Korzár logo Korzár
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Kupé Bentley Continental GT poháňa šesťlitrový dvanásťvalcový motor

Tradičná britská firma Bentley, ktorá je ale dnes už v nemeckých rukách, zverejnila nedávno podrobné informácie a snímky svojho nového kupé Continental GT. Ide už o druhú generáciu tohto luxusného dvojdverového vozidla kategórie GT.

Kupé Bentley Continental GT. Modifikovanej prednej časti dominuje štvorica reflektorov a typická mriežka chladiča.Kupé Bentley Continental GT. Modifikovanej prednej časti dominuje štvorica reflektorov a typická mriežka chladiča. (Zdroj: archív)

Tradičná britská firma Bentley, ktorá je ale dnes už v nemeckých rukách (patrí do koncernu Volkswagen), zverejnila nedávno podrobné informácie a snímky svojho nového kupé Continental GT. Ide už o druhú generáciu tohto luxusného dvojdverového vozidla kategórie GT (Grand Touring, čiže čosi ako veľké cestovanie), ktorého prvá generácia bola na trh uvedená v roku 2003.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové dizajnérske prvky

Nové kupé svojim dizajnom pripomína pôvodný model, ale uplatnili sa na ňom aj nové prvky. Vpredu sú výrazne tvarované blatníky, v ktorých je (na každej strane) dvojica reflektorov. Okolo hlavného reflektora sú zoskupené svietiace diódy, tvoriace denné svetlá. Typická mriežka chladiča je postavená zvislejšie než u doterajšieho modelu. Vzadu zaujme elektricky ovládané veko batožinového priestoru, tvarované do motívu "dvojitej podkovy", pripomínajúc tak zadnú časť modelu Mulsanne.

SkryťVypnúť reklamu

Lepšie aerodynamické vlastnosti

Dôkladnou analýzou v aerodynamickom tuneli sa podarilo znížiť súčiniteľ odporu vzduchu na 0,33 a znížiť vztlak na prednej i zadnej náprave. Kupé jazdí na 20-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny, na želanie sa dodávajú 21-palcové ráfiky. Vozidlo jazdí na podvozku s rázvorom 2 746 mm, jeho dĺžka je 4 806 mm, šírka karosérie je 1 944 mm, šírka so zrkadlami je 2 227 mm, výška vozidla je 1 404 mm. Hmotnosť vozidla je 2 320 kg, čo je o 65 kg menej ako u predchodcu.

Vyšší výkon motora

Na pohon luxusného kupé slúži osvedčený šesťlitrový 12-valcový motor s usporiadaním valcov do tvaru W (dvojitý vidlicový motor. Výkon tohto motora, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami, bol zvýšený na 423 kW, najvyšší krútiaci moment stúpol na 700 Nm. Vďaka použitiu technológie FlexFuel môže motor spaľovať nie len benzín, ale aj bioetanol E85, prípadne ľubovoľnú zmes oboch palív. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky ZF.

SkryťVypnúť reklamu

Nadol aj o dva stupne

Zaujímavosťou tejto prevodovky je, že umožňuje radiť nadol aj o dva stupne. Koncom budúceho roka bude pre vozidlo k dispozícii aj úplne nový osemvalcový motor, ktorý bude mať o 40 % nižšie emisie ako dvanásťvalcový motor. V luxusnom, kožou potiahnutom interiéri sú štyri pohodlné kreslá. Vďaka novým "štíhlym" predným sedadlám sa predĺžil priestor pre vzadu sediacich cestujúcich o 46 mm. Kupé Continental je vystrojené infozábavným systémom (systém, poskytujúci zábavu, teda hudbu či video, a informácie) s osempalcovým displejom a pevným diskom s kapacitou 30 GB.

Sedadlá s masážnou funkciou

Za príplatok možno kupé dodať s ventilovanými prednými sedadlami, vystrojenými masážnou funkciou. Kupé Continental GT poskytuje luxus i športový zážitok: zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá 4,6 sekundy, na rýchlosť 160 km/h zrýchli za 10,2 s a jeho maximálna rýchlosť je 318 km/h. Ekologicky zmýšľajúci boháči (ak takí vôbec sú) by si ale takéto kupé nemali kupovať, pretože jeho kombinovaná priemerná spotreba je 16,5 l/100 km.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Chceš prácu v IT?
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 018
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 134
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 987
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 285
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 818
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 658
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 916

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  2. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  3. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  4. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  5. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  6. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  7. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  8. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 389
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 513
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 861
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 038
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 470
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 369
  8. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 2 163
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  2. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  3. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  4. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  5. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  6. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  7. ADRA Slovensko: Projekt potravinovej sebestačnosti v Ugande v plnom prúde
  8. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 389
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 513
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 861
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 038
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 470
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 369
  8. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 2 163
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu