Korzár logo Korzár
Štvrtok, 6. máj, 2021 | Meniny má HermínaKrížovkyKrížovky
PÄŤSTOOSMIČKA NAHRÁDZA MODELY 407 A 607

Peugeot: návrat päťkového radu

Priaznivci francúzskej značky, ktorej vozidlá nosia na prednej kapote symbolického leva, zrejme dobre vedia, že v sortimente osobných automobilov tejto značky už dlhšie chýba „päťkový" model, teda model, ktorého označenie začína číslicou 5.

Nový Peugeot 508. Päťstoosmička nahrádza doterajšie modely 407 a 607.Nový Peugeot 508. Päťstoosmička nahrádza doterajšie modely 407 a 607. (Zdroj: archív)

Takýto model firma Peugeot nevyrába už 19 rokov (v súčasnosti vyrábaný model 5008 patrí do kategórie vanov). To sa však čoskoro zmení, pretože firma Peugeot nedávno zverejnila prvé stručné informácie i zopár fotiek svojho nového modelu 508.

Premiéra v Paríži

Svetovú premiéru nemôže mať tento model nikde inde než na domácom, teda parížskom autosalóne, ktorý sa bude konať začiatkom októbra. Nová päťstoosmička nahradí vo výrobnom programe automobilky Peugeot hneď dva modely, a to model 407, patriacej do strednej triedy, a model 607, ktorý patrí do vyššej strednej triedy. Dizajn nového modelu sa vyznačuje novými štylistickými prvkasmi, ktoré spájajú estetiku s eleganciou.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Základom štúdia SR1

Na vozidle poznať vplyv tvarov štúdie SR1, ktoré však boli takpovediac zjemnené a modifikované pre sériovú výrobu. Predný otvor na vstup vzduchu, pripomínajúci leviu papuľu, bol zmenšený a pozmenený je aj tvar reflektorov. Zadné svetlá sú trojrozmerne tvarované a opticky ich prepája chrómovaná lišta. Oblúkovitým tvarom strechy pripomína štvordverový sedan kupé. Vozidlo je postavené na podvozkovej plošine 3 koncernu PSA Peugeot Citroën.

Sedan aj kombi

Hneď od uvedenia na trh sa model 508 bude dodávať s dvomi druhmi karosérie, a to ako sedan a ako kombi (tradične označené SW). Sedan je dlhý 479 cm, čo znamená, že je o 10 cm dlhší ako model 407, ale o 11 cm kratší ako model 607. Kombi je len o dva centimetre dlhšie ako sedan. Interiér nového modelu je pohodlný a funkčný, pričom návrhári dbali na to, aby si vodič nemusel zvykať na rôzne futuristické ovládacie prvky a prístroje.

Skryť Vypnúť reklamu

Systém štart-stop

Temer všetky ovládacie prvky sú sústredené na strednej konzole, nad ktorou je displej navigačného prístroja. Pred vodičom sú štyri kruhové prístroje a v ich strede je centrálny displej. Prakticky nič nie je zatiaľ známe o motoroch, ktoré budú slúžiť na pohon modelu 508. Vie sa len toľko, že pôjde o moderné zážihové a vznetové motory, z ktorých niektoré budú kombinované so systémom štart-stop, ktorý prispeje k zníženiu spotreby.

Neskôr aj hybrid

V lete budúceho roka by na trh mala prísť verzia s hybridným pohonom, ktorý bude tvoriť vznetový motor (poháňa predné kolesá) a elektromotor (poháňa zadné kolesá). Celkový maximálny výkon tejto hybridnej hnacej sústavy bude 147 kW, emisie kysličníka uhličitého budú len 99 gramov na 100 km. Model 508 sa pre celý európsky trh bude vyrábať vo francúzskom meste Rennes-La-Janais. V roku 2011 sa v čínskom meste začne vyrábať modifikovaný model 508 pre čínsky trh, ktorý je už najväčším automobilovým trhom na svete.

Skryť Vypnúť reklamu

Kokpit vozidla. V strede prístrojovej dosky je veľký displej navigačného systému. Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  2. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  5. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  9. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička
  10. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je
  1. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  2. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  3. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  4. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  5. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  6. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  7. Ako zabezpečiť vhodné podmienky na dôstojnú prácu?
  8. Moderná drevostavba s vlastným rukopisom
  9. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  10. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 57 939
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 190
  3. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 14 565
  4. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 14 320
  5. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 8 976
  6. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 304
  7. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 7 054
  8. Tipy od delegátky: Egypt má veľa turistami neobjavených miest 7 021
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 6 979
  10. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 6 816
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zdravotníci prevážajú obete pandémie z predmestia Naí Dillí.

Optimizmus z konca pandémie aj hrdosť na vakcínovú diplomaciu neboli namieste.

19 h
Očkovanie proti Covidu-19.

PCR testy na Slovensku odhalili 384-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 11 920 obetí.

6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop