Železničiari včera oslavovali svoj deň, do Košíc vlakom pricestoval minister dopravy Ján Figeľ. Po raňajkách v IC informoval, že všetky tri železničné spoločnosti čaká liberalizácia. Širokorozchodnú trať stavať nechce.
KOŠICE. Podľa Figeľa je nevyhnutná konsolidácia Železníc SR, Železničnej spoločnosti Slovensko a spoločnosti Cargo. Práve posledne uvedený nákladný prepravca je v poslednom čase často spomínaný s potrebou vstupu strategického partnera. Dlhodobo totiž vykazuje obrovské straty.
Zvýšia rýchlosť do Košíc
Počas cesty do Košíc vo vlaku diskutoval minister s cestujúcimi i manažmentom jednotlivých železničných spoločností.
"Čaká nás liberalizácia dopravy, ktorá prinesie ešte väčšiu konkurenciu. Investície a modernizácia tratí a vozového parku sú jednou z priorít rezortu. Projekt modernizácie tratí od Nového Mesta nad Váhom k Žiline a na Kysuce a aj smerom na Košice prispeje k zmene železníc, rýchlosti i komfortu. S tým súvisia aj nové súpravy vlakov, ktoré by sme mali uviesť do prevádzky začiatkom októbra."
Trate budujme na východ
Vybudovanie širokorozchodnej trate nie je v strategických cieľoch súčasnej vlády, čo potvrdil aj Figeľ.
"Poviem to otvorene, EÚ nedá na takúto trať ani cent. My máme svoje prekladiská, ktoré treba rozvíjať, modernizovať. Neplánujeme teda investovať do projektu plánovaného bývalou vládou. Na Slovensku potrebujeme európske trate, ktoré treba budovať aj smerom na východ."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári