Korzár logo Korzár
Štvrtok, 22. apríl, 2021 | Meniny má SlavomírKrížovkyKrížovky

Ford Mustang Boss 302

Ford Mustang, ktorého prvá verzia bola predstavená na svetovej výstave v New Yorku v apríli 1964, sa stal najúspešnejším americkým automobilom 60. rokov minulého storočia.

Obr. Ford Mustang Boss 302. Len čierna alebo biela strecha. Výkon päťlitrového vidlicového osemvalca bol zvýšený na 328 kW.Obr. Ford Mustang Boss 302. Len čierna alebo biela strecha. Výkon päťlitrového vidlicového osemvalca bol zvýšený na 328 kW. (Zdroj: archív)

Ford Mustang, ktorého prvá verzia bola predstavená na svetovej výstave v New Yorku v apríli 1964, sa stal najúspešnejším americkým automobilom 60. rokov minulého storočia a dnes už je jednou z ikon amerického automobilového priemyslu. V (pre nás neslávnom) roku 1968 dali manažéri firmy Ford konštruktérom zelenú k vývoju špeciálnej verzie mustanga, ktorá mala byť najlepším športovým vozidlom v celej dovtedajšej histórii firmy. Výsledkom bol Mustang Boss 302, ktorý je dnes jedným z najvzácnejších amerických automobilových veteránov.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Inšpirácia pôvodným modelom

Po 42 rokoch sa história opakuje a firma Ford opäť prichádza s Mustangom s doplnkovým označením Boss 302, ktorý je odvodený od modelu Mustang GT. Zovňajšok nového modelu Boss 302 bol inšpirovaný pôvodným modelom z roku 1969 a preto môže byť vozidlo dodané len s čiernym alebo bielym strešným panelom. V porovnaní s modelom GT má verzia Boss 302 upravený podvozok i motor. Pohonnú jednotku tvorí vidlicový osemvalec zdvihového objemu 302 kubických palcov (od toho je odvodené označenie vozidla), čo je temer päť litrov.

Variabilné časovanie ventilov

Motor má štyri ventily na valec a je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Pre použitie vo verzii Boss 302 dostal motor nové vačkové hriadele a bol upravený jeho riadiaci systém. Týmito úpravami stúpol výkon motora na 328 kW a najvyšší krútiaci moment na 515 Nm. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Podvozok vozidla bol v porovnaní so základným modelom GT znížený vpredu o 11 mm, vzadu o 1 mm.

Skryť Vypnúť reklamu

Prestaviteľné tlmiče

Vozidlo je vystrojené tlmičmi s prestaviteľnou tuhosťou. Vodič má k dispozícii päť stupňov nastavenia, pričom, ako sa na športové vozidlá patrí, prestavovanie musí vodič urobiť priamo na hornej hlave tlmičov. Mustang Boss 302 je vystrojený posilňovačom riadenia, ktorého posilňovací účinok závisí na rýchlosti jazdy, ďalej systémom trakčnej kontroly TCS a stabilizačným systémom ESC.

Hluk patrí k tomu

Vozidlo jazdí na 19-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny, na ktorých sú namontované nízkoprofilové pneumatiky Pirelli PZero. Brzdová sústava má vpredu i vzadu ventilované kotúčové brzdy. Zaujímavosťou je, že z vozidla bolo odstránených približne 5 kg odhlučňovacieho materiálu, aby si posádka mohla lepšie vychutnať zvuk motora. V interiéri vozidla dominuje alcantarou potiahnutý volant a prístrojový panel s tmavo kovovým povrchom.

Skryť Vypnúť reklamu

Verzia Laguna Seca

Firma Ford plánuje vyrobiť aj obmedzenú sériu špeciálneho modelu Boss 302 Laguna Seca (pomenovaného podľa rovnomenného pretekárskeho okruhu), ktorý má vymontované zadné sedadlá (na ich mieste sú zosilňovacie vzperu tvaru X), predné sedadlá Recaro a upravené zadné závesy kolies. Nový športový Ford Mustang Boss 302 má maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  2. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  3. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  5. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  6. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. 7 najčastejších chýb pri zateplení fasády
  2. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  3. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  4. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  5. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  6. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  7. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  8. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  9. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  10. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 822
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 15 221
  3. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 224
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 8 456
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 062
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 335
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 172
  8. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 718
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 706
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov 6 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany SR Jaroslav Naď, predseda vlády SR Eduard Heger a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Ivan Korčok počas vyhlásenia po zasadnutí Bezpečnostnej rady SR.

Slovensko je prvou krajinou, ktorá vyjadrila solidaritu s Českom vyhostením diplomatov.

1 h

Penta odchádza z pozície minoritného akcionára vydavateľstva Petit Press, a. s.

6 h

Penta odchádza zo SME.

7 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Česi robia neriadený reštart

Zuzana Kepplová.

Čo chceme z témy vrbětickej agresie dostať my?

2 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop