Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana
Nájdete nás na webe
PÄŤSTOOSMIČKA NAHRÁDZA MODELY 407 A 607

Peugeot: návrat päťkového radu

Priaznivci francúzskej značky, ktorej vozidlá nosia na prednej kapote symbolického leva, zrejme dobre vedia, že v sortimente osobných automobilov tejto značky už dlhšie chýba „päťkový" model, teda model, ktorého označenie začína číslicou 5.

Nový Peugeot 508. Päťstoosmička nahrádza doterajšie modely 407 a 607.(Zdroj: archív)

Takýto model firma Peugeot nevyrába už 19 rokov (v súčasnosti vyrábaný model 5008 patrí do kategórie vanov). To sa však čoskoro zmení, pretože firma Peugeot nedávno zverejnila prvé stručné informácie i zopár fotiek svojho nového modelu 508.

Premiéra v Paríži

Svetovú premiéru nemôže mať tento model nikde inde než na domácom, teda parížskom autosalóne, ktorý sa bude konať začiatkom októbra. Nová päťstoosmička nahradí vo výrobnom programe automobilky Peugeot hneď dva modely, a to model 407, patriacej do strednej triedy, a model 607, ktorý patrí do vyššej strednej triedy. Dizajn nového modelu sa vyznačuje novými štylistickými prvkasmi, ktoré spájajú estetiku s eleganciou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Základom štúdia SR1

Na vozidle poznať vplyv tvarov štúdie SR1, ktoré však boli takpovediac zjemnené a modifikované pre sériovú výrobu. Predný otvor na vstup vzduchu, pripomínajúci leviu papuľu, bol zmenšený a pozmenený je aj tvar reflektorov. Zadné svetlá sú trojrozmerne tvarované a opticky ich prepája chrómovaná lišta. Oblúkovitým tvarom strechy pripomína štvordverový sedan kupé. Vozidlo je postavené na podvozkovej plošine 3 koncernu PSA Peugeot Citroën.

Sedan aj kombi

Hneď od uvedenia na trh sa model 508 bude dodávať s dvomi druhmi karosérie, a to ako sedan a ako kombi (tradične označené SW). Sedan je dlhý 479 cm, čo znamená, že je o 10 cm dlhší ako model 407, ale o 11 cm kratší ako model 607. Kombi je len o dva centimetre dlhšie ako sedan. Interiér nového modelu je pohodlný a funkčný, pričom návrhári dbali na to, aby si vodič nemusel zvykať na rôzne futuristické ovládacie prvky a prístroje.

Systém štart-stop

Temer všetky ovládacie prvky sú sústredené na strednej konzole, nad ktorou je displej navigačného prístroja. Pred vodičom sú štyri kruhové prístroje a v ich strede je centrálny displej. Prakticky nič nie je zatiaľ známe o motoroch, ktoré budú slúžiť na pohon modelu 508. Vie sa len toľko, že pôjde o moderné zážihové a vznetové motory, z ktorých niektoré budú kombinované so systémom štart-stop, ktorý prispeje k zníženiu spotreby.

Neskôr aj hybrid

V lete budúceho roka by na trh mala prísť verzia s hybridným pohonom, ktorý bude tvoriť vznetový motor (poháňa predné kolesá) a elektromotor (poháňa zadné kolesá). Celkový maximálny výkon tejto hybridnej hnacej sústavy bude 147 kW, emisie kysličníka uhličitého budú len 99 gramov na 100 km. Model 508 sa pre celý európsky trh bude vyrábať vo francúzskom meste Rennes-La-Janais. V roku 2011 sa v čínskom meste začne vyrábať modifikovaný model 508 pre čínsky trh, ktorý je už najväčším automobilovým trhom na svete.

Kokpit vozidla. V strede prístrojovej dosky je veľký displej navigačného systému. Foto: archív

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 068
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 924
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 850
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 867
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 184
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 947
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 248
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 188
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 119
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 004

Neprehliadnite tiež

U.S.Steel z Košíc neodchádza, plánuje investovať

Raši hovoril s vedením v USA, trápia ho emisie a náklady na prevádzku.

Dekan leteckej fakulty o nákupe stíhačiek: Je to zahmlievané rúškom utajenia

Ministerstvo ignorovalo odborníkov z košickej univerzity.

Pod Tatrami museli pre veľkú vodu evakuovať ľudí

Hasiči zasahovali celú noc, najhoršia situácia je v Starej Lesnej.

Rieky pod Tatrami sa vylievajú, dosiahli povodňové stupne

Vytrvalé dažde rozvodnili vodné toky v povodí Popradu a Dunajca.

Tatry zasiahla povodeň. Viaceré chodníky uzavreli, desiatky ľudí evakuovali

Uzavreté sú Bielovodská a Javorová dolina, aj časť Magistrály

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nový bulvár dostane Bratislava na jeseň 2019

Nový bulvár má byť hotový na jeseň 2019.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Ako riskantná je cesta slovenským autobusom

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop