Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Peugeot: návrat päťkového radu

Priaznivci francúzskej značky, ktorej vozidlá nosia na prednej kapote symbolického leva, zrejme dobre vedia, že v sortimente osobných automobilov tejto značky už dlhšie chýba „päťkový" model, teda model, ktorého označenie začína číslicou 5.

Nový Peugeot 508. Päťstoosmička nahrádza doterajšie modely 407 a 607.Nový Peugeot 508. Päťstoosmička nahrádza doterajšie modely 407 a 607. (Zdroj: archív)

Takýto model firma Peugeot nevyrába už 19 rokov (v súčasnosti vyrábaný model 5008 patrí do kategórie vanov). To sa však čoskoro zmení, pretože firma Peugeot nedávno zverejnila prvé stručné informácie i zopár fotiek svojho nového modelu 508.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Premiéra v Paríži

Svetovú premiéru nemôže mať tento model nikde inde než na domácom, teda parížskom autosalóne, ktorý sa bude konať začiatkom októbra. Nová päťstoosmička nahradí vo výrobnom programe automobilky Peugeot hneď dva modely, a to model 407, patriacej do strednej triedy, a model 607, ktorý patrí do vyššej strednej triedy. Dizajn nového modelu sa vyznačuje novými štylistickými prvkasmi, ktoré spájajú estetiku s eleganciou.

SkryťVypnúť reklamu

Základom štúdia SR1

Na vozidle poznať vplyv tvarov štúdie SR1, ktoré však boli takpovediac zjemnené a modifikované pre sériovú výrobu. Predný otvor na vstup vzduchu, pripomínajúci leviu papuľu, bol zmenšený a pozmenený je aj tvar reflektorov. Zadné svetlá sú trojrozmerne tvarované a opticky ich prepája chrómovaná lišta. Oblúkovitým tvarom strechy pripomína štvordverový sedan kupé. Vozidlo je postavené na podvozkovej plošine 3 koncernu PSA Peugeot Citroën.

Sedan aj kombi

Hneď od uvedenia na trh sa model 508 bude dodávať s dvomi druhmi karosérie, a to ako sedan a ako kombi (tradične označené SW). Sedan je dlhý 479 cm, čo znamená, že je o 10 cm dlhší ako model 407, ale o 11 cm kratší ako model 607. Kombi je len o dva centimetre dlhšie ako sedan. Interiér nového modelu je pohodlný a funkčný, pričom návrhári dbali na to, aby si vodič nemusel zvykať na rôzne futuristické ovládacie prvky a prístroje.

SkryťVypnúť reklamu

Systém štart-stop

Temer všetky ovládacie prvky sú sústredené na strednej konzole, nad ktorou je displej navigačného prístroja. Pred vodičom sú štyri kruhové prístroje a v ich strede je centrálny displej. Prakticky nič nie je zatiaľ známe o motoroch, ktoré budú slúžiť na pohon modelu 508. Vie sa len toľko, že pôjde o moderné zážihové a vznetové motory, z ktorých niektoré budú kombinované so systémom štart-stop, ktorý prispeje k zníženiu spotreby.

Neskôr aj hybrid

V lete budúceho roka by na trh mala prísť verzia s hybridným pohonom, ktorý bude tvoriť vznetový motor (poháňa predné kolesá) a elektromotor (poháňa zadné kolesá). Celkový maximálny výkon tejto hybridnej hnacej sústavy bude 147 kW, emisie kysličníka uhličitého budú len 99 gramov na 100 km. Model 508 sa pre celý európsky trh bude vyrábať vo francúzskom meste Rennes-La-Janais. V roku 2011 sa v čínskom meste začne vyrábať modifikovaný model 508 pre čínsky trh, ktorý je už najväčším automobilovým trhom na svete.

SkryťVypnúť reklamu

Kokpit vozidla. V strede prístrojovej dosky je veľký displej navigačného systému. Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 048
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 283
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 861
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 412
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 338
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 237
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 214

Blogy SME

  1. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  2. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  3. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  6. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  7. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 480
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 578
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 194
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 081
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 083
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 495
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  2. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  3. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  4. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  5. Peter Biščo: Fico a Smer majú „ absťák “ z nemožnosti kradnúť.
  6. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  7. Ivan R. V. Rumánek: Slovenské korene Josefa Abrháma
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 480
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 578
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 194
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 081
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 083
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 495
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu