Dnes je už všetko inak, pretože na tohtoročnom parížskom autosalóne predstavuje škodovka koncepčný automobil Octavia Green E Line, vystrojený čisto elektrickým pohonom.
Základom je Octavia Combi
Štúdia Green E Line vychádza zo sériového modelu Škoda Octavia Combi. Svojou modulárnou konštrukciou podlahy je tento model ideálny pre montáž batérie, elektronickej riadiacej jednotky a elektromotora. Elektromotor poskytuje v trvalej prevádzke výkon 60 kW, jeho maximálny výkon je 85 kW. Najvyšší točivý moment s hodnotou 270 Nm je k dispozícii už pri rozjazde, čo je charakteristickou vlastnosťou elektrického pohonu.
Výrazný odpich po štarte
Vďaka tomu dosahuje vozidlo výrazné zrýchlenie hneď po štarte. Táto agilita je ideálna najmä v mestskej premávke. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h len za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Elektrickú energiu čerpá Octavia Green E Line z moderného ion-lítiového akumulátora. Dojazd 140 kilometrov spĺňa požiadavky väčšiny vodičov, ktorí v Európe dochádzajú do zamestnania. Batéria sa skladá zo 180 jednotlivých lítiovo-iónových článkov s priemerom 150 mm a s dĺžkou 650 mm.
Akumulátor hmotnosti 315 kg
Akumulátor má kapacitu 26,5 kilowatthodín a jeho hmotnosť je približne 315 kilogramov. Blok akumulátora je umiestnený pod strednou a zadnou časťou podlahy a čiastočne aj v batožinovom priestore. S plne nabitým akumulátorom môže vozidlo prejsť až 140 km. Priestor pre posádku a objem batožinového priestoru to takmer neobmedzuje. Pre pasažierov je k dispozícii päť plnohodnotných miest na sedenie.
Nezmenený priestor pre cestujúcich
Priestor pre cestujúcich je totožný s tým, aký ponúka klasická Octavia Combi so spaľovacím motorom. Vodič konceptu Octavia Green E Line má vďaka inteligentným ukazovateľom na prístrojovej doske vždy absolútnu kontrolu nad situáciou. Permanentne dostáva dôležité informácie o aktuálnom výkone, spotrebe a stave nabitia akumulátora aj o zostávajúcom dojazde vozidla. Displej navigačného systému navyše zobrazuje aktuálny tok energie.
Získavanie energie pri brzdení
Vodič tak v každej situácii vie, či elektrickú energiu práve spotrebováva alebo či sa energia získava späť, čo sa deje napríklad pri klasickom brzdení alebo pri brzdení motorom pri schádzaní svahu. Štúdia elektromobilu Škoda je nalakovaná perlovo bielou farbou a k jej elegantnému vzhľadu prispievajú chrómované prvky v prednej časti, vzadu a na kolesách.
Solárne články na streche
S bielou farbou karosérie kontrastuje lesklá čierna strecha vozidla, v ktorej je panoramatické strešné okno s integrovanými fotovoltaickými článkami. Už v priebehu roku 2011 plánuje Škoda vyslať na cesty testovaciu flotilu vozidiel Octavia Green E Line.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.