Ford Mustang, ktorého prvá verzia bola predstavená na svetovej výstave v New Yorku v apríli 1964, sa stal najúspešnejším americkým automobilom 60. rokov minulého storočia a dnes už je jednou z ikon amerického automobilového priemyslu. V (pre nás neslávnom) roku 1968 dali manažéri firmy Ford konštruktérom zelenú k vývoju špeciálnej verzie mustanga, ktorá mala byť najlepším športovým vozidlom v celej dovtedajšej histórii firmy. Výsledkom bol Mustang Boss 302, ktorý je dnes jedným z najvzácnejších amerických automobilových veteránov.
Inšpirácia pôvodným modelom
Po 42 rokoch sa história opakuje a firma Ford opäť prichádza s Mustangom s doplnkovým označením Boss 302, ktorý je odvodený od modelu Mustang GT. Zovňajšok nového modelu Boss 302 bol inšpirovaný pôvodným modelom z roku 1969 a preto môže byť vozidlo dodané len s čiernym alebo bielym strešným panelom. V porovnaní s modelom GT má verzia Boss 302 upravený podvozok i motor. Pohonnú jednotku tvorí vidlicový osemvalec zdvihového objemu 302 kubických palcov (od toho je odvodené označenie vozidla), čo je temer päť litrov.
Variabilné časovanie ventilov
Motor má štyri ventily na valec a je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Pre použitie vo verzii Boss 302 dostal motor nové vačkové hriadele a bol upravený jeho riadiaci systém. Týmito úpravami stúpol výkon motora na 328 kW a najvyšší krútiaci moment na 515 Nm. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Podvozok vozidla bol v porovnaní so základným modelom GT znížený vpredu o 11 mm, vzadu o 1 mm.
Prestaviteľné tlmiče
Vozidlo je vystrojené tlmičmi s prestaviteľnou tuhosťou. Vodič má k dispozícii päť stupňov nastavenia, pričom, ako sa na športové vozidlá patrí, prestavovanie musí vodič urobiť priamo na hornej hlave tlmičov. Mustang Boss 302 je vystrojený posilňovačom riadenia, ktorého posilňovací účinok závisí na rýchlosti jazdy, ďalej systémom trakčnej kontroly TCS a stabilizačným systémom ESC.
Hluk patrí k tomu
Vozidlo jazdí na 19-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny, na ktorých sú namontované nízkoprofilové pneumatiky Pirelli PZero. Brzdová sústava má vpredu i vzadu ventilované kotúčové brzdy. Zaujímavosťou je, že z vozidla bolo odstránených približne 5 kg odhlučňovacieho materiálu, aby si posádka mohla lepšie vychutnať zvuk motora. V interiéri vozidla dominuje alcantarou potiahnutý volant a prístrojový panel s tmavo kovovým povrchom.
Verzia Laguna Seca
Firma Ford plánuje vyrobiť aj obmedzenú sériu špeciálneho modelu Boss 302 Laguna Seca (pomenovaného podľa rovnomenného pretekárskeho okruhu), ktorý má vymontované zadné sedadlá (na ich mieste sú zosilňovacie vzperu tvaru X), predné sedadlá Recaro a upravené zadné závesy kolies. Nový športový Ford Mustang Boss 302 má maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.