroën, ktorý je druhým najväčším výrobcom automobilov v Európe. Firma Peugeot je v súčasnosti jedným z pionierov elektrického pohonu (prvé elektrické vozidlo vyrobila už v roku 1941) a pri príležitosti svojho jubilea pripravila niekoľko noviniek. Prvou je sériový model iOn, ktorý sa na trh dostane koncom roka (formou prenájmu). Model iOn je technicky prakticky zhodný s modelmi Mitsubishi i-MiEV a Citroën C-Zero a na jeho pohon slúži elektromotor výkonu 47 kW. Na práve prebiehajúcom parížskom autosalóne predstavuje firma Peugeot extravagantnú štúdiu elektromobilu EX1. Na tejto štúdii boli uplatnené niektoré dizajnérske prvky (napríklad „plávajúca" mriežka chladiča), ktoré sme po prvý raz videli na koncepčných vozidlách SR1, RCZ a BB1. Štúdia EX1 je netypický dvojmiestny roadster, ktorý má zadné kolesá veľmi blízko seba a ktorý pri pohľade zhora pripomína vodnú kvapku. Technickou kuriozitou tejto štúdie sú masívne a vzadu zavesené dvere, ktorých súčasťou sú aj sedadlá. Štúdia je postavená na podvozku s rázvorom 2 305 mm, jej dĺžka je 3 540 mm, šírka 1 774 mm a výška len 900 mm. Nosná konštrukcia vozidla je zhotovená z uhlíkových kompozitov a voštinového materiálu, takže hmotnosť vozidla je len 750 kg. Na pohon vozidla slúžia dva elektromotory, každý s maximálnym výkonom 125 kW. Jeden motor poháňa predné kolesá, druhý zadné. Výhodou elektromotorov je, že ich krútiaci moment (po 240 Nm) je k dispozícii okamžite po ich zapnutí. Štúdia EX1 má preto enormné zrýchlenie a rýchlosť 100 km/h dosiahne už za 3,58 sekundy po štarte. Maximálna rýchlosť vozidla je 260 km/h. Zaujímavosťou je, že vozidlo sa neriadi klasickým volantom, ale dvomi rukoväťami.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.