Korzár logo Korzár
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Ford Mustang Boss 302

Ford Mustang, ktorého prvá verzia bola predstavená na svetovej výstave v New Yorku v apríli 1964, sa stal najúspešnejším americkým automobilom 60. rokov minulého storočia.

Obr. Ford Mustang Boss 302. Len čierna alebo biela strecha. Výkon päťlitrového vidlicového osemvalca bol zvýšený na 328 kW.Obr. Ford Mustang Boss 302. Len čierna alebo biela strecha. Výkon päťlitrového vidlicového osemvalca bol zvýšený na 328 kW. (Zdroj: archív)

Ford Mustang, ktorého prvá verzia bola predstavená na svetovej výstave v New Yorku v apríli 1964, sa stal najúspešnejším americkým automobilom 60. rokov minulého storočia a dnes už je jednou z ikon amerického automobilového priemyslu. V (pre nás neslávnom) roku 1968 dali manažéri firmy Ford konštruktérom zelenú k vývoju špeciálnej verzie mustanga, ktorá mala byť najlepším športovým vozidlom v celej dovtedajšej histórii firmy. Výsledkom bol Mustang Boss 302, ktorý je dnes jedným z najvzácnejších amerických automobilových veteránov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Inšpirácia pôvodným modelom

Po 42 rokoch sa história opakuje a firma Ford opäť prichádza s Mustangom s doplnkovým označením Boss 302, ktorý je odvodený od modelu Mustang GT. Zovňajšok nového modelu Boss 302 bol inšpirovaný pôvodným modelom z roku 1969 a preto môže byť vozidlo dodané len s čiernym alebo bielym strešným panelom. V porovnaní s modelom GT má verzia Boss 302 upravený podvozok i motor. Pohonnú jednotku tvorí vidlicový osemvalec zdvihového objemu 302 kubických palcov (od toho je odvodené označenie vozidla), čo je temer päť litrov.

Variabilné časovanie ventilov

Motor má štyri ventily na valec a je vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Pre použitie vo verzii Boss 302 dostal motor nové vačkové hriadele a bol upravený jeho riadiaci systém. Týmito úpravami stúpol výkon motora na 328 kW a najvyšší krútiaci moment na 515 Nm. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Podvozok vozidla bol v porovnaní so základným modelom GT znížený vpredu o 11 mm, vzadu o 1 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Prestaviteľné tlmiče

Vozidlo je vystrojené tlmičmi s prestaviteľnou tuhosťou. Vodič má k dispozícii päť stupňov nastavenia, pričom, ako sa na športové vozidlá patrí, prestavovanie musí vodič urobiť priamo na hornej hlave tlmičov. Mustang Boss 302 je vystrojený posilňovačom riadenia, ktorého posilňovací účinok závisí na rýchlosti jazdy, ďalej systémom trakčnej kontroly TCS a stabilizačným systémom ESC.

Hluk patrí k tomu

Vozidlo jazdí na 19-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny, na ktorých sú namontované nízkoprofilové pneumatiky Pirelli PZero. Brzdová sústava má vpredu i vzadu ventilované kotúčové brzdy. Zaujímavosťou je, že z vozidla bolo odstránených približne 5 kg odhlučňovacieho materiálu, aby si posádka mohla lepšie vychutnať zvuk motora. V interiéri vozidla dominuje alcantarou potiahnutý volant a prístrojový panel s tmavo kovovým povrchom.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia Laguna Seca

Firma Ford plánuje vyrobiť aj obmedzenú sériu špeciálneho modelu Boss 302 Laguna Seca (pomenovaného podľa rovnomenného pretekárskeho okruhu), ktorý má vymontované zadné sedadlá (na ich mieste sú zosilňovacie vzperu tvaru X), predné sedadlá Recaro a upravené zadné závesy kolies. Nový športový Ford Mustang Boss 302 má maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 904
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 731
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 057
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 495
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 154
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 388
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 217

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  2. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  3. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  4. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIV - Zámok Žerotinských, Valašské Meziříčí /CZ/
  5. Lea Linerová: List začínajúcim učiteľom
  6. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – Kalvária
  7. Anna Milanová: Pri tkaní... 2005
  8. Dana Janebová: Bez názvu
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 592
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 995
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 316
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 957
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 954
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 907
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  2. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  3. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  4. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIV - Zámok Žerotinských, Valašské Meziříčí /CZ/
  5. Lea Linerová: List začínajúcim učiteľom
  6. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – Kalvária
  7. Anna Milanová: Pri tkaní... 2005
  8. Dana Janebová: Bez názvu
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 592
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 995
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 316
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 279
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 092
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 957
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 954
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 907
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu