Korzár logo Korzár
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Prvý elektromobil značky Škoda

V zozname automobiliek, ktoré vyvíjajú a prípadne už aj ponúkajú automobily s elektrickým pohonom (či už „čistým", alebo hybridným, teda v spojení s klasickým spaľovacím motorom), chýbala donedávna česká automobilka Škoda.

Škoda Octavia Green E Line. Rez vozidlom - blok akumulátora je uložený pod podlahou a čiastočne aj v batožinovom priestore.Škoda Octavia Green E Line. Rez vozidlom - blok akumulátora je uložený pod podlahou a čiastočne aj v batožinovom priestore. (Zdroj: archív)

Dnes je už všetko inak, pretože na tohtoročnom parížskom autosalóne predstavuje škodovka koncepčný automobil Octavia Green E Line, vystrojený čisto elektrickým pohonom.

Základom je Octavia Combi

Štúdia Green E Line vychádza zo sériového modelu Škoda Octavia Combi. Svojou modulárnou konštrukciou podlahy je tento model ideálny pre montáž batérie, elektronickej riadiacej jednotky a elektromotora. Elektromotor poskytuje v trvalej prevádzke výkon 60 kW, jeho maximálny výkon je 85 kW. Najvyšší točivý moment s hodnotou 270 Nm je k dispozícii už pri rozjazde, čo je charakteristickou vlastnosťou elektrického pohonu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výrazný odpich po štarte

Vďaka tomu dosahuje vozidlo výrazné zrýchlenie hneď po štarte. Táto agilita je ideálna najmä v mestskej premávke. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h len za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Elektrickú energiu čerpá Octavia Green E Line z moderného ion-lítiového akumulátora. Dojazd 140 kilometrov spĺňa požiadavky väčšiny vodičov, ktorí v Európe dochádzajú do zamestnania. Batéria sa skladá zo 180 jednotlivých lítiovo-iónových článkov s priemerom 150 mm a s dĺžkou 650 mm.

Akumulátor hmotnosti 315 kg

Akumulátor má kapacitu 26,5 kilowatthodín a jeho hmotnosť je približne 315 kilogramov. Blok akumulátora je umiestnený pod strednou a zadnou časťou podlahy a čiastočne aj v batožinovom priestore. S plne nabitým akumulátorom môže vozidlo prejsť až 140 km. Priestor pre posádku a objem batožinového priestoru to takmer neobmedzuje. Pre pasažierov je k dispozícii päť plnohodnotných miest na sedenie.

SkryťVypnúť reklamu

Nezmenený priestor pre cestujúcich

Priestor pre cestujúcich je totožný s tým, aký ponúka klasická Octavia Combi so spaľovacím motorom. Vodič konceptu Octavia Green E Line má vďaka inteligentným ukazovateľom na prístrojovej doske vždy absolútnu kontrolu nad situáciou. Permanentne dostáva dôležité informácie o aktuálnom výkone, spotrebe a stave nabitia akumulátora aj o zostávajúcom dojazde vozidla. Displej navigačného systému navyše zobrazuje aktuálny tok energie.

Získavanie energie pri brzdení

Vodič tak v každej situácii vie, či elektrickú energiu práve spotrebováva alebo či sa energia získava späť, čo sa deje napríklad pri klasickom brzdení alebo pri brzdení motorom pri schádzaní svahu. Štúdia elektromobilu Škoda je nalakovaná perlovo bielou farbou a k jej elegantnému vzhľadu prispievajú chrómované prvky v prednej časti, vzadu a na kolesách.

SkryťVypnúť reklamu

Solárne články na streche

S bielou farbou karosérie kontrastuje lesklá čierna strecha vozidla, v ktorej je panoramatické strešné okno s integrovanými fotovoltaickými článkami. Už v priebehu roku 2011 plánuje Škoda vyslať na cesty testovaciu flotilu vozidiel Octavia Green E Line.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  4. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 019
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 128
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 984
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 287
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 816
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 660
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 915

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  2. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  3. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  4. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  5. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  6. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  7. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 390
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 515
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 854
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 868
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 457
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 370
  8. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 2 170
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  2. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  3. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  4. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  5. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  6. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  7. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 390
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 515
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 854
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 868
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 457
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 370
  8. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 2 170
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu