Nová Astra, navrhnutá v európskom dizajnérskom centre v nemeckom Rüsselsheime, prebrala v svojom dizajne mnohé štylistické prvky, uplatnené na väčšom modeli Insignia.
Ocenenie za dizajn
Vycibrený dizajn vozidla priniesol Astre prestížnu dizajnérsku cenu red-dot-design-award (dizajnérska cena červená bodka). Okrem toho získala Astra aj ďalšie ocenenia, medzi iným aj cenu Goldene Lenkrad (zlatý volant), udelenú spoločne časopismi Auto Bild a Bild am Sonntag. Nová Astra je postavená na podvozku s rázvorom 2 685 mm, čo je o 71 mm viac, ako mal doterajší model. Dĺžka vozidla narástla dokonca o 17 mm, a to na 442 cm.
Dlhšia ako Golf
Astra je teda o plných 23 cm dlhšia ako jej najvážnejší konkurent, Volkswagen Golf. Šírka vozidla je 1 814 mm a jeho výška je 1 487 mm. Na želanie môže byť Astra vystrojená podvozkom FlexRide, ktorý sa prispôsobuje stavu vozovky a štýlu jazdy vodiča. Hlavnou časťou systému FlexRide sú tlmiče s plynule regulovateľnou tuhosťou. Pre Astru sú k dispozícii moderné benzínové a naftové motory ECOTEC, ktoré kombinujú vysoký výkon s nízkou spotrebou.
Štvorventilové motory
Všetky motory sú vystrojené štyrmi ventilmi na valec. Základný 1,4-litrový zážihový motor má maximálny výkon 74 kW. Prepĺňaná verzia tohto motora má výkon 103 kW. Ďalším motorom je 1,6-litrový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 85 kW. Turbodúchadlom prepĺňaná verzia tohto motora má maximálny výkon 132 kW. S týmto najvýkonnejším motorom zrýchli astra z 0 na 100 km/h za deväť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 211 km/h.
Len 4,2 l/100 km
Spomedzi „nafťákov" je najúspornejší 1,3-litrový turbodieselový motor, ktorého výkon je 70 kW a kombinovaná priemerná spotreba je len 4,2 l/100 km. Nasledujú dva 1,7-litrové turbodieselové motory, z ktorých slabší vyvíja 81 kW a výkonnejší 92 kW. Ponuku vznetových pohonných jednotiek uzatvára dvojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 118 kW. Motory sú kombinované s päťstupňovou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Aj tempomat a snímač dažďa
Mali sme možnosť vyskúšať si astru vo výbave Enjoy, poháňanú 1,6-litrovým benzínovým motorom (85 kW). Vozidlo bolo okrem iného vystrojené šiestimi airbagmi, tempomatom, snímačom dažďa, systémom automatického zapínania svetiel pri zotmení, klimatizačným systémom i stabilizačným systémom ESP.
Zišlo by sa šesť
Astra nás príjemne prekvapila najmä pohodlnými prednými sedadlami, na ktorých môžu sedieť aj „dlháni", a dobre vyladením podvozkom, ktorý primerane absorbuje zradnosti našich vozoviek. Motor má veľmi kultivovaný chod, ale k životu sa „prebúdza" až kdesi pri 3 500 ot/min, takže k lepšej dynamike vozidla by prospelo, keby bol tento kombinovaný so šesťstupňovou prevodovkou..
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.