Korzár logo Korzár
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Vyskúšali sme Opel Astra

Nemecká automobilka Opel vyrába model Astra od roku 1991, a to ako náhradu za model Kadett. Najnovšiu generáciu modelu Astra predstavil výrobca na vlaňajšom frankfurtskom autosalóne a do predaja sa dostala krátko po ňom.

Kokpit novej Astry. Astra môže byť vystrojená multifunkčným volantom s ovládaním tempomatu a rádia.Kokpit novej Astry. Astra môže byť vystrojená multifunkčným volantom s ovládaním tempomatu a rádia. (Zdroj: archív)

Nová Astra, navrhnutá v európskom dizajnérskom centre v nemeckom Rüsselsheime, prebrala v svojom dizajne mnohé štylistické prvky, uplatnené na väčšom modeli Insignia.

Ocenenie za dizajn

Vycibrený dizajn vozidla priniesol Astre prestížnu dizajnérsku cenu red-dot-design-award (dizajnérska cena červená bodka). Okrem toho získala Astra aj ďalšie ocenenia, medzi iným aj cenu Goldene Lenkrad (zlatý volant), udelenú spoločne časopismi Auto Bild a Bild am Sonntag. Nová Astra je postavená na podvozku s rázvorom 2 685 mm, čo je o 71 mm viac, ako mal doterajší model. Dĺžka vozidla narástla dokonca o 17 mm, a to na 442 cm.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dlhšia ako Golf

Astra je teda o plných 23 cm dlhšia ako jej najvážnejší konkurent, Volkswagen Golf. Šírka vozidla je 1 814 mm a jeho výška je 1 487 mm. Na želanie môže byť Astra vystrojená podvozkom FlexRide, ktorý sa prispôsobuje stavu vozovky a štýlu jazdy vodiča. Hlavnou časťou systému FlexRide sú tlmiče s plynule regulovateľnou tuhosťou. Pre Astru sú k dispozícii moderné benzínové a naftové motory ECOTEC, ktoré kombinujú vysoký výkon s nízkou spotrebou.

Štvorventilové motory

Všetky motory sú vystrojené štyrmi ventilmi na valec. Základný 1,4-litrový zážihový motor má maximálny výkon 74 kW. Prepĺňaná verzia tohto motora má výkon 103 kW. Ďalším motorom je 1,6-litrový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 85 kW. Turbodúchadlom prepĺňaná verzia tohto motora má maximálny výkon 132 kW. S týmto najvýkonnejším motorom zrýchli astra z 0 na 100 km/h za deväť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 211 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Len 4,2 l/100 km

Spomedzi „nafťákov" je najúspornejší 1,3-litrový turbodieselový motor, ktorého výkon je 70 kW a kombinovaná priemerná spotreba je len 4,2 l/100 km. Nasledujú dva 1,7-litrové turbodieselové motory, z ktorých slabší vyvíja 81 kW a výkonnejší 92 kW. Ponuku vznetových pohonných jednotiek uzatvára dvojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 118 kW. Motory sú kombinované s päťstupňovou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Aj tempomat a snímač dažďa

Mali sme možnosť vyskúšať si astru vo výbave Enjoy, poháňanú 1,6-litrovým benzínovým motorom (85 kW). Vozidlo bolo okrem iného vystrojené šiestimi airbagmi, tempomatom, snímačom dažďa, systémom automatického zapínania svetiel pri zotmení, klimatizačným systémom i stabilizačným systémom ESP.

SkryťVypnúť reklamu

Zišlo by sa šesť

Astra nás príjemne prekvapila najmä pohodlnými prednými sedadlami, na ktorých môžu sedieť aj „dlháni", a dobre vyladením podvozkom, ktorý primerane absorbuje zradnosti našich vozoviek. Motor má veľmi kultivovaný chod, ale k životu sa „prebúdza" až kdesi pri 3 500 ot/min, takže k lepšej dynamike vozidla by prospelo, keby bol tento kombinovaný so šesťstupňovou prevodovkou..

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Chceš prácu v IT?
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Chceš prácu v IT?
  2. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  5. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  6. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  7. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  8. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 019
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 121
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 977
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 289
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 814
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 661
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 913

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Šport: Košický Peace Half Marathon vyhrala dvojnásobná olympionička
  2. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  3. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  4. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  5. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  6. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  7. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  8. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 386
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 519
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 826
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 865
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 432
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 367
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 103
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Šport: Košický Peace Half Marathon vyhrala dvojnásobná olympionička
  2. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  3. Martin Greguš: Matovičove diktátorské chúťky
  4. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  5. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  6. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  7. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  8. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 386
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 519
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 5 826
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 865
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 204
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 432
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 367
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 103
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu